Nøj, de begynder tidligt idag!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

SussieThyssen

Heise skriver:

jamen du har da så ret!

og hvor er det en fed idé med et "IT-rum"!! Det tror jeg sørme, vi vil ta op, når vi engang får udnyttet overetagen.... så slipper de også for alt det kram i værelserne

heise

Det er heller ikke sundt med al den elektronik i ens soverum, og så har man også styr på at de ikke sidder oppe hele natten alligevel efter der er sagt godnat 

Jeg er også tit blevet spurgt omkring restriktioner og brug af computer og vores børn, og kan her sige at vi ingen har overhovedet.
Når de faste ting er klaret, lektier, fritidsinteresser, frisk luft og den slags, så er kan de bruge pc'en lige så tosset de vil.
Og vi har heller ingen restriktioner på spil eller de sider de kan gå ind på.
Vi er jo i samme rum som dem, og kan holde øje med dem.
Desuden så har vores børn lært aldrig at chatte med fremmede uden den fremmede kører med webcam, sådan at de kan se hvem der er i den anden ende.
De bliver tidligt velformulerede skriftligt, og lærer at begå sig både på dansk og engelsk, netop fordi de spiller en hel del onlinespil hvor samtalerne går på både engelsk og dansk. Her kan man naturligvis ikke køre med webcam, men de lærer hutigt selv at sige fra, hvis det bliver for meget.
De lærer diplomati og evnen til at forhandle, og så får de altså bare styr på det med teknologien.
Nickolai siger selv, at han kan se at der er kæmpe forskel på de kammerater, der er vokset op med IT, og de der først er ved at lære det, og at det da må være enormt træls ikke at vide hvordan man bruger så simpel en ting som google eller hvordan en pc egentlig er skruet sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

SiLiMiMa

SussieThyssen skriver:

Det er heller ikke sundt med al den elektronik i ens soverum, og så har man også styr på at de ikke sidder oppe hele natten alligevel efter der er sagt godnat 

Jeg er også tit blevet spurgt omkring restriktioner og brug af computer og vores børn, og kan her sige at vi ingen har overhovedet.
Når de faste ting er klaret, lektier, fritidsinteresser, frisk luft og den slags, så er kan de bruge pc'en lige så tosset de vil.
Og vi har heller ingen restriktioner på spil eller de sider de kan gå ind på.
Vi er jo i samme rum som dem, og kan holde øje med dem.
Desuden så har vores børn lært aldrig at chatte med fremmede uden den fremmede kører med webcam, sådan at de kan se hvem der er i den anden ende.
De bliver tidligt velformulerede skriftligt, og lærer at begå sig både på dansk og engelsk, netop fordi de spiller en hel del onlinespil hvor samtalerne går på både engelsk og dansk. Her kan man naturligvis ikke køre med webcam, men de lærer hutigt selv at sige fra, hvis det bliver for meget.
De lærer diplomati og evnen til at forhandle, og så får de altså bare styr på det med teknologien.
Nickolai siger selv, at han kan se at der er kæmpe forskel på de kammerater, der er vokset op med IT, og de der først er ved at lære det, og at det da må være enormt træls ikke at vide hvordan man bruger så simpel en ting som google eller hvordan en pc egentlig er skruet sammen

vores 4 børn er ikke så gamle endnu (den ældste er 7), så de gør stadig som mor og far siger

vi har heller ikke de store restriktioner, men vi sørger for, at de også laver andet end at spille og se tv.....

min søn har fået en sjov "bivirkning" af at se tv og spille pc spil... han taler "sjællandsk" og vi bor altså på als - sønderjylland........ lyder så sjovt og alle spørger, hvorfor.....

men synes bestemt også, de lærer en hel masse af de medier! 

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Heise skriver:

vores 4 børn er ikke så gamle endnu (den ældste er 7), så de gør stadig som mor og far siger

vi har heller ikke de store restriktioner, men vi sørger for, at de også laver andet end at spille og se tv.....

min søn har fået en sjov "bivirkning" af at se tv og spille pc spil... han taler "sjællandsk" og vi bor altså på als - sønderjylland........ lyder så sjovt og alle spørger, hvorfor.....

men synes bestemt også, de lærer en hel masse af de medier! 

Bare vent til han begynder for alvor at smide om sig med "Chatter-sprog"  og teknisk engelsk 
Det kommer om ikke ret længe
LOL

Anmeld

23. september 2010

VIPpigen

Heise skriver:

Ja, der var han lige FOR smart, hva?

Men det er da vejen frem idag - om vi vil det eller ej

heise

Yep... Altså ved de starter tidligt med mange ting, meeen syntes lige en 7 årig der kan bruge dankort er lidt for tidligt... hehe

Anmeld

23. september 2010

SiLiMiMa

VIPpigen skriver:

Yep... Altså ved de starter tidligt med mange ting, meeen syntes lige en 7 årig der kan bruge dankort er lidt for tidligt... hehe

ja, det tror jeg alligevel ikke min søn kunne på nuværende tidspunkt!!!

Anmeld

23. september 2010

Mira0911

Julie er 19 mdr - Render og bruger alt som tlf, render og siger hej... Så sødt..

Så der går nok heller ikke SÅ længe endnu, før hun snakker i tlf.

Anmeld

23. september 2010

SiLiMiMa

MoarJ skriver:

Julie er 19 mdr - Render og bruger alt som tlf, render og siger hej... Så sødt..

Så der går nok heller ikke SÅ længe endnu, før hun snakker i tlf.

ja, de suger til sig når de ser forældre og søskende laver noget, som ser spændende ud!

maia går også rundt med en legetøjstelefon somme tider og gør som om hun snakker med noget..."naaarj" siger hun så pludselig og griner...hihi... men når hun snakker rigtigt i telefon med mormor og morfar er hun meget koncentreret og svarer på det de spørger om - altså helt simple spørgsmål, selvfølgelig!

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Heise skriver:

ja, de suger til sig når de ser forældre og søskende laver noget, som ser spændende ud!

maia går også rundt med en legetøjstelefon somme tider og gør som om hun snakker med noget..."naaarj" siger hun så pludselig og griner...hihi... men når hun snakker rigtigt i telefon med mormor og morfar er hun meget koncentreret og svarer på det de spørger om - altså helt simple spørgsmål, selvfølgelig!

LOL og så er der lige den periode hvor de sidder musestille og lytter og puster tungt ned i røret, for så at lire en masse af sig man ikke forstår en dyt af..eller også går de bare pludseligt LOL

Anmeld

23. september 2010

Leonora

ha ha ha ja det går stærkt...min datter blev to i juli...den anden dag sad jeg med min bærbar i skødet da min datter kommer med min pung og dankort...ha ha ha ha måske har hun set det lidt for tit blive brugt i den sammenhæng.....hi hi

Knus fra Louise

Anmeld

23. september 2010

Mor-til-asta-09

Heise skriver:

Maia elsker at snakke i telefon, "spille" nintendo og kigge på mors PC - se bare begejstringen lyse ud af hende'

Hun er altså kun 21 mdr!! vildt...

HVor er hun dog dejlig og se på

Tror desværre at vores datter bliver ligesådan Hun er også begyndt at tage røret op til øret osv, og hun er kun lige blevet 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.