Hvordan kører jeg min pige ind i vuggestuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.608 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Eliza/lykke

Her om en månedstid starter min datter i vuggestue. Hun er 6 mrd på det tidspunkt.

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal kører hende ind? Hvor lang tid skal jeg beregne? Børn er forskellige, men tager det 1 uge eller 1 mrd? Og hvad ville være bedst? Jeg mener, hvis jeg er med hende hele tiden, og lægger til lur dernede og mader hende til frokost, så kan jeg jo lige så godt holde hende derhjemme - hvornår skal jeg lade dem om at lægge hende og made hende?????

Vi kører derned kl. 8.00, når storebror er afleveret i skole - så er hun træt kl. 9.00, hvor hun sover en timestid inden frokosttid.

Så det ville være bedst, hvs hun sov dernede til formiddag og spiser frokost dernede sammen med mig og de andre. Men vel kun i et par dage.... eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Marco2

Du skal nok beregne 1-2 uger på indkøringen, og vuggestuen har jo prøvet det masser af gang før, så de vil fortælle dig hvordan det hele kommer til at foregå.

AG

Anmeld

24. september 2010

Eliza/lykke

Marco2 skriver:

Du skal nok beregne 1-2 uger på indkøringen, og vuggestuen har jo prøvet det masser af gang før, så de vil fortælle dig hvordan det hele kommer til at foregå.

AG

Uha... ja, det har de jo også. Jeg tænker bare meget over det. Jeg ved fra min mor, som passer hende hver onsdag (jeg går til genoptræning pga. gigt og så har jeg også brug for aflastning) - at min datter er meget morsyg. Og hun græder som pisket, når jeg går.

Så jeg er jo så bange for, at det bliver en kedelig oplevelse, når hun starter...

Anmeld

24. september 2010

Svei

Tal med vuggestuen om det, de har helt sikkert en god idé ud fra hvad du fortæller om dit barns personlighed og rytme...men sæt helere meget tid af og brug mindre end du risikerer at skulle smide hende afsted før hun er klar.

Men det er jo ikke til at sige hvor længe du skal bruge, det kommer an på dit barn...

Anmeld

24. september 2010

Eliza/lykke

Jbk skriver:

Tal med vuggestuen om det, de har helt sikkert en god idé ud fra hvad du fortæller om dit barns personlighed og rytme...men sæt helere meget tid af og brug mindre end du risikerer at skulle smide hende afsted før hun er klar.

Men det er jo ikke til at sige hvor længe du skal bruge, det kommer an på dit barn...

Åhhh... nu bliver jeg nervøs... tror du, at hun måske ikke er klar? Jeg har ikke så meget valg - jeg starter arbejde efter 3 uger.....

Anmeld

24. september 2010

Svei

Eliza/lykke skriver:

Åhhh... nu bliver jeg nervøs... tror du, at hun måske ikke er klar? Jeg har ikke så meget valg - jeg starter arbejde efter 3 uger.....

Nej, men altså, hvis hun skal bruge 3 uger og du kun sætter en uge af, så er det jo lidt skidt.

Jeg ved ikke om børn som sådan i den alder er klar til at skulle ud men det er jo virkeligheden og som du skriver har du jo ikke et valg...men det er jo en helt anden diskussion..det skal nok gå.

Anmeld

24. september 2010

Eliza/lykke

Jbk skriver:

Nej, men altså, hvis hun skal bruge 3 uger og du kun sætter en uge af, så er det jo lidt skidt.

Jeg ved ikke om børn som sådan i den alder er klar til at skulle ud men det er jo virkeligheden og som du skriver har du jo ikke et valg...men det er jo en helt anden diskussion..det skal nok gå.

Uhhh ... ja, jeg sætter alle 3 uger af :-)

Anmeld

24. september 2010

Svei

Eliza/lykke skriver:

Uhhh ... ja, jeg sætter alle 3 uger af :-)

Det havde jeg også valgt....

Anmeld

24. september 2010

Snefnug1984

"problemet" med at starte sit barn på i vuggestuen er ofte ikke om barnet er klar, men om forældrene er klar. Dit barn kan mærke på dig hvis du er meget usikker og nervøs ved at aflevere hende i vuggestuen og det vil smitte af på hende med fx. gråd.

Det er vigtigt at du gør det klart for dig selv, at det nu engang er sådan situationen er og at I begge skal have det bedts eud af det. Personalet i vuggestuen vil gøre alt for, at I begge får en god start og det er vigtigt at du siger til og fra i opstartsperioden.

Normalt plejer man at sige ca 1-1½ uge til indkøring. De første 2 dage er du der sammen med hende, den 3. dag kan du måske prøve at gå i en halv time osv. Men snak med dem om deres rutiner mht. indkøring. I starten kan hun måske også have en fridag - den dag hun måske blev passet af din mor?

Det er vigtigt at man ikke har en for lang indkøring da dette kan gøre det endnu sværer for din pige at forstå, hvad der foregår.

Held og lykke med det - det skal nok blive en god tid

Anmeld

24. september 2010

Brams

Jeg tror også jeg ville sætte alle 3 uger af til indkøring og så glæde mig over hvis det kommer til at køre før tid.

Børn er jo også meget forskellige og for nogle, der måske er morsyge eller bare mere forsigtige tager det længere tid end for andre der kan køres ind på 1 uge.

Lærke har haft svært ved at vænne sig til at blive afleveret også selv om jeg var meget bevidst om at være glad og positiv når og op til hun skulle afleveres, så jeg var glad for at jeg havde god tid til indkøring og en forstående arbejdsplads.

Summa sumarum er, at du skal gøre det du føler er bedst for din datter for det er dig der kender hende bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.