Erfaring med vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.849 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. september 2010

Eliza/lykke

Hej med jer

Hvad er jeres erfaring med vælling.

Elizabeth får en godnatflaske kl. 19.00, og hun vil ikke rigtig sutte. Så hun får måske kun 60 ml, så giver vi hende 40-60 ml på kop bagefter, ellers er jeg lidt bange for at hun ikke sover hele natten.

SP siger, at vi godt kan give hende vælling. Men så vil hun nok kun spise 60 ml, fordi det mætter mere. Men det kan være at vi får en bedre hyggestund, fordi hun ikke skal sutte så længe - og dermed en glad baby.

MENNNNN hvis hun spiser ca. 120 ml MME normalt (hun bliver rigtig sur efter de 60 ml). Så hvis hun spiser 60 ml vælling, vil det jo ikke mætte mere end de 120 ml vel? Det er vel det samme?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

Eliza/lykke

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Hvad er jeres erfaring med vælling.

Elizabeth får en godnatflaske kl. 19.00, og hun vil ikke rigtig sutte. Så hun får måske kun 60 ml, så giver vi hende 40-60 ml på kop bagefter, ellers er jeg lidt bange for at hun ikke sover hele natten.

SP siger, at vi godt kan give hende vælling. Men så vil hun nok kun spise 60 ml, fordi det mætter mere. Men det kan være at vi får en bedre hyggestund, fordi hun ikke skal sutte så længe - og dermed en glad baby.

MENNNNN hvis hun spiser ca. 120 ml MME normalt (hun bliver rigtig sur efter de 60 ml). Så hvis hun spiser 60 ml vælling, vil det jo ikke mætte mere end de 120 ml vel? Det er vel det samme?????

Er der ikke nogen, som giver vælling til natten???

Anmeld

24. september 2010

Halbschön

Eliza/lykke skriver:

Jeg giver det ikke, og har ikke gjort det..

Jeg læser til sygeplejerske og har i den sammenhæng været i praktik på børneafd.. Der er der forsket lidt i vælling og mæthed.. Der er ingen evidens for at vælling mætter mere end MME, og derfor er de bl.a stoppet med at give vælling deroppe.. Så om det er nødvendigt, det ved jeg ikke ;o)

Anmeld

24. september 2010

felicity

Eliza/lykke skriver:

Jeg må  sige at da Jessica var lige knap 4 mdr. startede jeg på vælling i godnat flasken og den om formiddagen-.  Jessica gylpede hele tiden da hun fik mme og havde rigtig meget besvær med at komme af med både afføring og luft... hvilket resulterede i masse mave kneb og triste stunder.  fra den aller første gang jeg gav hende vælling med pære og banan, ja der spiste hun næsten det hele , kan ikke huske præcis ml.  men faldt i søvn og sov derefter natten igennem og alt vores mave besvær forsvandt som om den aldrig havde været der,  jessica elskede sin vælling da hun fik flaske  så for os virkede det rigtig godt at skifte til fra mme til vælling. da hun blev større spiste hun 200 ml hver gang.

men ja... det er jo forskelligt fra barn til barn

Anmeld

24. september 2010

Mussen2

Eliza/lykke skriver:

Prøv dig frem. Jeg gav vælling. JEg begyndte med det, fordi min datter pludselig ikke sov så godt om natten. Jeg have gode erfaringer med det :-)

Omvendt kan man  jo sige at det ikke fylder så meget, så måske hun vil tage mere..

Husk at det er en anden sut, man bruger til vælling, så der kan komme mere ud

Anmeld

24. september 2010

mor-til-vanessa

Eliza/lykke skriver:

vanessa fik det til nat.

hmmm har du tjekket at det godt kan løbe ud af tutten. ????

fandt nemlig selv ud af da vanessa ikke havde drukket hele flaksen et stykke tid ( troede hun ikke kunne lide det ) at vælligen stoppede hullerne så der ikke kom noget ud. ikke mærkeligt hun så ikke gad spise det.

Anmeld

25. september 2010

Eliza/lykke

Tak for det - jeg tror, at jeg fortsætte lidt endnu med MME - måske prøver smager hun lidt vælling i aften på kop som en hyggetår.

Kan jeg ikke selv lave et større hul i sutten???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.