Ægløsningsspørgsmål - igen igen... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Lotus86

Jeg er jo helt grøn hvad angår ægløsningsteste, så jeg ville lige høre jer en gang - når man tester for ægløsning, og nr. 2 streg næsten er usynlig, betyder det så, at der er lang tid til man får ægløsning, eller kan den alligevel godt blive positiv et par dage efter? Bliver den automatisk mere og mere tydelig, for så til sidst at blive positiv? (forhåbentlig)

- Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Snefnug1984

Hvis den er næsten usynlig vil ægløsningen nok snart være på vej.. når du tester positiv, altså 2 tydelige streger vil ægløsning finde sted indenfor 24 timer

Anmeld

24. september 2010

Sunflower

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig da jeg kun har brugt digitale teste. Men de kan tilgengæld anbefales. Der er ikke så meget at stille spørgsmål om Men de koster selvfølgelig også en del mere

Held og lykke med det

Anmeld

24. september 2010

BubbieBear

Man kan desværre ikke regne med at teststregen bliver tydeligere og tydeligere. Da jeg første gang stod med en positiv ÆL-test i hånden havde den ikke været i nærheden af positiv dagen før

Anmeld

24. september 2010

kkk

Det er netop vist vildt forskelliget. Hos mig sker der en fin LH-stigning som kan ses ved at der først ingen teststreg er at spore. Når ægløsningen nærmer sig bliver teststregen tydeligere og tydeligere for hver dag, indtil den er meget tydelig i to-tre dage (altså der hvor testen fortæller at nu er der mellem 0-48 timer til ægløsning). Teststregen er hos mig stadig meget tydelig når ægløsningen finder sted og herefter falmer farven hurtigt. Altså sådan er det i hvert fald forløbet de to perioder jeg har testet med tests

for at du finder to lige kraftige streger snart!!

Anmeld

24. september 2010

Lotus86

Tusind tak for jeres svar, jeg må vidst bare teste derud af

Men hvornår i jeres cyklus begynder i at teste??

Anmeld

24. september 2010

Kit

Min cyklus varierede mellem 35 og 42 dage, så jeg vidste faktisk ikke hvornår min ægløsning lå. Blev først gravid uden brug af teste, men efter en SA kom min mens først igen efter 2 måneder. Derfor besluttede jeg mig for ÆL-teste. Brugte strimler fra lavpris-teste.dk og brugte den tilhørende vejledning.

Pga den lange og varierende cyklus valgte jeg at starte test på cyklusdag 10  og jeg testede klart positivt på dag 19. Mine test var generelt meget svage, så var ikke i tvivl om de negative. Dagen før den positive var den lidt kraftigere end normalt, så angreb manden for en sikkerheds skyld

Men dagen efter var der gevinst på ÆL-testen og for et ekstra tjek blev den udsat for "mande-testen". Simpelt: jeg spurgte husbonden om, hvilken streg der var tydeligst, da han ikke ved et fløjtende fis om, hvilken der er test og kontrolstreg.

Det virkede og der var baby efter første måned med ÆL tests.

Knus, Kit. Der nu er 21+4 og hepper på gravid testlisten hver måned!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.