Hvad havde du gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

henh01

Jeg ville aldrig flytte til et hus/lejlighed med begrænset lejeperiode. Jeg ville blive ekstremt stresset af at vide at man muligvis skal finde noget andet om et år - for huse/lejligheder hænger bestemt ikke på træerne. Har selv stået boligløs med min datter efter et brud med en mand og et hus (jeg også ejede) men som var for dyrt og det kan bestemt ikke anbefales. Jeg flytter fremover kun, når jeg er sikker på at jeg kan blive boende med mine børn uanset hvad!

Jeg ville dog heller ikke blive boende i et hus med skimmelsvamp, derfor ville jeg finde en bolig med ubegrænset lejemål - uden skimmelsvamp Måske er det ikke lige 145 kvm og med skov i baghaven og krom hårde hvidevarer, men så er det jeres hjem og i har tiden til at sætte jeres prag på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Stumpen

FLYT!! Skimmelsvamp er ikk enoget at spøge med...

Når det er sagt, så ved jeg ikk eom jeg ville satse på et hus, hvor I evt. kun kan være et år, da det er/kan være skide dyrt at flytte....

Så den ville jeg lige overveje en ekstra gang om der skal flyttes til noget andet eller om der skal købes et hus til omkirng en mill i stedet, hvis der er råd til det...

-Anja..

Anmeld

24. september 2010

BabyStella!

Så er det bestemt; vi flytter Har fået lovning på min. 1 års lejeperiode og 3 mdr. opsigelse. I Juli kommer de hjem på ferie og ved med sikkerhed der om det er noget for dem, eller ikke. Hvis ikke, har vi faktisk til jul og finde noget andet; så egentlig 6 mdr. opsigelse

Kontrakten blir´ forlænget med 1 år af gangen, i tilfælde af familien gerne vil ha´ deres hus tilbage. Hvis der var ubegrænset lejeperiode, kunne de jo først få det, hvis vi valgte og flytte. Men det er oz helt fint med mig. Jeg er blevet garenteret 1 år, samt 3 mdr. opsigelse. Og som min dagplejer selv siger, så skal der gå meget galt før de vil hjem igen.

Regnede lige lidt igen igår på nogle tal, og når boligsikringen er trukket fra, skal vi kun give 6.000 kr. inkl. forbrug for at bo i et KÆMPE, moderne hus

Skal forbi i dag og ta´ lidt billeder til folk der gerne vil se huset, så lægger jeg lige lidt ind her - syns´ I skal se mit drømmehus

Anmeld

25. september 2010

BabyStella!

Det nye hus Billedet er taget fra en sti, som går bag ved huset.

Beskrivelse; Stort køkken/alrum med opvaskemaskine, indbygget ovn og alt i rustfast, stort stue med kæmpe vinduesparti langs den ene væg. 2 badeværelser; et med brus, det andet med kar og brus, 2 børneværelser, soveværelse, baggang med vaskemaskine og tørretumbler.
Vinkælder, opbevaringsrum, garage og cykelskur, samt overdækket terasse.
Ligger på en lukket vej, med lukket have hele vejen rundt med huset og beliggende lige på til skoven

Glæder mig så meget til og flytte!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. september 2010

SoffiLine

Havde valgt det nye hus! Det lader til at de nye lejere er meget mere venlige og til at arbejde med

Det havde jeg valgt, og ville overhovedet ikke bo i sådan noget svineri som i jeres nuværendes hus :/

Anmeld

25. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej! Min mand og jeg bor i et hus, vi har lejet gennem en boligforening, men syns´ at jeg har fat i telefonen hver, hver anden dag for at snakke med dem om ting der er galt, hvornår de kommer og laver det vi har snakket om osv. Der er så mange ting i det her hus, der skal laves; Skimmelsvamp i fyrrummet (uisoleret sokkel), tapet som har løsnet sig pga. fugt, gulv der sprækker af samme grund, brunt vand i rørene på badeværelset, termostater der ikke virker i radiatorerne og generelt ting der bare er for gamle og bør udskiftes.

Vi giver 4.200 kr. om mdr. for at bo her, i et 101 kvm. hus, 2 børneværelser og 1 soveværelse, stue, køkken, bad/toilet og gang, samt fyrrum som er delt op i 2, så det oz bruges som baggang, hvor bla. barnevognen står.

Foruden husleje betaler vi til oliefyr, vand og el, så alt i alt giver vi 6.400 kr. om mdr.

Nu er det sådan at vi har en kanon dagplejer, desværre, for os, har hendes mand fået arbejde som kok i Kina, og hende og deres datter vil gerne flytte ned til ham. Og helst ingen datteren er for gammel; hun er nu 3 år. Så øv øv, hun stopper og vi må finde en ny dagplejer.  

Jeg sagde til hende for sjov en dag, at hvis de ville sælge huset, så skulle hun bare sige til. Det ville de så gerne, men vi har desværre ikke 2 mill. til det. Istedet har de tilbudt at vi kan leje huset for 5.000 kr. om mdr. Forbruget er noget af det samme som vores eget, så i alt vil vi komme til og give ca. 7.300 kr. med det hele. Og det for et hus, der bare et TOP KLASSE!

145 kvm., lukket/blind vej, stor have, garage, overdækket terasse, og selve huset; 2 badeværelser, et med kar, 2 børneværelser, 1 soveværelse, KÆMPE stue med lyst trægulv og KÆMPE køkken/alrum med alt i rustfrit stål, amerikanerkøleskab og klinker med gulvvarme, som i øvrigt er i hele huset.

Selve opholdsrummene er på 1. sal og garagen er i stueplan, som desuden har et isoleret værelse (som de bruger til soveværelse nu), værksted og ekstra køkken.

Indhegning over alt, skov i baghaven og "lukket af" til andre (man skal ned af en lille sti før man kommer til selve huset).

MEN!!! Hagen er at det KUN er til udlejning i 1 år, indtil videre ihvertfald. Hun har bedt om at få orlov fra sit dagpleje-arbejde så at hvis det ikke var noget alligevel for dem, at bo i Kina, så kunne hun vende tilbage til sit job. Men hun siger, at der skal gå meget galt, før de beslutter og flytte hjem igen, og vi desuden får 3 mdr. opsigelse.

Det hus, vi bor i nu, har ubegrænset lejeperiode.

Hvad havde du gjort? Blevet boende i et meget mangelfuldt hus og ha´ ubegrænset lejeperiode, eller lejet et FED hus i TOP KLASSE til næsten samme pris og ha´ kun 1 års lejeperiode (indtil videre)???

Ahh så ikke lige at beslutningen var truffet - det var også det jeg ville råde jer til  Tillykke!!!

Anmeld

27. september 2010

BabyStella!

Huset indvendigt, og lidt udvendigt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.