Hej alle tøser!
Nu sidder jeg her, klokken 02:19 om natten, og tænker endnu engang på, hvordan jeg kan blive ved med at vende min døgnrytme om, når jeg skal op klokken 05:30, for at komme i skole. Men sådan er det jo.... Endnu engang! Jeg sidder og hører sangen Airplanes, drikker billig cola, som jeg endnu engang kan fortælle mig selv, slet, slet, sleeeeet ikke kommer i nærheden af Coca-Cola! Den konstatering har jeg lavet med mig selv mindst 71 gange, og alligevel formår jeg at blive ved med at købe den billige X-tra Cola fra SuperBrugsen.
Jeg sidder og tænker over mit liv, og jeg sidder og tænker på hvordan jeg håber at mit liv kommer til at være de næste 5 år.. Derfor tøser, vil jeg gerne have JERES version på hvordan jeres liv er lige nu, og hvordan I ønsker jeres liv om 5 år.
Mit liv lige nu ser sådan ud at jeg bor i Juelsminde, jeg er faktisk lige blevet 19 i dag d. 21 september (Men det er jo så egentlig d. 22 eftersom klokken er over 00). Jeg flyttede til Juelsminde - Jylland - fra Frederikssund som ligger i Nordsjælland, i august 2009, for at flytte sammen med min dejlige kæreste.
Vi har næsten lige kunne fejret vores 17 måneders dag, og hans kærlighed får mig til at svæve på min egen lille lyserøde sky, hvor jeg helst ikke vil have besøg af virkeligheden... Men - vores situation har det sidste været ret hård, men nu synes jeg den kommer op af! Vi bor i en lille ungdomsbolig på 28 kvadratmeter, og det er meget trængt, men utroligt og selvfølgelig dejligt nok bliver vi heldigvis ikke trætte af hinanden. Vi er begge under uddannelse lige pt (hvilket vil sige at vores økonomi er meget lille, og vi kan ikke rigtigt rykke i noget større lige pt), og vi håber at han får en læreplads som bager her fra januar eller marts, det kunne jo være super skønt! Han er lærerens lille kælledække, og tak for det! Vores lærer har simpelthen så travlt med at rose ham, hans opgaver og snakker tit om læreplads. Han har dog noget fravær der måske trækker lidt ned i det, men det skal han nok klare, han har indviliget i at forlænge sit forløb lidt, hvis læreren mener at det er det der skal til. Trods fraværet er han en af de bedste i sin klasse.
Jeg har ansøgt om at starte på HG i Vejle til Januar. Trods nogle dårlige ting med skolen, håber jeg at de vil lukke mig ind. Derefter vil jeg meget gerne uddanne mig som kontorassistent eller lægesekretær, da jeg elsker at sidde foran en computer og skrive (hvilket man NOK godt kan se via dette indlæg!)..
Vi har lige haft en rigtig øvtur med banken pga nogle dårlige ting tidligere hen, hvilket ledte os til et dumt underskud på omkring 7500 desværre. Det er dog blevet lavet om til en lån, så vi intet underskud har mere (yay!), så nu skal vi bare af med 500kr i 1½ års tid, så det skal nok gå. Det er vi rigtig glade for, og vi føler at vi kan starte lidt forfra med det hele. Rigtigt skønt!
Trods den lortede lille SU-økonomi, vores meget lille ungdomsbolig, som konstant lugter af røg - og der larmer fra de andre ungdomsboliger - har jeg aldrig haft det så godt. Jeg elsker min kæreste så højt, at det slet ikke kan forklares. Han holder mig oppe, og gør at jeg altid kan få et smil på mine læber... Hold kæft jeg elsker den dreng!
..... Min situation om 5 år, håber jeg at min kæreste er uddannet bager, og arbejder i et bageri, der er ordenlige mod ham, og hvor han har det godt! Jeg ønsker at jeg er uddannet kontorassistent/lægesekretær, og så håber jeg at vi bor i den bolig som vi drømmer om - ligger lige ved siden af svigerforældrene - de er ikke topklasse, med nyt over det hele, men nogle rigtigt hyggeligt rækkehuse. Jeg håber at vi har en lille pige/dreng løbende ude i vores lille have, og måske en nummer 2 på vej. Jeg ønsker SELVFØLGELIG også at jeg stadig er sammen med min skat, men jeg tvivler slet ikke. Det er vi :-). Jeg drømmer måske også om et brullyp, men det er måske nærmere inden for de 10 år. Jeg ønsker at vi har været ude at rejse lidt, opleve nogle ting, og for søren hvor jeg ønsker at jeg når at lære at drikker vin, så vi kan sidde i vores lille have, kigge på havet og nyde et glas vin.
Jeg ønsker at få et kørekort! Og en bil!
Og så er der selvføglelig alle de andre småting, som alle ønsker sig, som dog ikke skal med her, da det ville blive alt for langt ;-)
.... Klokken er nu 02:38, jeg drikker stadig den billige cola, som stadig ikke smager lige så godt som Coca-Cola, så nu kan jeg for 73. gang konstatere for mig selv 'Køb Coca-Cola, ikke billig X-tra cola fra SuperBrugsen', jeg sidder og hører sangen Wavin Flag.
Tøser, hvordan ser det ud for jer om 5 år?
Knus & Kram
Sabrina