Hej du,
kan kun sige, at vi lige har været det igennem med Alfred også. Jeg ved du tænker, at du er alene, og det er for hårdt til, at man kan klare det. Men du er ikke alene! Rigtig mange af os skal igennem det! Vi er en del piger, som ikke har fået "sovebabyen", og som må arbejde lidt hårdere på at holde søn eller datter tilfreds. Babyer har forskellig temperamenter - meget forskellige endda.
For at komme igennem det, skal du først forstå, at det ikke er noget du gør forkert! Prøv at tage denne test - den er fjollet, men giver altså lidt forståelse af, at babyer er forskellige! http://www.morsbaby.net/baby.htm#Baby-type-testen
Jeg tog selv den test tilbage da Alfred var på alder med din datter, og han er en "livlig baby". Jeg er ellers slet ikke tilhænger af den slags uvidenskabelig poptests, men jeg må indrømme, at beskrivelsen passer 100% på ham. Jeg følte selv en lettelse, da jeg tog testen, fordi så ved man nemlig, at det ikke er noget man gør galt!
Det er klart, at et udviklingsspring sikkert virker mere voldsomt og giver flere udfordringer, når man fx har en livlig baby eller en følsom mv. Ikke alene skal man kæmpe med at holde ham/hende tilfreds på et ret højt niveau til daglig, men så når der er udviklingsspring, så KAN MAN BARE IKKE MERE!!!!!

Jeg VED hvordan du har det, for jeg har lige været igennem det! Jeg må indrømme, at jeg sommetider kom helt til at fortryde hele babyideen, da det var på sit højeste, og jeg ikke havde sovet i noget som ligner 14 dage og havde en skrigebaby døgnet rundt...
Sørg for at blive aflastet! Få nogen til at kigge efter hende, mens du kommer væk. Hvis du ikke magter at lave noget, så gå en tur! Få ringet til din Sundhedsplejerske og få talt tingene igennem.
Du skal passe rigtig godt på dig selv, ellers kan du ende med at få en fødselsdepression. Så sørg for at bruge dit netværk, få talt om tingene og kom lidt væk fra din datter og bliv aflastet!
Julie