Med vores to drenge har vi altid haft en skarp opdeling af legetøjet. Der er inde-legetøj som kun bruges inde, og ude-legetøj som kun bruges ude. Det har fungeret rigtig fint, og de har nogle biler og traktorer som er ude legetøj og som er fulde af jord og mudder, mens de også har nogen som er pæne og rene og som selvfølgelig er indelegetøjet.
Nu har vi så fået en pige, og jeg synes det er lidt svært det med dukker. For umiddelbart tænker jeg at dukker selvfølgelig er indelegetøj, dukketøj m.m. skal ikke ud. MEN nu har vi været ude og besøge nogen der havde en dukkevogn og jeg kan bare se hvor meget glæde vores datter havde af at lege med den. Derfor overvejer vi om hun skal have en dukkevogn. Men skal det så være ude eller indelegetøj??? Jeg tænker at hun skal ud og gå tur med sin barnevogn, men omvendt vil jeg ikke rigtig have hendes dukker uden for. hendes ynglingsdukke er en kludedukke af stof, og den kan bare meget nemt blive meget beskidt. Men grisser piger ikke lige så meget som drenge? kan piger godt administrere at have legetøj der både er til ude og indebrug? skal man have en dukke der kun er til udebrug? og hvad med dukketøj???
Ja, kort sagt: hvad gør I og synes I det fungere godt???
Anmeld