Åhhh... nu bliver jeg nervøs... tror du, at hun måske ikke er klar? Jeg har ikke så meget valg - jeg starter arbejde efter 3 uger.....
"problemet" med at starte sit barn på i vuggestuen er ofte ikke om barnet er klar, men om forældrene er klar. Dit barn kan mærke på dig hvis du er meget usikker og nervøs ved at aflevere hende i vuggestuen og det vil smitte af på hende med fx. gråd.
Det er vigtigt at du gør det klart for dig selv, at det nu engang er sådan situationen er og at I begge skal have det bedts eud af det. Personalet i vuggestuen vil gøre alt for, at I begge får en god start og det er vigtigt at du siger til og fra i opstartsperioden.
Normalt plejer man at sige ca 1-1½ uge til indkøring. De første 2 dage er du der sammen med hende, den 3. dag kan du måske prøve at gå i en halv time osv. Men snak med dem om deres rutiner mht. indkøring. I starten kan hun måske også have en fridag - den dag hun måske blev passet af din mor?
Det er vigtigt at man ikke har en for lang indkøring da dette kan gøre det endnu sværer for din pige at forstå, hvad der foregår.
Held og lykke med det - det skal nok blive en god tid 
Anmeld