Er helt udkørt - hvad er der at gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Jannie Thorup

Ja det er nok lidt mærkeligt, men det er bare et stort problem for mig.

Olivia blir puttet om aftenen mellem 19:30 og 20 og sover stort set med det samme. Hun sover egentlig hele natten lige til 7 - 7:30 følgende dag. Og så tænker I "ja det er da ikke et problem" Men barnet et simpelthen så uroligt. Hun mosler rundt i sengen, får vendt sig på alle mulige mærkelige måder og hun kan åbenbart ikke selv få sig lagt ordenligt. Hun er desuden meget højlydt og nærmest græder i søvne. Dette sker FLERE gange i løbet af natten, HVER nat. De to sidste nætter har jeg sovet 1time. 1 TIME!!!!!

Jeg plejer at stå op og hjælpe hende med at vænne sig, give hende sutten og lige nusse hende lidt. Jeg har prøvet at lade hende være og se om hun ikke selv falder til ro igen, men så vågner hun bare og så kan jeg bruge to timer på at få hende til at sove igen.

Af og til vågner hun også op midt om natten og kan bare ikke falde i søvn igen. Det sker simpelthen bare alt for tit. Og jeg kan ikke forstå, at det skal være på dene måde. Jeg kan ikke holde det ud. Jeg føler mig som (og ligner) en levende død. Jeg er helt udkørt og nede fysisk og hvis det blir ved på denne måde, er jeg sikker på, at jeg også blir påvirket psykisk.

Jeg aner ikke mine levende råd...jeg er ved at gå op i limningen. Hvad skal jeg gøre?

Jannie, som er mere træt nu end hun var da baby var nyfødt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Klumpe-dumpe

Jannie Thorup skriver:

Ja det er nok lidt mærkeligt, men det er bare et stort problem for mig.

Olivia blir puttet om aftenen mellem 19:30 og 20 og sover stort set med det samme. Hun sover egentlig hele natten lige til 7 - 7:30 følgende dag. Og så tænker I "ja det er da ikke et problem" Men barnet et simpelthen så uroligt. Hun mosler rundt i sengen, får vendt sig på alle mulige mærkelige måder og hun kan åbenbart ikke selv få sig lagt ordenligt. Hun er desuden meget højlydt og nærmest græder i søvne. Dette sker FLERE gange i løbet af natten, HVER nat. De to sidste nætter har jeg sovet 1time. 1 TIME!!!!!

Jeg plejer at stå op og hjælpe hende med at vænne sig, give hende sutten og lige nusse hende lidt. Jeg har prøvet at lade hende være og se om hun ikke selv falder til ro igen, men så vågner hun bare og så kan jeg bruge to timer på at få hende til at sove igen.

Af og til vågner hun også op midt om natten og kan bare ikke falde i søvn igen. Det sker simpelthen bare alt for tit. Og jeg kan ikke forstå, at det skal være på dene måde. Jeg kan ikke holde det ud. Jeg føler mig som (og ligner) en levende død. Jeg er helt udkørt og nede fysisk og hvis det blir ved på denne måde, er jeg sikker på, at jeg også blir påvirket psykisk.

Jeg aner ikke mine levende råd...jeg er ved at gå op i limningen. Hvad skal jeg gøre?

Jannie, som er mere træt nu end hun var da baby var nyfødt

Put Olivia på sit eget værelse, så sover både du og hende meget bedre.

Anmeld

23. september 2010

TbCp

Rose <3 skriver:

Put Olivia på sit eget værelse, så sover både du og hende meget bedre.

Jeps

Anmeld

23. september 2010

Jannie Thorup

Vi har desværre bare ikke mulighed for at hun skal sove i sit eget værelse, det har vi ikke pladsen til endnu.

Anmeld

23. september 2010

TbCp

Jannie Thorup skriver:

Vi har desværre bare ikke mulighed for at hun skal sove i sit eget værelse, det har vi ikke pladsen til endnu.

Åhh nej så er det godt nok heller ikke nemt... kan hun ikke sove i stuen evt? Eller i gangen ind til soveværelset?

Anmeld

23. september 2010

Barbamama

Jeg ville også prøve at lægge hende et andet sted. Carla har også sovet meget bedre efter hun kom på eget værelse. Jeg ved ikke om det er et skørt forslag men kunne det være en ide hvis hun sov i en slags sovepose så hun ikke kan mosle så meget rundt???

Anmeld

24. september 2010

Jannie Thorup

michella80 skriver:

Jeg ville også prøve at lægge hende et andet sted. Carla har også sovet meget bedre efter hun kom på eget værelse. Jeg ved ikke om det er et skørt forslag men kunne det være en ide hvis hun sov i en slags sovepose så hun ikke kan mosle så meget rundt???

Det med soveposen har jeg faktisk også overvejet. Jeg har en som vi anskaffede fordi hun i foråret sparkede dynen af i barnevognen.

Måske jeg skulle prøve det.

Anmeld

24. september 2010

Jannie Thorup

TbCp skriver:

Åhh nej så er det godt nok heller ikke nemt... kan hun ikke sove i stuen evt? Eller i gangen ind til soveværelset?

Jeg har overvejet alle muligheder, men det kan desværre bare ikke rigtig lade sig gøre, da det hele ligesom "sidder sammen."

Vi er skrevet op på venteliste til noget større, men den liste er bare så uoverskueligt lang. Men vi rykker da frem i det mindste.

Anmeld

24. september 2010

Klumpe-dumpe

Jannie Thorup skriver:

Jeg har overvejet alle muligheder, men det kan desværre bare ikke rigtig lade sig gøre, da det hele ligesom "sidder sammen."

Vi er skrevet op på venteliste til noget større, men den liste er bare så uoverskueligt lang. Men vi rykker da frem i det mindste.

Har I kun 2 værelser? (Altså stue og soveværelse)

Eller hvad med køkkenet?

Anmeld

24. september 2010

Jannie Thorup

Rose <3 skriver:

Har I kun 2 værelser? (Altså stue og soveværelse)

Eller hvad med køkkenet?

Vi har en ydergang/entre, som er lukket af. Herfra kommer man ind i en slags gang eller gennemgangsrum som forbinder alle rum i lejligheden. Lige til højre er der indgang til soveværelsen og parallelt med denne indgang er der indgang til køkkenet, som altså er lige ved siden af soveværelset.

På den modsatte side er der indgang til stuen og imellem er der badeværelse.

I køkkenet "bor" vores hund;her er hans kasse, mad og vand plus det er her der er udgang til hans hundegård.

Som jeg ser det, er der virkelig ikke andre steder end soveværelset som ville være passende for hende at sove. Og det er altså ikke fordi jeg ikke vil se en anden løsning - jeg savner jo min nattesøvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.