Noget med græskar???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Maddox

Jeg har idag købt et KÆMPE stort græskar, som jeg og ungerne skal lave en "lygte-mand" ud af...

Alle de andre år, har jeg bare smidt alt snasket ud, men tænker det må da kunne bruges til et eller andet... Hvad plejer I at gøre??

Nogle som ligger inde med nogle gode opskrifter på et eller andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Sofia

Græskarsuppe, med creme fraish og bacon på toppen, måske lidt persille Ellers kan man sylte græskar, bruges lidt ligesom asier!

Anmeld

22. september 2010

<3

Solajma skriver:

Jeg har idag købt et KÆMPE stort græskar, som jeg og ungerne skal lave en "lygte-mand" ud af...

Alle de andre år, har jeg bare smidt alt snasket ud, men tænker det må da kunne bruges til et eller andet... Hvad plejer I at gøre??

Ja jo det kommer jo lidt an på hvilket slags græskar du har købt. En sød en kan man lave tærte på og en mad en er til suppe eller kan laves lige som rodfrugt i ovnen med kød til...

Anmeld

22. september 2010

millesofie

Solajma skriver:

græskar/kartoffel suppe med ingefær

en rigtig halloween vinder herhjemme

vi laver altid en ordenlig portion

når ungerne udhuler græskar så sørg for at de putter kødet i en skål

kog/damp kødet i en gryde i en ½ time  blendt det og hæld da vand på og put kartoflerne i (skrællet og i skiver) riv lidt ingefær i og tilsør en bullion terning (vi bruger maggi)  kog det hele i ca 1 time og smag til med salt

Anmeld

22. september 2010

millesofie

Fisenberg skriver:

græskar/kartoffel suppe med ingefær

en rigtig halloween vinder herhjemme

vi laver altid en ordenlig portion

når ungerne udhuler græskar så sørg for at de putter kødet i en skål

kog/damp kødet i en gryde i en ½ time  blendt det og hæld da vand på og put kartoflerne i (skrællet og i skiver) riv lidt ingefær i og tilsør en bullion terning (vi bruger maggi)  kog det hele i ca 1 time og smag til med salt

jeg mente tilsæt

man kan også servere den i et græskar

skær toppen af og fjern kernerne stil det i en forvarmet ovn på 200* og bag det i ½-1 time (til kødet er mørt)

hæld suppen i og server

Anmeld

22. september 2010

Maddox

Tak for alle de gode idéer.. Dog endte det også denne gang med at "indmaden" blev smidt ud  Vores kalender er proppet de næste par dage, så kunne alligevel ikke lige overskue hvornår vi skulle have tid til at kokkerere en masse..

Græskar-manden/Lygte-manden er dog lavet og ihh hvor ser det hyggeligt ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2010

Amso

Har ikke selv prøvet det, men har hørt mange der bruger indholdet af græskaret til at sylte med. syltet græskar.. Det smager såvidt jeg husker lidt mere sødligt end asier, men lidt i den dur..??  Hvis det kunne hjælpe.. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.