maven og tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.306 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej kloge hoveder..

Jeg har tit of ofte hørt at de små pus godt kan få tynd mave når de får tænder, men kan de også få hård mave? hører det under "dårlig mave"?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Ida.

Det har jeg aldrig hørt om før...så jeg tror det umiddelbart ikke...men skal selvfølgelig ikke sidde at kloge mig om det, da det ikke er viden jeg har, men mere en viden, jeg tror, jeg har, hvis det gav mening  

Anmeld

24. september 2010

Moderator

idamaria83 skriver:

Det har jeg aldrig hørt om før...så jeg tror det umiddelbart ikke...men skal selvfølgelig ikke sidde at kloge mig om det, da det ikke er viden jeg har, men mere en viden, jeg tror, jeg har, hvis det gav mening  

forstå godt hvad du mener, tror jeg

Anmeld

25. september 2010

Eliza/lykke

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder..

Jeg har tit of ofte hørt at de små pus godt kan få tynd mave når de får tænder, men kan de også få hård mave? hører det under "dårlig mave"?

Knus Caroline

Jeg tror, at det er "hård mave", og ikke noget med tænder at gøre. Somregel ved tænder kan de få røde kinder, tynd mave og savler mere og er umulige i nogle dage.

Anmeld

25. september 2010

Moderator

Eliza/lykke skriver:

Jeg tror, at det er "hård mave", og ikke noget med tænder at gøre. Somregel ved tænder kan de få røde kinder, tynd mave og savler mere og er umulige i nogle dage.

Laura opfylder ALLE andre tand kriterier, men ikke det med maven! Jeg ved også at der en mange der ikke får tynd mave, men vidste så ikke om det ligefrem kunne gå den anden vej...

Men hun er pyldret, morsyg, savler (plejer hun ikke), virker generet når hun skal spise (ikke ved amning), men spiser stadig, putter endnu mere tingene i munden end hun plejer og kører dem rundt derinde, røde kinder og har haft lidt feber (ikke over 38)... Så det lyder jo MEGET som tænder... bortset fra det med maven

Bisserne er meget tydelige under tandkødet, men er ikke brudt igennem!

Jeg lægger egentlig mest mærke til hendes pylleri ved at hun bliver meget mere ked når hun slår sig, nu! Hvis hun f.eks. kravler ind i noget så vræler hun, selvom det ikke plejer at gøre ondt! Og hun får ofte ikke engang et mærke.. Men der skal bare intet til! Hun plejer at være ret hårdfør

Anmeld

25. september 2010

Eliza/lykke

Caroline86 skriver:

Laura opfylder ALLE andre tand kriterier, men ikke det med maven! Jeg ved også at der en mange der ikke får tynd mave, men vidste så ikke om det ligefrem kunne gå den anden vej...

Men hun er pyldret, morsyg, savler (plejer hun ikke), virker generet når hun skal spise (ikke ved amning), men spiser stadig, putter endnu mere tingene i munden end hun plejer og kører dem rundt derinde, røde kinder og har haft lidt feber (ikke over 38)... Så det lyder jo MEGET som tænder... bortset fra det med maven

Bisserne er meget tydelige under tandkødet, men er ikke brudt igennem!

Jeg lægger egentlig mest mærke til hendes pylleri ved at hun bliver meget mere ked når hun slår sig, nu! Hvis hun f.eks. kravler ind i noget så vræler hun, selvom det ikke plejer at gøre ondt! Og hun får ofte ikke engang et mærke.. Men der skal bare intet til! Hun plejer at være ret hårdfør

Det er helt sikkert tænder .

Det er en følelse, som hun ikke har haft før - den med kløen i gummerne - og det gør hende helt sikkert pylret. Den hårde mave kan måske godt noget med det at gøre, fordi hun ikke rigtig spiser, som hun plejer pga. tænderne.

Hvis du kan se det hvide lige under, så går der ikke længe før de er brudt igennem. Og så får hun (og du) det meget bedre

Krammer

Anmeld

25. september 2010

Moderator

Eliza/lykke skriver:

Det er helt sikkert tænder .

Det er en følelse, som hun ikke har haft før - den med kløen i gummerne - og det gør hende helt sikkert pylret. Den hårde mave kan måske godt noget med det at gøre, fordi hun ikke rigtig spiser, som hun plejer pga. tænderne.

Hvis du kan se det hvide lige under, så går der ikke længe før de er brudt igennem. Og så får hun (og du) det meget bedre

Krammer

hun har bare haft SÅ meget bøvl med de tænder allerede Jeg frygter at det heller ikke bliver denne gang de bryder igennem... De kommer op i ryk, hos hende, og jeg tror de efterhånden har taget 4-5 ryk med samme smerter, kløe osv hver gang hver gang kan vi se dem komme længere og længere op og sidste gang kunne vi så mærke hvordan de "buler op" under tandkødet og var sikre på de ville komme... men NEJ SUK....

Hun havde en tandspids der brød igennem den dag hun blev 7 uger, men den voksede over igen

Jeg håber de kommer denne gang!

Anmeld

25. september 2010

mor-til-vanessa

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder..

Knus Caroline

har hørt de kan få røde numser. men ved ikke om det passer.

har hun fået nogle tænder endnu eller bøvler de bare??

Anmeld

25. september 2010

Moderator

mor-til-vanessa skriver:

har hørt de kan få røde numser. men ved ikke om det passer.

har hun fået nogle tænder endnu eller bøvler de bare??

hun havde rød numse for nogle dage siden (blev der et par dage) og hun har ALDRIG rød numse.. altså ikke engang antydningen af rød, normalt Men der er ikke kommet nogen... det driller så vildt, de tænder! KOM NU UD FOR FANDEN!!!!!

Vi kan se dem... men de bryder ikke igennem!

Anmeld

25. september 2010

serinasmor

jeg har også hørt det der med de røde numser... så sent som i sidste uge da min sp var her spurgte hun om serina var ved at få flere tænder fordi hun havde lidt rød numse .. og ganske rigtigt hun har fået 3 flere i løbet af 14 dage ...

min nevøs afføring lugter ikke når han får tænder siger min søster ... så derfor bliver han lidt rød i numsen .. fordi de ikke opdager med det samme at der er gevindst i bleen .. og han er endnu ikke gammel nok til at komme og sige det til dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.