Børnebidrag!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

betski

fisen skriver:

Nu er jeg lige frøken modsat...

Jeg syns det er helt fair at faderen betaler bidraget..

Men når man får et barn, planlagt eller ikke, så er man da godt klar over at dert koster penge ikke?

vi enlige får friplads, forhøjet bp og en meget god sjat i boligsikring..

Hov det var da vist noget af en generalisering.... Jeg får ikke friplads og ej heller boligstøtte men jeg er nu alligevel enlig mor... Lige nøjagtig de to ting handler jo om indkomst og ikke din satus som enlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

betski

Tullen85 skriver:

Nej det er ikke billigt at have et barn, men nu er der tilskud, højere boligstøtte mv man kan få som enlig forsøger, om det er forkert eller rigtig vil jeg ikke tage stilling til. Og de penge får man immervæk for de man er "alene" om barnet, og kun får et bidrag og ikke halvdelen af udgifterne betalt af faderen. Jeg siger bare at hvis man vil så kan man sagtens får det til at køre rundt. Når barnet skal gå til fodbold, jamen så sparer man jo andre steder. Der er noget der koster mange penge når børn er små, og noget der koster mange penge når de er ældre.

Sådan som tingene ser ud f.eks. med et barn under 2 år kan en enlig mor ca 3200 kr udtalt ektra om måneden, og dertil kommer så også boligstøtten og friplads (hvis indlægten er lav) og det er kun udfrakommen, det er 4300 kr om måneden man har udelukkende til barnet og de udgifter der kommer der fra. Det burde alle kunne førsørge et barn på. Beløbet bliver selvfølgelig lavere med tiden, men som før sagt, så er det moderen der bestemmer om barnet skal ha 50 eller 500 kr i lommepenge, og om barnet skal gå i bilka eller mærketøj.

Hvis tilskudene fra kommunen ikke var der, kan jeg sagtens se at faderen burde betale mere.

Jeg har aldrig fået udbealt 3200 om måneden, så ved ikke lige hvor du har de tal fra. Du skriver at man sagtens kan få det til at løbe rundt økonomisk og bliver her nødt til at spørge, om du snakker af erfaring?

Anmeld

23. september 2010

frk Jensen

duddi. skriver:

Hov det var da vist noget af en generalisering.... Jeg får ikke friplads og ej heller boligstøtte men jeg er nu alligevel enlig mor... Lige nøjagtig de to ting handler jo om indkomst og ikke din satus som enlig.

Det er indkomstbestemt ja...

Hvis jeg tjente flere penge end lige en su, så ville jeg da også skulle betale for vuggestue og ikke få boligsikring.

Anmeld

23. september 2010

betski

SussieThyssen skriver:

Nu drejer det sig jo ikke så meget om, hvad der er rimeligt eller ej, men mere omkring de forskellige regler.

At det kan være utroligt urimeligt fordelt er så noget vi OGSÅ kan blive enige eller uenige om

Er der nogen herinde der er pålagt at betale over halvdelen af transport udgifterne til når barn/børn skal på weekend?

Jeg står ene og alene for transportudgiften når min datter skal over til sin far. At betale 630 kr hver 14. dag

Anmeld

23. september 2010

frk Jensen

duddi. skriver:

Jeg står ene og alene for transportudgiften når min datter skal over til sin far. At betale 630 kr hver 14. dag

Må jeg spørge hvorfor at det er dig der skal betale for transporten?

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

duddi. skriver:

Er det så for både ud og hjem eller kun ud?

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

Jbk skriver:

Jo, hvis du havde været forsikret ved at være medlem i en a-kasse...men nu er det ikke dig vi taler om men overordnet set at mennesker der bare modtager penge fra samfundet også er dem der har flest penge som enlige...

haha en a kasse?

øh, jeg kom fra 9 klasse af?

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

duddi. skriver:

øh, du kan ligesom gå i stats amtet og få ham til at betale et vis antal kroner pr km, og det ved jeg fordi jeg selv har stået i samme situration.

Anmeld

23. september 2010

Svei

NatasjaL skriver:

haha en a kasse?

øh, jeg kom fra 9 klasse af?

Ja men samfundet er nok heller ikke indrettet til at man får børn når man knap selv er voksen.  men godt du får hjælp, du skal bare vide at du som intet arbejde har og får tilskud i lange baner, sidder meget bedre end ældre kvinder der har lange uddannelser bag sig og som tjener egne penge.

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

Jbk skriver:

Ja men samfundet er nok heller ikke indrettet til at man får børn når man knap selv er voksen.  men godt du får hjælp, du skal bare vide at du som intet arbejde har og får tilskud i lange baner, sidder meget bedre end ældre kvinder der har lange uddannelser bag sig og som tjener egne penge.

du skal ikke kalde mig for et barn?!

det er da en ting der er helt sikkert!!

min mor har 6 børn, har været på kh næsten hele hendes liv, så luk frk smart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.