Arp :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. september 2010

FrkLarsen

Hej tøser. 

Ja som så mange andre babyer har min lille Emilie en smule arp imellem øjenbrynene og selvfølgelig oppe i hovedbunden.

Jeg har fulgt sp's råd angående fjernelse, men syntes ikke rigtigt at det hjælper en dyt.. (rådet: Fugtighedscreme og så kradse det forsigtigt af med neglen) .. 

Har prøvet med babyolie, ladet det sidde i et par timer (gerne mere) og så prøvet med en tandbørste. 

Synes dog ikke at noget af det er specielt nyttigt..

Så kvinder, kom med jeres erfaringer endnu engang! 

Kamilla, men Emilie på snart 2 måneder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

frk Jensen

FrkLarsen skriver:

Hej tøser. 

Ja som så mange andre babyer har min lille Emilie en smule arp imellem øjenbrynene og selvfølgelig oppe i hovedbunden.

Jeg har fulgt sp's råd angående fjernelse, men syntes ikke rigtigt at det hjælper en dyt.. (rådet: Fugtighedscreme og så kradse det forsigtigt af med neglen) .. 

Har prøvet med babyolie, ladet det sidde i et par timer (gerne mere) og så prøvet med en tandbørste. 

Baby olie i håret. lad det sidde lidt tid... så fjern det lige så stille med en tætte kam..

Anmeld

24. september 2010

FrkLarsen

fisen skriver:

Baby olie i håret. lad det sidde lidt tid... så fjern det lige så stille med en tætte kam..

Tak for rådet 

Det må prøves, det ser jo ikke så charmerende ud med de plamacher (staves?) i hovedet.  

Anmeld

24. september 2010

frk Jensen

FrkLarsen skriver:

Tak for rådet 

Det må prøves, det ser jo ikke så charmerende ud med de plamacher (staves?) i hovedet.  

Nej det gør det bestemt ikke.. min søn er snart to år og han døjer også med arp endnu... Hvis det fortsætter kan du få en creme ting på apoteket fra A-derma der kan tage det..

Anmeld

24. september 2010

B&J

FrkLarsen skriver:

Tak for rådet 

jeg lader også min dreng sove med det i også næste dag giver jeg lidt igen også fjerner det så er det nemlig dejligt opløst...

Anmeld

24. september 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeps, babyolie i håret og en hue på natten over.

Og så en tættekam til at tage resterne, man må gerne skrabe lidt til. Min sp viste os i sin tid hvor meget man egentlig gerne må trykke med kammen, og det virker også helt klart bedst.

Min Liam på 14 mdr. har det også stadig i perioder, nu er det dog nemmere lige at snige sig til at kradse lidt af med neglene mens han sidder oppe hos mig

Anmeld

24. september 2010

Mette.

FrkLarsen skriver:

Hej tøser. 

Min Emilie havde også en lille smule i hovedbunden - jeg smurte hende rigtig godt ind i babyolie og masserede hende i hovedbunden med fingrespidserne. Derefter en kam som jeg redte frem og tilbage - mange gange. Det gjorde jeg 2 dage i træk, og vi har ikke set arp siden.

Anmeld

24. september 2010

KajaHH

Mine 3 børn har alle lidt meget af arp,og jeg fik af vide af sundhedsplejersken at jeg skulle bruge helt alm. madolie, da det ikke var så sundt med babyolien i hårbunden, når det skulle sidde i længere tid.

Så jeg har smurt hovedbunden ind i madolie og masseret lidt og ladet det sidde et par timer og så med en lussekam, redt det stille ud,og så vasket det med sæbe og redt det igen, og hvis det ikke er nok har jeg gjort det igen efter et par dage, og jeg må sige at det hjælper rigtig godt, og er rigtig fedtet

Anmeld

24. september 2010

KarinaIda

FrkLarsen skriver:

Hej tøser. 

Har prøvet nøjagtige samme råd som dig, og min datter har stadig arp i en alder af 2 år.. har det kun i hovedebunden, og det er da blevet mindre, men synes stadig der er meget

Anmeld

24. september 2010

SussieThyssen

Mine har også haft arp..og selvom jeg naturligvis har fjernet det, når det dukkede op, så blev det ved med at komme tilbage.
Men kan kun konstatere, at det med tiden forsvinder helt af sig selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.