Ret til løn under barsel og barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Sisley

Hej piger

Der er noget, der tyder på, at jeg er gravid igen... Det er ikke planlagt og vi har forsøgt efter bedste evne at undgå en ny graviditet (fødte medio maj i år), men men men - mod alle odds ser det ud til, at Stella skal være storesøster. Jeg kan regne ud, at jeg lige præcis ikke når at komme tilbage på arbejde, hvis jeg igen skal gå på barsel 4 uger før termin. Er der nogen, der kan sige mig, om jeg endnu engang har ret til at få løn fra min arbejdsgiver i de 4 uger inden termin samt 14 uger efter fødslen og om jeg så derefter igen kan få barselsdagpenge i 32 uger??? Der er ikke noget i min ansættelseskontrakt, der anfører det modsatte, men kommunen opererer med et "beskæftigelseskrav":

Du har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de sidste 13 uger før fraværsperiodens begyndelse og har haft mindst 120 timers arbejde. Uafbrudt betyder, at du er på arbejde hver dag eller har en kontrakt, der oplyser om den ugentlige arbejdstid (...)

Nogen der ved, om jeg pludselig hverken kan få løn eller barselsdagpenge, fordi jeg ikke er nået tilbage på jobbet? I så fald står jeg vist i lort til halsen...

Sisley

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Sisley

op op op

Anmeld

23. september 2010

Skouboe

Du skal nok ringe til enten din arbejdsplads eller fagforeningen, men jeg vil umiddelbart mene at du opfylder det.

Ihvertfald i forhold til a-kasse er barsel sidestillet med arbejde. dvs. du optjener stadig ancennitet.

Anmeld

23. september 2010

Skouboe

Og tillykke iøvrigt

Anmeld

23. september 2010

pussepige

Sisley skriver:

Hej piger

Der er noget, der tyder på, at jeg er gravid igen... Det er ikke planlagt og vi har forsøgt efter bedste evne at undgå en ny graviditet (fødte medio maj i år), men men men - mod alle odds ser det ud til, at Stella skal være storesøster. Jeg kan regne ud, at jeg lige præcis ikke når at komme tilbage på arbejde, hvis jeg igen skal gå på barsel 4 uger før termin. Er der nogen, der kan sige mig, om jeg endnu engang har ret til at få løn fra min arbejdsgiver i de 4 uger inden termin samt 14 uger efter fødslen og om jeg så derefter igen kan få barselsdagpenge i 32 uger??? Der er ikke noget i min ansættelseskontrakt, der anfører det modsatte, men kommunen opererer med et "beskæftigelseskrav":

Du har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de sidste 13 uger før fraværsperiodens begyndelse og har haft mindst 120 timers arbejde. Uafbrudt betyder, at du er på arbejde hver dag eller har en kontrakt, der oplyser om den ugentlige arbejdstid (...)

Nogen der ved, om jeg pludselig hverken kan få løn eller barselsdagpenge, fordi jeg ikke er nået tilbage på jobbet? I så fald står jeg vist i lort til halsen...

Sisley

Du har self ret til det samme som du havde ved første barsel.. Altså løn og bagefter barselsdagpenge.. Min barsel sluttede selv her d. 2 juli og har så været sygemeldt pga min nye graviditet og er gået af på barsel her d. 20 sep..

Anmeld

23. september 2010

pussepige

Glemte også helt at sige tillykke med den nye lille spire..

Anmeld

24. september 2010

Sisley

Tak for hjælpen og tillykkerne begge to. Jeg ville jo også mene, at det var helt urimeligt, at jeg skulle stilles dårligere ved graviditet nr. 2 bare fordi vi har været "uheldige" at blive gravide igen så hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.