Tidlig scanning..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Ønskebaby25

Hej Hej!

Får alle gravide en tidlig scanning?  Eller er NF den første scanning? Hvornår var jeres første scanning. Kan næsten ikke vente!! 

Mvh mig, der har regnet mig frem til at jeg er 5+0 idag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

SoffiLine

Jeg var til en scanning før NF, og der var jeg 10+4, til NF var jeg 12+5

Knus soffi 15+0

Anmeld

23. september 2010

maria_wlt

SoffiLine skriver:

Jeg var til en scanning før NF, og der var jeg 10+4, til NF var jeg 12+5

Knus soffi 15+0

Må jeg spørge hvorfor du fik den tidlige scanning?? 

Anmeld

23. september 2010

Amso

jeg var til min første scanning da jeg var 7+ .. Det var fordi jeg ikke havde styr på hvorår jeg sidst havde mens. Det eneste jeg kunne se var "et sort hul" med en lille klat i den ene side.  Hehe.. Man kunne dog allerede se og høre hjertelyd, så det blev en utrolig oplevelse alligevel 

Anmeld

23. september 2010

Amso

HVis man har styr på sin cyklus og der ikke kommer andet i vejen som, blødning, stærke smerter og lignende, er det helt normalt først at blive scannet til NF.

Jeg fik 3 scanninger i alt inden NF, på grund af terminsberegning, og blødning i min graviditet. Grundet var også at jeg 4 måneder inden var blevet gravid med et blindt æg som de kaldte det. Hvor livmor at andet dannes og vokser, men ægget som er blevet befrugtet ikke er blevet til noget, men kroppen ikke har udskildt det. Så derfor ville de holde godt øje med mig denne gang..

Anmeld

23. september 2010

NessaXenia

jeg er 10+4 idag ca , og jeg skal scannes i næste uge for at beregne termin.. ellers er der først til nf..

Anmeld

23. september 2010

Meilby

Jeg blev scannet to gange tidligt i graviditeten Den første gang var for at finde ud af hvor langt jeg var henne (ca. uge 5), og anden gang var omkring uge 8, fordi jeg døjede med smerter og havde en blødning Ellers mener jeg først at det "normalt" er nakkefoldsscanningen i uge 12 der er den første Ellers kan man jo betale sig fra en scanning på en privatklinik - hvis man bare ikke kan vente til uge 12

Anmeld

23. september 2010

Blyb

Ønskebaby25 skriver:

Hej Hej!

Får alle gravide en tidlig scanning?  Eller er NF den første scanning? Hvornår var jeres første scanning. Kan næsten ikke vente!! 

Altså jeg har kun været til tidlig scanning i dag, fordi jeg har mistet 2 gange inden for et år. Ellers tror jeg ikke der er grund til bekymring.

De gør det denne gang, for at følge udviklingen og sikre sig graviditeten sidder rigtigt (læs: ikke uden for livmoderen).

Tillykke til dig. Vi er lige langt henne

I øvrigt kunne man ikke se andet end en lille sort rund "blommesæk". Men nogen vælger at få en tryghedsscanning inden nakkefold, men den betaler de fleste vist selv for.

Anmeld

23. september 2010

Ønskebaby25

Tusind tak for alle jeres svar!!!! 

Anmeld

23. september 2010

Moar2011

Ønskebaby25 skriver:

Hej Hej!

..

- Ihh jeg er også 5+0 idag ...

jeg ved så meget , at den 26oktober, ska jeg til læge igen, får at blive mål , blodprøver osvosv, og så blir der sendt brev til sygehuset til en NF scanning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.