Hvor meget mælk? (8-10 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.386 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Frøken Sørensen

Ja overskriften siger jo det hele

Hvor meget mælk får jeres børn? Min læge og min SP siger to forskellige ting, så nu er jeg skisme blevet forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

mor-til-vanessa

Gitte85 skriver:

Ja overskriften siger jo det hele

Hvor meget mælk får jeres børn? Min læge og min SP siger to forskellige ting, så nu er jeg skisme blevet forvirret

jeg fik at vide 500ml om dagen og det er inklusive sødmælk mme og det i maden.

vanessa får kun en flaske nu og det til nat.

Anmeld

22. september 2010

Frøken Sørensen

mor-til-vanessa skriver:

jeg fik at vide 500ml om dagen og det er inklusive sødmælk mme og det i maden.

vanessa får kun en flaske nu og det til nat.

Hvor gammel er din datter? Min læge siger nemlig mellem 600-750 ml... Og synes altså det er svært at få så meget mælk ind når der også skal være plads til alm. mad  Min SP sagde dog sidst jeg bare skulle trappe ned, så han kun fik flaske til natten og så ellers sødmælk i kop. Men glemte at høre om hvor meget...

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

serina er 8½ mdr og får tilbudt 3 flasker om dagen med 230 ml i hver ... nogle dage spiser hun det hele og andre dage ikke ... men er nu sikker på at hun hver dag spiser over 400 mL .. så jeg behøver ikke gi hende jerndråber...

udover det får hun lidt sødmælk i et glas til hvert måltid og lidt i hendes havregrød om morgnen ... aner ikke hvor meget sødmælk hun får på en dag for det er lidt på slump ... men skyder på omkring 1 dL ... 

hmmm ... overvejer faktisk også snart at begynde at tænke på nedtrapning ... men hvordan og hvornår ???

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

Gitte85 skriver:

Hvor gammel er din datter? Min læge siger nemlig mellem 600-750 ml... Og synes altså det er svært at få så meget mælk ind når der også skal være plads til alm. mad  Min SP sagde dog sidst jeg bare skulle trappe ned, så han kun fik flaske til natten og så ellers sødmælk i kop. Men glemte at høre om hvor meget...

hun er 9 mdr og det sagde hun alledere dengang hun var til 6mdr besøg.

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

Gitte85 skriver:

&#

Hvor gammel er din datter? Min læge siger nemlig mellem 600-750 ml... Og synes altså det er svært at få så meget mælk ind når der også skal være plads til alm. mad  Min SP sagde dog sidst jeg bare skulle trappe ned, s229; han kun fik flaske til natten og så ellers sødmælk i kop. Men glemte at høre om hvor meget...

vanessa spiste f.eks ikke så meget mad før jeg trappede ned til en flaske og de sagde sp kunne være fordi at mælken mættede hende så meget og så have hun ikke lyst til alm mad.

og nu hvor hun kun får en flaske spiser hun rigtig godt.

hun sagde 500ml om dagen og det var alt sammelagt. altså også det man kommer i grøden

Anmeld

22. september 2010

Frøken Sørensen

mor-til-vanessa skriver:

hun er 9 mdr og det sagde hun alledere dengang hun var til 6mdr besøg.

Synes det er så vildt at der kan være så stor forskel på det man får at vide! For da min søn da 6 mdr, er fik jeg at vide han skulle have i hvert fald 650 ml. og gerne mere...

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

Gitte85 skriver:

endedTinyMceEditor_TinyMceEditor_tbEditor" name="ctl00_ContentPlaceHolder1_TextEditorQuote_ucExtendedTinyMceEditor_TinyMceEditor_tbEditor" style="height:310px;width:100%;">

Synes det er så vildt at der kan være så stor forskel på det man får at vide! For da min søn da 6 mdr, er fik jeg at vide han skulle have i hvert fald 650 ml. og gerne mere...

ja de siger allesammen noget forskelligt. jeg valgte bare at lytte til min sp. så slipper jeg også for de jern dråber og de kan give lidt hård mave. og det lider hun af i forvegen

Anmeld

22. september 2010

Ni-ko-li-ne

min SP sagde minimum 400ml MME indtil de er 1 år... pga jernindholdet i MME.... og ellers bare mælk i kop.... og vand jo....

Anmeld

22. september 2010

9510

Jeg fik afvide at 400ml var nok indtil han var 1 år så fik han jern nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.