er det virkelig normalt at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Isabella_mor

man glemmer alt når man er gravid.!!?

jeg har flere gange haft lavet små aftaler som bare er røget lige ud af hovedet med det samme... og jeg kan virkelig ikke gøre rede for hvad det er der gør at jeg glemmer alting... er det det man kalder for Ammehjerne??

også selvom man skriver tingene ned osv, så glemmer man at kigge i kalenderen og man glemmer alt hele tiden.!!

glemme glemme glemme.. det er IKKE typisk mig

Hilsen en meget glemsom gravid kvinde som er 25+0 idag og bare gerne vil have tiden til at gå lidt hurtigere... !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Loa

isabellamor skriver:

jeg har flere gange haft lavet små aftaler som bare er røget lige ud af hovedet med det samme... og jeg kan virkelig ikke gøre rede for hvad det er der gør at jeg glemmer alting... er det det man kalder for Ammehjerne??

også selvom man skriver tingene ned osv, så glemmer man at kigge i kalenderen og man glemmer alt hele tiden.!!

Hilsen en meget glemsom gravid kvinde som er 25+0 idag og bare gerne vil have tiden til at gå lidt hurtigere... !

Jeg kan ikke huske (sjovt nok) om jeg også havde det sådan da jeg var gravid, men nu efter jeg har født, glemmer jeg seriøst ALT..... Det er ikke bare sådan at jeg ikke kan hitte rundt i dagene fordi jeg går hjemme, men jeg glemmer vitterligt alt. Hvad jeg skal, hvad der er blevet sagt til mig, alt......

Det er faktisk temmelig belastende.....

Anmeld

23. september 2010

sarahb

bare vent til du har født, så ved du slet ikke hvad hukommelse er

Anmeld

23. september 2010

Magsen

isabellamor skriver:

Ved hvordan du har det!

Jeg glemmer også ALT for tiden..

kan godt sidde og forklare et eller andet så lige reagere på en lyd (eller noget) og så fuuuuuuldtstændig glemme hvad det var jeg forklarede, selv om det kun lige drejede sig om sek.

Kan godt blive lidt belastende hehe..

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Ork ja...min hukommelse har også været et stort hul under samtlige graviditeter.
Til gengæld kan man pludselig blive utroligt veludviklet multitasker uanset hvor klumpet man ellers har været til det.
I det øjeblik barnet er smuttet ud, så bliver der trykket på en knap og så er der bare ikke det man ikke kan klare på samme tid.
Men huske noget...nix!
Men det går over igen LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2010

Isabella_mor

godt så... så er jeg heldigvis ikke den eneste. jeg kunne bare lige mærke på mig selv at det irriterede mig grænseløst at jeg er begyndt at blive så glemsom... det værste ville jo bare være hvis man glemte en tid hos lægen eller hos jordemoderen...

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

isabellamor skriver:

godt så... så er jeg heldigvis ikke den eneste. jeg kunne bare lige mærke på mig selv at det irriterede mig grænseløst at jeg er begyndt at blive så glemsom... det værste ville jo bare være hvis man glemte en tid hos lægen eller hos jordemoderen...

Hehe..kan huske min mand købte sådan en stor planner til mig, som ALT kunne skrives ind på. Den hængte vi ude i køkkenet hvor jeg havde den foran næsen om morgenen.

Til den 3. fik jeg en whiteboardtavle til samme formål...den var jeg utroligt glad for

Anmeld

23. september 2010

Pige2009

isabellamor skriver:

Ja, for din krop gennemgår så store forandringer, at det kan påvirke hukommelsen

Anmeld

23. september 2010

Isabella_mor

SussieThyssen skriver:

Hehe..kan huske min mand købte sådan en stor planner til mig, som ALT kunne skrives ind på. Den hængte vi ude i køkkenet hvor jeg havde den foran næsen om morgenen.

Til den 3. fik jeg en whiteboardtavle til samme formål...den var jeg utroligt glad for

sådan en har jeg. men jeg bruger den bare ikke.. måske fordi at den er virkelig ringe.. måske skulle jeg lave en ny tavle...  til kridt..

Anmeld

23. september 2010

lauras*mor*

min hukommelse var absolut også en by i Rusland.. og det blev ikke bedre efter fødslen.. men efter ca 1 år efter fødslen blev kom den tilbage som førjeg bev gravid.. det siges at det er fordi vores fokus er andre steder (på maven og på barnet).. jeg kunne altid huske hvornår jeg skulle til jm og læge mht maven osv osv.. men alt andet???? gone!! hehe.. faktisk gjorde jeg det engang at jeg skulle ha en tid til lægen til mig selv og da jeg havde lagt på havde jeg glemt hvornår det var..  Så jeg måtte ringe op igen og høre ad.. har også gjort det til banken.. det er fandme flovt.. men hvis man tager det med et smil på læberne så tager folk det nu ikke så tungt..

som sussie skriver så får man mange andre egenskaber.. hehe.. som fx at kunne multitaske, at ha øjne i nakken, læse barnets tanker, se ud i fremtiden mht. barnet, resident overfor det at snakke om lort mens man spiser pasta med kødsovs (gælder og ikke alle).. og så bliver du jo sevfølgelig medlem af den hemmelige klub.. det medlemsskab der gør at uanset hvilke slags kvinder du er sammen med, så længe de har børn, så kan du snakke i laaang tid med dem... :-) for ALLE vil gerne vide hvordan din fødsel var og ALLE vil gerne fortælle om deres egen.. og selvfølgelig om de små børn og om når de bliver større osv osv.. man har pludselig noget til fælles med rigtig rigtig mange kvinder.. :-)

så må vi bare håbe man huske det hele ikk.. ;-) men jeg gjorde det at når jeg fik noget af vide som jeg skulle huske så skrev  jeg det ned med det samme i min kalender eller andet og så har jeg bedt folk om liiige at vente med at sige mere før det er klaret for ellers ville jeg glemme det.. det forstår folk rigtig godt og så er der ingen sure miner.. og du husker dine aftaler..

ellers kan du i IKEA købe en tavle med tuscher (staves?) til, hænge den op og så har du også den at skrive ting ned på.. :-) 

Knus fra mig der stadig glemmer ting, men slet ikke så meget som før i tiden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.