trykken i underliv og ved endetarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.797 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2010

quar20

Hej piger.

ja ville lige høre om i også har prøvet at døje med trykken i underlivet og bagtil mod endetarm.. Har følt jeg sku på toilet i snart 4 dage og nogle gange skal jeg og andre gange kan jeg ikke..!

Men det trykker virkelig rigtig meget..! Føler samtidig at lillebror ligger med hovedet HELT nede - så hvis jeg ku se for min mave ned mod mit underliv var jeg da sikker på at jeg ville kunne vinke til ham..! Ja det lyder sku nok lidt underligt - og er ikke nervøs osv - men tænker bare om det er normalt at det skal trykke SÅ meget..?

Hilsen Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Muffinmor

Jeg har det på helt samme måde og har haft det i en måneds tid nu. nogle gange føles det virkelig som om man skal af med en ordentlig omgang men der kommer intet når man sætter sig på potten. 

jeg tror det er baby der ligger meget lavt, jeg kan nogle gange mærke hvordan baby leger med hænderne helt nede ved skeden og endetarmen, det er en total mærkelig følelse, nogle gange er jeg helt bange for om den lige pludselig stikker en arm ud

er os 41+3 i dag så baby må godt se at komme ud nu

Anmeld

24. september 2010

Joko

Sådan har jeg det også, især rigtig meget her de sidste par dage. Syntes det kan være lidt irriterende man føler at man virkelig skal på toilet og så kan der komme en lille smule luft eller en lille tissetår

JM sagde til mig det var baby der lå og trykkede så godt.

Vil gerne snart hvae min mave igen

40+4 idag

Anmeld

24. september 2010

quar20

Syntes bare det er temmelig tidligt for jeg er kun 21 uger henne og kan jo læse mig frem til at i ligesom er gået over tid..!!

Ja det er nemlig rigtig ubehageligt - specielt hvis man er ude.. ..

Men nu ligger lillebror jo også HELT nede siger de forskellige JM'er der har rørt min mave..!!

Men det er godt at høre at jeg ikke er alene om den følelse..! Tænke jeg måske bare var ved at blive tosset..

Anmeld

24. september 2010

DK

Sådan havde jeg det rigtig meget dengang at jeg havde blærebetændelse i uge 21 må det have været, så måske er det bare derfor?

Åbenbart bliver livmoderen ret irreteret over at blæren er betændt, og derfor kan livmoderen godt blive lidt hård/sammentrukket idet, og derfor føltes der et større pres ned mod undergulvet (så vidt jeg lige fattede det da vi var på sygehuset, jeg havde jo så en nyresten også og det gjorde så MEEEGA ondt at jeg ikke havde de helt store høre-efter-ører på!) Det er derfor at det er vigtigt at få en blærebetændelse behandlet som gravid, da det jo ikke er godt at gå omkring med en hård/sammentrukket livmoder, det skal den jo gerne vente med at blive indtil man skal føde!

Jeg synes der gik en lille uge inden mit "tryk" gik væk, også selv om blærebetændelsen var væk efter 4 dage.

Anmeld

24. september 2010

quar20

DK skriver:

Sådan havde jeg det rigtig meget dengang at jeg havde blærebetændelse i uge 21 må det have været, så måske er det bare derfor?

Åbenbart bliver livmoderen ret irreteret over at blæren er betændt, og derfor kan livmoderen godt blive lidt hård/sammentrukket idet, og derfor føltes der et større pres ned mod undergulvet (så vidt jeg lige fattede det da vi var på sygehuset, jeg havde jo så en nyresten også og det gjorde så MEEEGA ondt at jeg ikke havde de helt store høre-efter-ører på!) Det er derfor at det er vigtigt at få en blærebetændelse behandlet som gravid, da det jo ikke er godt at gå omkring med en hård/sammentrukket livmoder, det skal den jo gerne vente med at blive indtil man skal føde!

Jeg synes der gik en lille uge inden mit "tryk" gik væk, også selv om blærebetændelsen var væk efter 4 dage.

Okay ja det kan jo også sagtens være..! Nu har jeg jo haft blærebetændelse siden uge 20 ca..!! Og har fået ALLE de slags mediciner de kan give men intet af dem virker..! Syntes bare det er smadder mærkeligt at det sådan trykker bagud mod endetarmen men det forklarer du jo så her at det kan være blærebetændelsen..!!

Anmeld

24. september 2010

Muffinmor

quar20 skriver:

Okay ja det kan jo også sagtens være..! Nu har jeg jo haft blærebetændelse siden uge 20 ca..!! Og har fået ALLE de slags mediciner de kan give men intet af dem virker..! Syntes bare det er smadder mærkeligt at det sådan trykker bagud mod endetarmen men det forklarer du jo så her at det kan være blærebetændelsen..!!

Har du prøvet tranebær kapsler? de kan købes i matas eller på apoteket, jeg lider normalt meget af blærebetændelse men har sjovt nok ikke haft det en eneste gang i graviditeten. Men jeg tager aldrig pencilin. når jeg kan mærke den sviende fornemmelse når jeg tisser tager jeg 2 tranebær piller og drikker en masse væske, gerne vand eller te, dog helst te uden sukker men med honning eller grøn te. så skifter jeg trusser lige meget hvor nye eller hvor rene de ser ud, brug aldrig trusse indlæg da det holder på bakterierne. herefter sørger jeg for at holde mit understel varmt, med varmepude eller tæpper eller andet, især helt oppe i skridtet, altså ikke bare numsen men mellem benene. Og ingen Sex.....efter et par timer tager jeg 2 piller mere, og det er altid væk dagen efter. Du kan roligt tage tranebær kapslerne i flere dage da de også har en forebyggende effekt MEN du må ikke tage dem sammen med pencilinen da de gør at den ikke virker optimalt.

Håber det kan hjælpe dig lidt Knusser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.