Et (langt) pip herfra...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. september 2010

JustAnotherName

Så er det idag, at Celina runder 16 måneder.
Hun har haft fri fra vuggestuen idag, og jeg måtte tage "barnets første sygedag" fra min skole, da Kenneth skulle på døgnvagt, og Celina har kastet op flere gange i løbet af natten til idag.
Heldigvis har hun virket glad og tilpas idag, og fået indhentet lidt af den fortabte natte-søvn.
Så hun skulle gerne være klar til, at komme afsted igen imorgen.

Imorgen eftermiddag skal vi til "indkørings-samtale" med en pædagog fra Bianca's vuggestue, og en pædagog fra børnehavegruppen.
Her bliver Bianca så mundligt overdraget fra vuggestuen til børnehaven, så de kan få at vide, hvad der er værd at vide om hende. Og så vi forældre også, kan blive informeret lidt nærmere omkring livet i børnehaven.

Tænk sig, så er der kun 1 uge til hun skal holde afslutning i vuggestuen.
Og så er hun børnehave-barn fra og med fredag i næste uge (d. 1/10).

Nu på fredag er det Bianca's fødselsdag. Så bliver mit lille pus 3 år.
Og hun GLÆDER sig! For første gang, har hun et begreb om, hvad det vil sige, at have fødselsdag. Hun tæller ned, og snakker om, at vi skal flage, spise kage, have gæster og få gaver.

Pigerne har fri fra vuggestuen på fredag. Og jeg har valgt at tage en "omsorgsdag", så jeg kan være hjemme hele dagen og fejre hende.
Dog skal de lige kort afsted i vuggestuen formiddag, da der er fotografering af børnene derhenne. Der vil vi selvfølgelig også gerne have vores to med.

Så kommer der gæster om eftermiddagen og fejrer Bianca's fødselsdag.
Jeg har bestilt en kage-kone fra bageren med marcipan, slik og skriften : "BIANCA 3 ÅR" på.
Og så har jeg overtalt min mor til at lave hendes hjemmebagte hindbærsnitter (de er slet ikke som dem hos bageren ....de er meget bedre!)  Og så skal vi have mine hjemmebagte boller, varm kakao med flødskum + kaffe og småkager.

Og vigtigst af alt (ihvertfald for Bianca) en MASSE af skønne gaver.
Af os får hun en junior-seng + en del små pakker, bla. med lidt tøj, børne-bøgerne "Lotte starter i børnehave" + "Lotte's børnehave-venner", og så får hun lidt forskellige DVD'er bla. med "Anne og Lotte", "Kaj & Andrea" og "Chip og Chap".
Og så var det planen, at hun skulle have haft legetøjs kage-stativ med en masse lækre kager på. Dém stod farmand for at købe, men øv, de var udsolgt, da han har været alt for længe om, at få det ordnet. MEN hun mangler nu heller ingenting - og får jo i forvejen rigeligt, kan man sige! ....Alt det nævnt ovenfor er jo kun fra os.
Så kommer der også gaver fra olde-forældrene, mormor, morfar, farmor og farfar, og hendes to fastre. Så hun bliver skam nok begavet nok, tror jeg på!

Vi skal så først holde fødselsdag med Kenneths side af familien den 3 oktober. Bianca's faster har fødselsdag samme dag som Bianca, og hendes fætter Berthil har fødselsdage to dage senere, og så fylder farmor også år. Så vi har valgt at slå alle fire fødselsdage sammen på én gang, så vi ikke skal rende til fødselsdage non-stop hos hinanden.

Så nu er det lige ved og næsten nu!!
Imorgen er der kun ét døgn tilbage med Bianca som 2-årig....
Så står den på fødselsdag, vuggestue-afslutning og børnehave-opstart.

Og jeg er faktisk helt rolig og tryg ved det lige nu. For huset er det samme (integreret institution), og Bianca virker så harmonisk, glad og parat. Så jeg er temmelig overbevist om, at det nok skal komme til at gå nemt og godt ....og det er jo en dejlig fornemmelse at have, når man står lige overfor så mange nye, store forandringer.

TAK FORDI DU GAD LÆSE MED 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

anna-jonas

Håber at Celina er rask til i morgen, og at hun ikke har smittet jer andre...................for så bli'r det hurtigt noget værre rod.

Bianca skal nok tage skiftet i stiv arm, det er jeg helt overbevist om. Du kan tro der sker meget med hende, det første 1/2 år i børnehaven. Hun lærer nye ord ( alá prut-måse-bæ) og bliver renlig og mere selvstændig. Alt det baby-agtige går af hende, og hun bli'r en stor pige.

Knus Mette

Anmeld

22. september 2010

JustAnotherName

Celina 16 måneder idag....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2010

JustAnotherName

Håber at Celina er rask til i morgen, og at hun ikke har smittet jer andre...................for så bli'r det hurtigt noget værre rod.

Bianca skal nok tage skiftet i stiv arm, det er jeg helt overbevist om. Du kan tro der sker meget med hende, det første 1/2 år i børnehaven. Hun lærer nye ord ( alá prut-måse-bæ) og bliver renlig og mere selvstændig. Alt det baby-agtige går af hende, og hun bli'r en stor pige.

Knus Mette

Tak. Jamen Celina har ikke kastet op i snart et døgn, og hun er glad og render rundt helt som hun plejer. Så hun fejler intet, og har ingen feber.
Henne i vuggestuen har de dog sendt 3 andre børn hjem med opkast. Så det ER altså noget som åbenbart florerer lidt derhenne lige nu.
Og jeg HÅBER virkelig IKKE, at der når at komme noget til Bianca inden fredag. Det ville være så synd, at hun fik sin fødselsdag ødelagt ved at blive syg med opkast  ´
....Så det krydser vi ihvertfald fingre for at slippe for mere af lige nu!!

Jeg ved du har ret, når du siger, at der vil komme ENDNU MERE fart over feltet med Bianca's udvikling det næste ½ år, når hun kommer i børnehave. Bare jeg kan følge med!!!
Jeg syntes allerede, at der ER sket rigtig meget med hende de seneste måneder (der mangler dog liiiige dét der med renligheden ....men det er jeg SIKKER på nok skal komme - nok især når nu hun skal i børnehave og ser de andre børn, som går på wc!) - Hun er allerede på rigtig mange måder blevet en meget større pige. Men det vil jo selvfølgelig fortsætte, og det er kun dejligt! Jeg håber bare, at jeg ikke kommer til at føle, at der hele sker i et finger-knips, så jeg slet ikke kan gribe fat og følge med.

Men sådan føler man nok ind imellem i perioder, som mor. De vil jo altid være ens små puslinge....Men der sker bare meget, på meget kort tid!

Knus fra Katrine.

Anmeld

23. september 2010

Barbamama

Uha jeg kan da høre på det hele at den står på FORKÆLELSE!!! Det bliver fedt!!!!

Men det er da ikke så godt med lille Celina. Kan det mon være vaccinen der driller???

Anmeld

23. september 2010

JustAnotherName

Uha jeg kan da høre på det hele at den står på FORKÆLELSE!!! Det bliver fedt!!!!

Men det er da ikke så godt med lille Celina. Kan det mon være vaccinen der driller???

Det lød til at der var flere børn henne i deres institution, som var ramt af noget opkast-syge. Så det må være noget smitte-noget, tror jeg næsten.
Celina var "kun" sløj i 12 timer (om natten), og var frisk nok igen hele dagen, da jeg beholdte hende hjemme.

Nu håber vi bare, at Bianca går fri, så hun ikke ender med at være bræk-syg imorgen på sin fødselsdag  

De skal kun lige hen i vuggestuen imorgen kl. 9-11, for at blive fotograferet sammen med deres stue og enkeltvis.
Så håber vi at weekenden sørger for, at den omgang opkast-syge er ovre igen, når de vender tilbage på mandag! ...Og at det kun fik ramt på Celina.

Jeg FATTER bare ikke, at vi har puttet en 2-årig i seng her til aften, og når hun vågner imorgen, så er hun 3 ÅR !!!!  ....Vildt som tiden bare er gået...!

Anmeld

23. september 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Det lød til at der var flere børn henne i deres institution, som var ramt af noget opkast-syge. Så det må være noget smitte-noget, tror jeg næsten.
Celina var "kun" sløj i 12 timer (om natten), og var frisk nok igen hele dagen, da jeg beholdte hende hjemme.

Nu håber vi bare, at Bianca går fri, så hun ikke ender med at være bræk-syg imorgen på sin fødselsdag  

De skal kun lige hen i vuggestuen imorgen kl. 9-11, for at blive fotograferet sammen med deres stue og enkeltvis.
Så håber vi at weekenden sørger for, at den omgang opkast-syge er ovre igen, når de vender tilbage på mandag! ...Og at det kun fik ramt på Celina.

Jeg FATTER bare ikke, at vi har puttet en 2-årig i seng her til aften, og når hun vågner imorgen, så er hun 3 ÅR !!!!  ....Vildt som tiden bare er gået...!

Nej det må være lidt vildt at have et børnehavebarn! Jeg kan heller ikke forstå at Carla er over 1år og lige om lidt er hun 1,5!!!! Uha det går bare for stærkt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.