I tvivl...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Sabrina2014

Hejsa :-)

Min kæreste og jeg bor i nogle ungdomsboliger som er rækkehuse.... Vi har tit haft denne sorte kat på ''besøg'', og den kom tit ind til os - selvfølgelig er det forkert, men vi kunne da ikke lade være med at nusse den osv :-D

Men vi fandt så ud af hvor den boede, og at ejeren blev væk i meget lang tid, og der kun lige kom nogle og besøgte den 1 gang om dagen :-( .... Nu går den så og halter på det ene ben, og der ser igen tomt ud i lejligheden.... Den er helt mager, så er bange for den ikke engang får noget at spise nu....

Hvad skal jeg gøre med katten ??? Skal vi tage den ind ?? Jeg kan ikke bare lade den gå rundt og halte :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Kamilla-m

Sabrina Lauritsen skriver:

Min kæreste og jeg bor i nogle ungdomsboliger som er rækkehuse.... Vi har tit haft denne sorte kat på ''besøg'', og den kom tit ind til os - selvfølgelig er det forkert, men vi kunne da ikke lade være med at nusse den osv :-D

Men vi fandt så ud af hvor den boede, og at ejeren blev væk i meget lang tid, og der kun lige kom nogle og besøgte den 1 gang om dagen :-( .... Nu går den så og halter på det ene ben, og der ser igen tomt ud i lejligheden.... Den er helt mager, så er bange for den ikke engang får noget at spise nu....

Hvad skal jeg gøre med katten ??? Skal vi tage den ind ?? Jeg kan ikke bare lade den gå rundt og halte :-(

jeg tror jeg ville tage den ind.

Anmeld

23. september 2010

Banditten´s mor

Jeg havde taget den ind, den fortjener ikke sådan en behandligt. Og savner ejeren sin kat, efterlyser han/hun den nok og så må I tage den der fra. Evt. spørge om I ikke skulle overtag den, når ejeren er så lidt hjemme.

Anmeld

23. september 2010

Sabrina2014

Den er kommet ind nu, og har givet den noget vand og skåret noget kødpølse ud i stykker til den :-)

Anmeld

23. september 2010

KarinaIda

Var jeg dig havde jeg taget den ind, givet den mad.. Så ringet til en dyrlæge og sagt hvordan landet ligger, og at jeg ikke ville hænge på nogle dyrlægeregninger, den måtte leveres til ejeren!!!

Anmeld

23. september 2010

Sabrina2014

Var jeg dig havde jeg taget den ind, givet den mad.. Så ringet til en dyrlæge og sagt hvordan landet ligger, og at jeg ikke ville hænge på nogle dyrlægeregninger, den måtte leveres til ejeren!!!

Har også taget den ind og givet den mad, så finder vi ud af hvad vi gør i morgen :-) Lige nu ligger den på stolen ved siden af mig og slapper af :-)

Anmeld

23. september 2010

LRJ

Den er kommet ind nu, og har givet den noget vand og skåret noget kødpølse ud i stykker til den :-)

Ellers kør den på en dyrpersionat

Anmeld

23. september 2010

KarinaIda

Har også taget den ind og givet den mad, så finder vi ud af hvad vi gør i morgen :-) Lige nu ligger den på stolen ved siden af mig og slapper af :-)

dejligt.. Tog selv en killing på under 3 mdr til mig for ca et ½ år siden, og den er ALDRIG blevet efterlyst eller noget, så nu den øremærket til os Men det jeg slet ikke kan forstå ved den ikke er efterlyst eller noget, er faktisk, at det er altså en norsk skovkat, og de er jo eftertragtet ved nogen

Anmeld

24. september 2010

Pena

Hej

Hvis du ønsker at beholde katten, og tage dig af dens halten osv, så kan du prøve at sætte en lille elastik om halsen på den med dit tlf nr. og skrive om nogen ejer denne kat. Så kan en evt ejer ringe til dig. Hvis der ikke er noget svar kan du jo trygt kalde den din.

Hvis du ikke ønsker at tage vare på den bør du hurtigst muligt kontakte dyrenes beskyttelse eller kattens værn. Her kan du forklare situationen, og de vil sige hvad du kan gøre. Der er forskellige regler for indfangning af katte afhængig af hvilken kommune du bor i, men prøv at ringe, hvis du ikke vil beholde den.

Du kan ikke bare aflevere den på et internat. Det koster typisk 500 kr at aflevere en kat. Så prøv de andre muligheder. Jeg ringede til dyrenes beskyttelse pga en and der blev holdt ulovligt i fangenskab. De sendte en ud som hentede den, og den svømmer nu rundt i en privat sø. Så de er altså villige til at hjælpe, hvis man ringer og forklarer sagen.

Anmeld

24. september 2010

Pena

Lige en sidebemærkning. Nogen gange ender det jo med at katten aflives hvis den bliver indfanget, hvis den er syg. Men det er jo også bedre end hvis den bare går rundt palle alene i verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.