Sover dårligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.892 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. september 2010

noah3006

Ja som overskriften siger... Jeg sover virkelig dårligt om natten. Vågner op til flere gange og kan ikke altid falde i søvn igen... det er møg irriterende. Jeg har ondt i ryggen, og så kan det gå helt ned i balderne nogen gange. Hvad er det??? Jeg har aldrig prøvet det før, kan i hvert fald ikke huske det fra min første graviditet.

Nogen der har det på samme måde? og nogen god ide om hvad jeg kan gøre for at få en bedre natte søvn?

Så har jeg også lidt smerte nede ved livmoderen, er det de der ligamentsmerter.. det nemlig ikke altid de er der.. men feks. nu sidder jeg og har noget der kommer og går, som om noget trygger på min ene side, lidt en ubehagelig følelse, men ikke så det gør meget ondt.

Nå ja nu blev det lidt langt, beklager, men man skal jo ud nogen gange med det hele, og I er jo alle så dejlige herinde til at komme med fantastiske svar og ideer.

fra Kristina uge 16

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Kats

noah3006 skriver:

Ja som overskriften siger... Jeg sover virkelig dårligt om natten. Vågner op til flere gange og kan ikke altid falde i søvn igen... det er møg irriterende. Jeg har ondt i ryggen, og så kan det gå helt ned i balderne nogen gange. Hvad er det??? Jeg har aldrig prøvet det før, kan i hvert fald ikke huske det fra min første graviditet.

Nogen der har det på samme måde? og nogen god ide om hvad jeg kan gøre for at få en bedre natte søvn?

Så har jeg også lidt smerte nede ved livmoderen, er det de der ligamentsmerter.. det nemlig ikke altid de er der.. men feks. nu sidder jeg og har noget der kommer og går, som om noget trygger på min ene side, lidt en ubehagelig følelse, men ikke så det gør meget ondt.

Nå ja nu blev det lidt langt, beklager, men man skal jo ud nogen gange med det hele, og I er jo alle så dejlige herinde til at komme med fantastiske svar og ideer.

fra Kristina uge 16

Hej Kristina.
Jeg har også problemer med at få en ordentlig nattesøvn... så jeg kigger lige lidt med i din tråd, og håber der kommer nogle gode råd  
Det hjælper mig dog lidt, at ligge på siden, og "kramme" en ekstra dyne (altså rulle en ekstra dyne, som støtter mellem knæene) Knuser Kats

Anmeld

23. september 2010

quar20

Nu er jeg i uge 31 og jeg bruger simpelthen en pude eller min ammepude til at lægge mellem mine ben..!! Det hjælper mig rigtig meget..!!

Anmeld

23. september 2010

noah3006

Ja jeg ligger for det meste også på siden, og lidt på maven endnu, men det er ikke altid lige behageligt... men har endnu ikke prøvet med en dyne eller pude mellem benene... vil jeg lige gøre et forsøg i nat.

Anmeld

23. september 2010

6800

noah3006 skriver:

Ja jeg ligger for det meste også på siden, og lidt på maven endnu, men det er ikke altid lige behageligt... men har endnu ikke prøvet med en dyne eller pude mellem benene... vil jeg lige gøre et forsøg i nat.

Jeg har de samme problemer, det hjælper mig lidt med en pude mellem benene...

Anmeld

23. september 2010

quar20

Jeg tog i starten en ekstra dyne og rullede den til en pølse.. Imellem mine ben også puttede jeg med den i mine arme sådan maven hvilede på dynen...

Det var altså også super dejligt..!! =)

Men du må prøve dig frem med hvad det er bedst for dig.. pude, ammepude, dyne, ja you name it..

Uden søvn fungerer man bare ikke.. Det kender jeg desværre ALT til..!

Anmeld

23. september 2010

Muffinmus

Nu sover gravide jo i perioder generelt dårligt, så det er ikke mærkeligt du også oplever det..og måske vil det fortsætte helt til fødslen eller måske stopper det og kommer igen senenre. Tror det er moder naturs ondskabsfulde måde at få en til at vænne sig til at man skal vågne mange gange om natten med et lille barn...så man ikke går i chok når man har været oppe for 7 gange på 6 timer:-)

Men ja, hos mig hjalp det lidt med ryg og hofte at bruge en pude l,ige som de andre. DEt med ryggen og baller KAn være ISKIAS nerven der driller lidt, det er også normalt. DEt kan også være lidy bækken der generer, det er sådan set også ret normalt:-)

Som gravid oplever man ofte smerte i stdet man ikke havde drømt om man havde, det er en del af charmen....eller noget:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.