Ved ikke rigtig hvad jeg skal tro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Carina1977

Hejsa

Jeg er ny herinde. Jeg er 33 år og har en søn på 10 år. Har en kæreste, men vi bor ikke sammen endnu. Men det er egentlig ikke det det handler om.

Jeg er kommet rigtig meget i tvivl omkring om jeg er gravid eller ej. Jeg fik min mens 2 dage før tid her sidste gang. Den varede kun i 2 dage og var efterfulgt af noget svagt lyserødt noget i et par dage derefter, som kun kom når jeg tørrede mig. Sådan plejer min mens bare aldrig at være. Plejer at bløde i en hel uge, og det plejer at være ret så kraftigt. den mens jeg havde her var meget svag og kunne kun fylde et halvt bind de 2 dage, hvilket er meget usædvanligt for mig. Har de sidste 2 år haft en meget stabil mens med en cyklus på 28 dage og meget præcise menstruationer.

På trods af den her mærkelige blødning tænkte jeg ikke videre over det indtil 1 uge efter, hvor jeg begyndte at få kvalme, ømme bryster, en ekstrem træthed og en metalsmag i munden. Akkurat samme symptomer, som da jeg var gravid med min søn. Jeg har selvfølgelig efterfølgende taget en del tests, som alle har været negative. Men på trods af de tests er jeg stadig i tvivl. Jeg var nemlig 8-9 uger henne, før jeg kunne teste positiv med min søn....så jeg ved ikke om det er det samme der er sket her.

Nogen der har oplevet noget nær det jeg har oplevet? Var i gravid/ikke gravid? Forstår ikke helt at der er nogen der er langsomme til at få nok hcg....jeg mener vi skal vel alle nå op på det samme niveau eller hvad? Hmm er bare så forvirret lige nu.

Jeg har 1 test tilbage, som jeg tager imorgen tidlig, derefter regner jeg med at vente og se om min næste mens kommer inden jeg tester igen. Hvis jeg er gravid er jeg 6+1 lige nu.

Det er bare meget vigtig at jeg indenfor de nærmeste uger, får klarhed omkring det her. Jeg har nemlig sclerose og skal starte med indsprøjtninger for min sygdom om 3 ugers tid. Og man må ikke få det her medicin under en graviditet. Så hvis jeg er gravid skal jeg jo holde mig langt væk fra det her medicin.

Tak fordi i nåede så langt....blev vist et lidt langt indlæg.

Mvh. Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

<3

Hej Carina... Tror du må om lægen med en skanning eller blodprøve... Det er jo ret vigtigt at få det afklaret inden du begynder din vigtige behandling for sclerose.

Ved ikke om jeg skal krydse fingre for dig eller ej

Men et kram skal du da have

Anmeld

22. september 2010

lauras*mor*

Jeg var 7 uger henne før jeg kunne teste  positiv da jeg var gravid.. det eneste "tegn" jeg havde var mens smerter... det var faktisk den eneste mdr i 10 mdr hvor jeg var sten sikker på jeg IKKE var gravid.. men det var jeg så.. hehe..

Jeg synes du skal gå til din læge og sige det som det er, og så få taget en blodprøve der viser hcg i blodet.. er den over 2 så er man gravid.. og den kan se det super tidligt.. det er sådan vi vil gøre det når den kommer da jeg også får medicin jeg ikke må tage under en evt. graviditet.. men samtidig er en jeg har brug for så længe jeg overhovedet kan komme til det.. :-)

krydser fingre for at resutatet er det du ønsker.. hold os endelig opdateret i tråden.. :-)

Anmeld

22. september 2010

Carina1977

Hej igen

Jamen jeg har det egentlig ok med begge dele. Er jeg gravid, så bliver jeg bestemt glad. Er jeg ikke gravid, så er det også ok....så starter jeg på medicin, og så venter vi med at prøve indenfor det næste års tid.

Vi har nemlig i forvejen snakket om at der ikke skal gå for længe. Min søn er jo 10 år og hans datter er 14. men det var jo ikke planlagt at det skulle være lige nu. Vi er jo ikke flyttet sammen endnu. Jeg er 33 og han er 41, så man kan jo ikke lade være med at tænke at uret så småt er begyndt at tikke....hvis i forstår hvad jeg mener?

Har været ved lægen mange gange. Sidste gang var for 1 uge siden. Har nemlig de sidste 3 uger døjet meget med blæresmerter, og smerter i lysken i begge sider og sådan en trykken lige henover skambenet. Hun trykkede forskellige steder inde i skeden (undskyld detaljerne), og hun kom så frem til at jeg har muskelspændinger i underlivet/bækkenet og blev så henvist til en fysioterapeut, som jeg var henne ved i mandags. Skal derhen igen på fredag, og jeg håber hun kan hjælpe mig af med mine smerter. Smerterne i underlivet er ikke andet end nogle jag, mens blæresmerterne virkelig er irriterende. Og nej jeg har hverken blærebetændelse, kønssygdomme eller underlivsbetændelse...det har hun tjekket, men det var så inden min mens-lignende blødning.

Men altså nu tager jeg den her test imorgen tidlig, og hvis symptomerne fortsætter, må jeg jo få lægen til at undersøge mig. Hun burde vel ved en gyn. undersøgelse kunne konstatere hvis jeg er gravid? Ellers må jeg be om den blodprøve. Det er jo enormt vigtigt at jeg får vished.

Tusind tak for jeres svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.