Klager fra naboerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.991 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. september 2010

maiken81

Hej allesammen.

Står i den situation at mine underboer bliver ved med at klage over os! Det er alt fra at gulvet knirker, børnene larmer osv. I mandags lå der endnu et brev i postkassen hvor de skrev at vi skulle få lavet vores gulv da det irriterer dem grænseløst plus en vejledning udklippet fra en avis om hvordan man laver knirkende gulve. Det skal lige siges at det kun er et sted i stuen det knirker og ikke et af de steder vi går mest. Samtidig klagede de endnu engang over børnene, at vi fx larmede så meget om morgenen at de ikke kunne sove og at min mand løber i opgangen, smækker med døre osv. Intet af det vil jeg så give dem ret i, men hvad fanden gør man.

Det er blevet så slemt at jeg hele tiden går og siger til børnene "Ikke løbe", "ikke hoppe", "Vær stille" osv. Det går mig virkelig på at jeg hele tiden skal være efter dem!! Deres nye tiltag er at hvis ungerne fx står og danser så hammer de på radiatoren eller rørene!! Det skal lige nævnes at vi altså ikke er særlig meget hjemme. Vi er der fra 6:45-7:45 om morgenen, og 16:30-19:30 hvor ungerne bliver puttet. Vi er væk til gymnastik flere gange om ugen og børnene er fast en dag om ugen ved mine forældre.

Nu er det sådan at jeg ikke ved hvad vi skal skrive tilbage, for jeg ønsker jo ikke at starte en nabo krig. Er det alt for flabet at skrive at vi ikke ønsker at bruge tid, energi eller penge på at lave gulvet da det ikke er til gene for os, men at de er velkommen til på deres regning at sende en ud og lave det, eller selv komme op og gøre det? Med hensyn til børnene ved jeg slet ikke hvad jeg skal skrive!!! Vi har nu sat lejligheden til salg, og håber den snart bliver solgt så vi kan komme væk og børnene igen kan udfolde sig som de vil.

Gode råd modtages med kyshånd

Hilsen Maiken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

henh01

lyder godt nok ikke rart.. Synes bestemt du skal skrive et svar tilbage til dem de har klaget til (er det en advokat?) og så synes jeg du skal forsøge dig til råds hos en advokat ift med gulvet. der er gratis advokat rådgivning på din hjemkommune.

Anmeld

24. september 2010

Loa

maiken81 skriver:

Hej allesammen.

Står i den situation at mine underboer bliver ved med at klage over os! Det er alt fra at gulvet knirker, børnene larmer osv. I mandags lå der endnu et brev i postkassen hvor de skrev at vi skulle få lavet vores gulv da det irriterer dem grænseløst plus en vejledning udklippet fra en avis om hvordan man laver knirkende gulve. Det skal lige siges at det kun er et sted i stuen det knirker og ikke et af de steder vi går mest. Samtidig klagede de endnu engang over børnene, at vi fx larmede så meget om morgenen at de ikke kunne sove og at min mand løber i opgangen, smækker med døre osv. Intet af det vil jeg så give dem ret i, men hvad fanden gør man.

Det er blevet så slemt at jeg hele tiden går og siger til børnene "Ikke løbe", "ikke hoppe", "Vær stille" osv. Det går mig virkelig på at jeg hele tiden skal være efter dem!! Deres nye tiltag er at hvis ungerne fx står og danser så hammer de på radiatoren eller rørene!! Det skal lige nævnes at vi altså ikke er særlig meget hjemme. Vi er der fra 6:45-7:45 om morgenen, og 16:30-19:30 hvor ungerne bliver puttet. Vi er væk til gymnastik flere gange om ugen og børnene er fast en dag om ugen ved mine forældre.

Nu er det sådan at jeg ikke ved hvad vi skal skrive tilbage, for jeg ønsker jo ikke at starte en nabo krig. Er det alt for flabet at skrive at vi ikke ønsker at bruge tid, energi eller penge på at lave gulvet da det ikke er til gene for os, men at de er velkommen til på deres regning at sende en ud og lave det, eller selv komme op og gøre det? Med hensyn til børnene ved jeg slet ikke hvad jeg skal skrive!!! Vi har nu sat lejligheden til salg, og håber den snart bliver solgt så vi kan komme væk og børnene igen kan udfolde sig som de vil.

Hilsen Maiken

Gud hvor forfææææærdeligt.....

Altså man kan vel ikke klage over helt almindelig opførsel i en lejlighed..... Jeg kan forstå hvis i steppede eller lign i jeres lejlighed....

Syntes altså godt du kan skrive et brev retur til dem i en pæn tone og bla. skrive det du selv nævner med gulvet.... Og så at børn altså er børn, og de ikke sidder og laver puslespil dag ud og dag ind..... Men opfører sig som almindelig børn.....

I min øre lyder det som om de bare skal brokke sig nu, og de vil nok kunne finde et eller andet, uanset hvad i gør......

Anmeld

24. september 2010

henh01

for guds skyld aldrig noget direkte til dem.. Det skal gå igennem den instans de har klaget til, da det dermed kan bruges som dokumentation

Ja børn og er børn og de larmer selvfølgelig, jeg mener at så længe det er indenfor rimelig tid (altså ikke om natten, sent om aftenen osv) så er det ok at man kan høre der bor børn. Men dette kunne du spørge den advokat om ligeledes.

Anmeld

24. september 2010

Barbamama

hmmm  jeg kan godt forstå du er træt af dem men hvis du skriver at de skal betale eller komme og lave det starter du da vidst først en krig. Hvad med at invitere dem op og vise dem gulvet og fortælle at I har børn og at børn bevæger sig. I kan jo ikke gå og tysse på dem hele tiden. Og så sig at de kan forvente larm i de tidspunkter du har skrevet her. Og altså... Hvis de ikke kan holde det ud må DE vel finde et andet sted....

Anmeld

24. september 2010

Muffinmus

Aner ikke hvad du skal gøre...Men er enige med dine underboer. Børn larmer ROCKER meget i en lejlighed der ikke er godt nok lavet. lokummet larmer når det trækkes ud, døre der smækker kunne lige så godt være kanonslag osv sov osv.

MEN, det er IKKE jere skyld. DEt er fordi i bor et røv dårligt lydisoleret sted, samt at jeres underboer nok emre er typen der ikke burde bo i et lejlighedskompleks.

DERFOR jeg adlrig kommer til det, for jeg ville havde lydene lige så meget som dine underboer og konstant irriterere mig hvis der er larm før kl MIN stå op til og efter MIN gå i seng tid:-)

Så har ikke de store forslag til hvad i kan gøre, enten flytte selv, håbe de flytter, eller invitere dem til kaffe og snakke om det og så kan de selv se hcvordan jeres unger opfører sig..om det er sletm eller ej:-)

HVER gang jeg besøgte min far i hans lejlighed tænker som dine underboer, kosr i hytten man kan høre meget hva....Og gad det sgu ikke selv.

Men omvendt er det jo svært for jernår i bor som i bor. For er sikker på jeres underboer burde have deres eget hus og sove i fred, deres fejl er de har valgt en lejlighed, BIIIG mistake hvias man vil have ro og fred:-)

Håber i finder ud af det, ellers vil det ende i regulært had fra begeg sider sikkert:-)

Anmeld

24. september 2010

Ox.

Jeg havde samme problemer med mine gamle underboere, de kom op og bad os om at ligge gulvtæppe på hele stuen i stedet for de 2 store tæpper vi havde (Det skal lige siges jeg bor i et grumt kvarter i Kolding, og vi er stort set de eneste danskere ..)

Jeg kiggede bare underligt på ham og sagde at det ikke var noget jeg kunne gøre pt, desuden larmede han selv ekstremt, men skulle da nok passe på, og så prøvede jeg at give ham hånden, men fik denne sætning tilbage i hovedet "Jeg skal ikke røre ved kvinder, de betyder intet" ... LUK røven og fik tilbage hvor du kommer fra tænker man så .. Og jeg er normalt slet ikke sådan, men jeg vil heller ikke behandles som om jeg er en mide ..

Det endte også med vi gik rundt på listefødder indtil jeg bare tænkte, NEJ!

Jeg ringede til boligforeningen og gik ned til vores varmemester og fortalte om det hele, og han sagde også, at aldrig i livet kunne han tvinge os til at ligge nyt gulv osv .. Ganske rigtigt gik min underbo derned dagen efter for at klage over os og vores gulv, og han fik en stor sviner lige tilbage i hovedet af dem!

Er så glad for jeg nåede derned inden han gjorde ..

Anmeld

24. september 2010

<3

maiken81 skriver:

Hej allesammen.

Hilsen Maiken

jeg tror I skal få hjælp. Enten ejer-, andels- eller lejeboligforening. For den situation er da ude af kontrol.

Anmeld

24. september 2010

tumle81

Altså nu bor vi også i lejlighed og har 3 børn. Vi var lidt bekymrede da vi flyttede fra en stuelejlighed til 2. sal...

Ungerne har været vant til at løbe, hoppe og lege. Det måtte vi lige øve lidt inden de havde vænnet sig til at bo her, men nu er vi ikke så meget efter dem mere... Selv skal de ikke danse i timevis, men de skal også have lov at være børn og lege...

Har mødt underboen flere gange, og de siger ikke noget om larm eller uro...

Ville undersøge sagen nærmere via advokat, og så ellers håbe på snarlig salg...

Knus Kathrina

Anmeld

24. september 2010

SussieThyssen

Kan kun sige, at jeg føler med både dig og dem nedenunder.
Har selv været en af dem "nedenunder" og det er bare så forbandet irriterende, at alt gå lige igennem loft, rør og det hele.
Men jeg har også selv haft børn og ved at de larmer´uanset om man så binder dem fast til stolen LOL

Har I faste tæpper på gulvene? Det kan altså godt afbøde en del af støjen både nedefra og op og omvendt.
Men som der bliver sagt, så har man selv valgt at bo i lejlighed, og der er bare byggerier, hvor alt går lige igennem, om man så lusker en prut, kan det høres ned til underboen

Men jeg har også lagt mærke til at børn ofte får lov til at larme unødigt meget. Når mine børnebørn kommer her, må jeg da tit holde et lille foredrag om, at man altså ikke skal hoppe, brage, trampe og råbe som de gør, men at man godt kan gå stille og roligt, og tale normalt. Dette gælder især børnehavebørn.
Mine egne unger har aldrig selv fået lov til at fare rundt og trampe og larme, det har de kunnet gøre udenfor, og igen med visse begrænsninger, for råben og skrigen er ikke nødvendigt i overdreven grad.
Vel har børn meget energi, men den behøver ikke blive kanaliceret ud på den måde 

Men som sagt, jeg kan godt forstå I overvejer at flytte, det ville jeg nok også gøre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.