Skal have fjernet mandler - som voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har lige været hos halslægen, da jeg har haft halsbetændelse 5 gange indefor det sidste halve år. Jeg bliver nu indstillet til, at få fjernet mine mandler.

Er der nogen af jer som har fået dem fjernet som voksen? Jeg har hørt, at det er mere smertefuldt som voksen i forhold til som barn.

Kh. Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Svei

Stakkels dig....sørg for at have godt med smertestillende...det er virkelig smertefuldt.

Anmeld

24. september 2010

MaleneG

Jeg har lige været hos halslægen, da jeg har haft halsbetændelse 5 gange indefor det sidste halve år. Jeg bliver nu indstillet til, at få fjernet mine mandler.

Er der nogen af jer som har fået dem fjernet som voksen? Jeg har hørt, at det er mere smertefuldt som voksen i forhold til som barn.

Kh. Katja

Altså voksen og voksen men jeg var en stor pige på 16 da jeg fik fjernet mine mandler, og ja det gør dælmfisme ondt at få dem fjernet, og man snakker som hugo i op til 14 dage efter.

Men så er det heller ikke værre, det der er det sværeste er man ikke kan spise varmt mad i starten, og det er ligesom alt andet når det er forbudt altså bare det man gerne vil.

Men godt med smertestillende, og for gudskyld kun kolde/iskolde drikke, så er det til at klare

Anmeld

24. september 2010

MoarHvidovre

Jbk skriver:

Stakkels dig....sørg for at have godt med smertestillende...det er virkelig smertefuldt.

Øv, lyder ikke rart

Anmeld

24. september 2010

Svei

MoarHvidovre skriver:

Øv, lyder ikke rart

Nej, det var det så heller ikke...kan stadig tydeligt huske det og det er 16 år siden...

Anmeld

24. september 2010

Heidi B

Hej

Jeg fik mine fjernet sidste torsdag. Og jeg er stadig på smertestillende piller. Men idag har jeg kun ondt som 2, på en skala fra 1 til 10.

Jeg havde de værste smerter lørdag og søndag, det var helt klart 10+. Der strålede det op i ørerne og jeg kunne ikke være andre steder end i min seng.

Jeg har flest smerter om morgenen, og så om aftenen efter mad. Jeg tvinger mig selv til at spise aftensmad, for jeg er sulten hele tiden. Men startede med kartoffelmos, så spaghetti og igår spiste jeg kartofler, og lidt kød. Ellers yoghurt og is, og lunken vand.

Ellers har jeg slappet af, og spist et ton filuris. Det har fungeret bedst for mig. Jeg kan ikke drikke iskoldt vand endnu, men en filur is hjælper.

Bortset fra jeg ikke kunne tåle bedøvelsen og kastede op efter operationen, det gjorde pænt ondt, har jeg haft det fint.

Det er ikke nemt og hurtigt overstået, men jeg er sikker på jeg bliver glad for det set, så jeg slipper for flere halsbetændelser og bylder i halsen.

Husk at have back up, nogen til at hjælpe, både med mad, børn og rengøring.

Kh Heidi der er 37 år...

Anmeld

24. september 2010

SoffiLine

Var ikke "voksen" men 17 da jeg fik fjernet mine, og hold da kæft et smerte helved. Det er ikke til at spise eller drikke. For mit vedkommende kom der ikk andet end meget lidt yougurt ned i 14 dage. AV! Men glæd dig også, for det hjælper virkelig at få dem fjernet. Jeg har ikke haft halsbetændelse én eneste gang siden.

Før havde jeg det hver måned.

Anmeld

24. september 2010

MoarHvidovre

Heidi B skriver:

Hej

Jeg fik mine fjernet sidste torsdag. Og jeg er stadig på smertestillende piller. Men idag har jeg kun ondt som 2, på en skala fra 1 til 10.

Jeg havde de værste smerter lørdag og søndag, det var helt klart 10+. Der strålede det op i ørerne og jeg kunne ikke være andre steder end i min seng.

Jeg har flest smerter om morgenen, og så om aftenen efter mad. Jeg tvinger mig selv til at spise aftensmad, for jeg er sulten hele tiden. Men startede med kartoffelmos, så spaghetti og igår spiste jeg kartofler, og lidt kød. Ellers yoghurt og is, og lunken vand.

Ellers har jeg slappet af, og spist et ton filuris. Det har fungeret bedst for mig. Jeg kan ikke drikke iskoldt vand endnu, men en filur is hjælper.

Bortset fra jeg ikke kunne tåle bedøvelsen og kastede op efter operationen, det gjorde pænt ondt, har jeg haft det fint.

Det er ikke nemt og hurtigt overstået, men jeg er sikker på jeg bliver glad for det set, så jeg slipper for flere halsbetændelser og bylder i halsen.

Husk at have back up, nogen til at hjælpe, både med mad, børn og rengøring.

Kh Heidi der er 37 år...

Puha, det lyder hårdt - men godt, at du ikke har så ondt mere

Jeg kan godt se, at jeg skal have fyldt fryseren op med sodavandis og ellers flydende kost. Så skal jeg vist have hjælp til det andet når min mand er på arbejde.

Men hellere have ondt i 1 uge end, at have halsbetændelse hele tiden - er godt nok træt af at være på pencillin og have ondt i halsen.

Jeg ved ikke, hvor længe ventetid der er. Halslægen sagde et par mdr. Jeg ville dog være ked af, at det blev i december med julehygge mv. Jeg kan hører, at jeg skal rive 1 uge ud af kalenderen og det ville da være super ærgeligt i årets hyggeligste mdr.

Kh. Katja

Anmeld

24. september 2010

Heidi B

MoarHvidovre skriver:

Puha, det lyder hårdt - men godt, at du ikke har så ondt mere

Jeg kan godt se, at jeg skal have fyldt fryseren op med sodavandis og ellers flydende kost. Så skal jeg vist have hjælp til det andet når min mand er på arbejde.

Men hellere have ondt i 1 uge end, at have halsbetændelse hele tiden - er godt nok træt af at være på pencillin og have ondt i halsen.

Jeg ved ikke, hvor længe ventetid der er. Halslægen sagde et par mdr. Jeg ville dog være ked af, at det blev i december med julehygge mv. Jeg kan hører, at jeg skal rive 1 uge ud af kalenderen og det ville da være super ærgeligt i årets hyggeligste mdr.

Kh. Katja

Jeg ved ikke om du har børn, og mht afleveringen. Jeg kunne ikke komme ud af døren før tirsdag, dvs 5 dage efter opereationen. Det skal man også lige tænke på.

Og det er menneskeplageri at skulle lave mad til andre når man selv er sulten og har lyst til at kaste det hele ned i maven.

Men har du nogen til at hjælpe så skal det nok gå.

Jeg blev opereret i Køge og der var ingen ventetid.

Anmeld

24. september 2010

SiLiMiMa

MoarHvidovre skriver:

Kh. Katja

ja, det er godt nok ikke sjovt, men man overlever da

ej, hos mig var det ekstra slemt, fordi mine sår sprang op igen og fordi jeg kastede blod op et halvt døgn efter operationen.....da mine forældre kom og besøgte mig, sagde de jeg lignede en engel - helt hvid i ansigtet..... hm... jeg var 20 el 21....

men du skal nok regne med at være på smertestillende i 14 dage og håber du kan li is og suppe

held og lykke

heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.