Er helt udkørt - hvad er der at gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. september 2010

Jannie Thorup

Ja det er nok lidt mærkeligt, men det er bare et stort problem for mig.

Olivia blir puttet om aftenen mellem 19:30 og 20 og sover stort set med det samme. Hun sover egentlig hele natten lige til 7 - 7:30 følgende dag. Og så tænker I "ja det er da ikke et problem" Men barnet et simpelthen så uroligt. Hun mosler rundt i sengen, får vendt sig på alle mulige mærkelige måder og hun kan åbenbart ikke selv få sig lagt ordenligt. Hun er desuden meget højlydt og nærmest græder i søvne. Dette sker FLERE gange i løbet af natten, HVER nat. De to sidste nætter har jeg sovet 1time. 1 TIME!!!!!

Jeg plejer at stå op og hjælpe hende med at vænne sig, give hende sutten og lige nusse hende lidt. Jeg har prøvet at lade hende være og se om hun ikke selv falder til ro igen, men så vågner hun bare og så kan jeg bruge to timer på at få hende til at sove igen.

Af og til vågner hun også op midt om natten og kan bare ikke falde i søvn igen. Det sker simpelthen bare alt for tit. Og jeg kan ikke forstå, at det skal være på dene måde. Jeg kan ikke holde det ud. Jeg føler mig som (og ligner) en levende død. Jeg er helt udkørt og nede fysisk og hvis det blir ved på denne måde, er jeg sikker på, at jeg også blir påvirket psykisk.

Jeg aner ikke mine levende råd...jeg er ved at gå op i limningen. Hvad skal jeg gøre?

Jannie, som er mere træt nu end hun var da baby var nyfødt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Eliza/lykke

Jannie Thorup skriver:

Olivia blir puttet om aftenen mellem 19:30 og 20 og sover stort set med det samme. Hun sover egentlig hele natten lige til 7 - 7:30 følgende dag. Og så tænker I "ja det er da ikke et problem" Men barnet et simpelthen så uroligt. Hun mosler rundt i sengen, får vendt sig på alle mulige mærkelige måder og hun kan åbenbart ikke selv få sig lagt ordenligt. Hun er desuden meget højlydt og nærmest græder i søvne. Dette sker FLERE gange i løbet af natten, HVER nat. De to sidste nætter har jeg sovet 1time. 1 TIME!!!!!

Jeg plejer at stå op og hjælpe hende med at vænne sig, give hende sutten og lige nusse hende lidt. Jeg har prøvet at lade hende være og se om hun ikke selv falder til ro igen, men så vågner hun bare og så kan jeg bruge to timer på at få hende til at sove igen.

Af og til vågner hun også op midt om natten og kan bare ikke falde i søvn igen. Det sker simpelthen bare alt for tit. Og jeg kan ikke forstå, at det skal være på dene måde. Jeg kan ikke holde det ud. Jeg føler mig som (og ligner) en levende død. Jeg er helt udkørt og nede fysisk og hvis det blir ved på denne måde, er jeg sikker på, at jeg også blir påvirket psykisk.

Jeg aner ikke mine levende råd...jeg er ved at gå op i limningen. Hvad skal jeg gøre?

Hvor gammel er hun?

Jeg tænker: tænder??? Eller får hun vælling inden sengetid? Det kan godt gøre maven hård, og dermed får hun ondt i maven og bliver urolig.

Min pige er 4½ mrd., og jeg har læst, at de får en periode, hvor de kan vågne helt op om natten og græde. Det er deres udvikling psykisk - og det skulle gerne gå over i løbet af et par dage/nætter.... nemmere sagt end gjort.

Jeg har også en frygt for, at min pige kommer til at vågne om natten igen. hun har ellers sovet fra 20-07.00 siden, hun var 2½ mrd gammel. SP siger, at det burde ikke ændre sig, fordi hun er over 4 mrd., og tilsyneladende har fundet sin rytme og sover hele natten. Hvis hun skulle finde på det,ville det være tænder eller sygdom. Hun spiser sig mæt i løbet af dagen, ligesom os andre.

Stakkels dig - fortæl mereom, hvornår I lægger hende? Hvad gør I inden sengetid? Har I ritualer omkring godnat? Sover hun i egen seng, ieget værelse?

KNUS

Anmeld

23. september 2010

mor-til-vanessa

Jannie Thorup skriver:

hvor gammel er hun????

måske tænder. måske hendes ører, kan være du skal få tjekket dem, bare for en sikkerheds skyld.

sover hun i dit værelse??? kan godt være en god ide hun får sit eget da det kan være hun så vil sove bedre. hvis du ligger og møsler rundt genere det også hendes nattesøvn og hun vil også sove dårligt

Anmeld

23. september 2010

Svenne

Jeg har ikke så mange gode råd - kun lidt sympati - min søn er på fuldstændig samme måde!!
Han spiser dog også lige en 3-4 gange om natten!!
Det er egentlig ikke noget problem fra han bliver puttet til kl. 01-02 ca. (og her har han allerede været vågen for at spise én gang) Men derefter får jeg ikke sovet meget..
Dårlig vane - men jeg plejer at tage ham op i vores seng og lade ham ligge der. Det hjælper lidt, men han er stadig urolig.. kaster hovedet fra side til side.. klynker og græder sommetider..
Jeg ved ikke, hvad det er, der gør det.. men HÅRDT er det, når man slet ikke får sovet..
Det skal lige siges, at om dagen sover han helt roligt! Ligger tit i fuldstændig samme stilling hele luren igennem. HMM!

Anmeld

23. september 2010

serinasmor

tillykke du har en drømmer

kan se på din profil at din datter er 1 år gammel... eller sådn lige deromkring tillykke med hende

De små pus bearbejder jo alt hvad de oplever om dagen om natten i søvne ... så se dig omkring .. er der sket noget nyt i hendes hverdag .. er hun begyndt i dagpleje eller vuggestue for nylig ??? er hun lige begyndt at kravle, gå eller rejse sig op??? er i lige flyttet ??? det kan være mange ting

og ja det kan selvfølgelig også være tænder.. men gætter på hun har prøvet det med tænder før uden at reagere sådan

selv kan jeg fortælle at serina er begyndt at rejse sig op eller sætte sig op i søvne og hun kan ikke selv finde ud af at lægge sig ned igen ... det håber jeg på snart går over .. men mon ikke ... der er i hvert fald ingen der som 18årige står op og sover

jeg kan også mærke at hun er mere urolig nætterne efter de dage hvor vi har været i legestue... men der er også altid rigtig meget larm og mange børn der kan en masse ting hun ikke kan endnu .. så mon ikke hun bare bearbejder det

Anmeld

23. september 2010

Jannie Thorup

Eliza/lykke skriver:

Hvor gammel er hun?

Jeg tænker: tænder??? Eller får hun vælling inden sengetid? Det kan godt gøre maven hård, og dermed får hun ondt i maven og bliver urolig.

Min pige er 4½ mrd., og jeg har læst, at de får en periode, hvor de kan vågne helt op om natten og græde. Det er deres udvikling psykisk - og det skulle gerne gå over i løbet af et par dage/nætter.... nemmere sagt end gjort.

Jeg har også en frygt for, at min pige kommer til at vågne om natten igen. hun har ellers sovet fra 20-07.00 siden, hun var 2½ mrd gammel. SP siger, at det burde ikke ændre sig, fordi hun er over 4 mrd., og tilsyneladende har fundet sin rytme og sover hele natten. Hvis hun skulle finde på det,ville det være tænder eller sygdom. Hun spiser sig mæt i løbet af dagen, ligesom os andre.

Stakkels dig - fortæl mereom, hvornår I lægger hende? Hvad gør I inden sengetid? Har I ritualer omkring godnat? Sover hun i egen seng, ieget værelse?

KNUS

Hun blev 1 år d. 10.

Hun får en flaske til sengetid, det veksler mellem nan og vælling. Jeg ser ingen sammenhæng mellem hvilken flaske hun får og hvordan vores nætter er.

Hun sover i vores soveværelset, da vi desværre endnu ikke har plads til at give hende sit eget. Jeg har selvfølgelig overvejet, at dette ville kunne hjælpe en del på situationen. Hun sover dog i sin egen seng og kun yderst sjældent i vores seng sammen med os.

Inden hun blir puttet får hun som sagt en flaske. Herefter lægger jeg hende i seng, kysser hende og nusser hende på kinden, fortæller hende jeg elsker hende og siger godnat. Og så falder hun stort set i søvn-af og til sidder jeg og nusser hendes hånd, det er mest hvis hun har været ked af det oppe at køre lige ved sengetid.

Anmeld

23. september 2010

Jannie Thorup

serinasmor skriver:

tillykke du har en drømmer

kan se på din profil at din datter er 1 år gammel... eller sådn lige deromkring tillykke med hende

De små pus bearbejder jo alt hvad de oplever om dagen om natten i søvne ... så se dig omkring .. er der sket noget nyt i hendes hverdag .. er hun begyndt i dagpleje eller vuggestue for nylig ??? er hun lige begyndt at kravle, gå eller rejse sig op??? er i lige flyttet ??? det kan være mange ting

og ja det kan selvfølgelig også være tænder.. men gætter på hun har prøvet det med tænder før uden at reagere sådan

selv kan jeg fortælle at serina er begyndt at rejse sig op eller sætte sig op i søvne og hun kan ikke selv finde ud af at lægge sig ned igen ... det håber jeg på snart går over .. men mon ikke ... der er i hvert fald ingen der som 18årige står op og sover

jeg kan også mærke at hun er mere urolig nætterne efter de dage hvor vi har været i legestue... men der er også altid rigtig meget larm og mange børn der kan en masse ting hun ikke kan endnu .. så mon ikke hun bare bearbejder det

Mange tak skal du have.

Det er et godt stykke tid siden hun begyndte i vuggestue, men hun er lige blevet superglad for at være der, ellers har hun været rigtig ked af det og ulykkelig. Hun er også lige begyndt at gå selv.

Jeg er ret sikker på det ikke er tænderne. Sådan har hun aldrig reageret på det før og desuden er tænderne kommet frem.

Men ja det kan være mange ting. Det er bare hvad man gør ved det. hehe

Anmeld

23. september 2010

Jannie Thorup

mor-til-vanessa skriver:

hvor gammel er hun????

måske tænder. måske hendes ører, kan være du skal få tjekket dem, bare for en sikkerheds skyld.

sover hun i dit værelse??? kan godt være en god ide hun får sit eget da det kan være hun så vil sove bedre. hvis du ligger og møsler rundt genere det også hendes nattesøvn og hun vil også sove dårligt

Hun er lige 1 år.

For nogle måneder siden var vi hos lægen hvor jeg bad ham tjekke hendes ører. Han kiggede i hendes ører og konstaterede at der ikke var noget at se. Så jeg tror ikke det er ørerne.

Heller ikke tænder...der er ikke tegn på nogle tænder og hendes reaktioner førhen har ikke været sådan her.

Hun sover i vores vores soveværelse, da vi ikke har mulighed for at hun kan få sit eget værelse.

Anmeld

23. september 2010

serinasmor

Jannie Thorup skriver:

Mange tak skal du have.

Det er et godt stykke tid siden hun begyndte i vuggestue, men hun er lige blevet superglad for at være der, ellers har hun været rigtig ked af det og ulykkelig. Hun er også lige begyndt at gå selv.

Jeg er ret sikker på det ikke er tænderne. Sådan har hun aldrig reageret på det før og desuden er tænderne kommet frem.

Men ja det kan være mange ting. Det er bare hvad man gør ved det. hehe

det kan sagtens være oplevelserne i vuggestuen når nu hun lige er blevet glad for at gå der ... så lægger hun jo mærke til hvad de laver der og hvad alle de andre børn laver ...det gør man vel ikke når man er ked ??

kan også sagtens være fordi hun lige er begyndt at gå fordi hun så ser verden fra en helt ny synsvinkel ...

mit bud er det holder op i løbet af et par dage eller et par uger ... hvilket lyder lidt hårdt ja .... men jobbet som mor er bare desværre ikke så let

Anmeld

23. september 2010

Pikku Myy

Jannie Thorup skriver:

Hej Jannie

Som jeg læser det, sover din pige ikke igennem, og jeg kan sagtens forstå at det er helt uoverskueligt hårdt for dig at skulle hjælpe hende gennem hele natten. -tror vi er mange der har været der...

I løbet af en nat skifter man mellem dyb og overfladisk søvn. Ved sidstnævnte er man faktisk vågen, og skal falde i søvn igen.

At falde i søvn er ikke noget alle kan pr automatik. Det er noget der skal læres, og hvis din pige har fået tillært at du er en del af det at falde i søvn, har hun brug for dig hver gang hun skal falde i søvn igen i løbet af natten.

Kan det tænkes at det er der problemet ligger??

Hvis det er, handler det måske om at kigge på hvordan din pige falder i søvn om aftenen. Kan hun klare det alene eller er hun meget afhængig af dig?

Mvh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.