8 ugers undersøgelse - hvad foregår der??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.458 visninger
10 svar
1 synes godt om
21. september 2010

heidi30

Hej alle,

jeg skal snart til 8 ugers og jeg er allerede ved at skide i bukserne over det. Jeg regner med at der er en gynækologisk undersøgelse indblandet og jeg frygter det.

Jeg har ellers aldrig været en pivskid til de undersøgelser, men her efter fødslen får jeg gåsehud ve tanken om at der skal ske noget "dernede" igen. Jeg har bare ikke lyst til at nogen skal "rode" rundt med div. instrumenter osv. 

Så er der nogen som kan fortælle mig hvad der mere eller mindre præcist sker til undersøgelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Jetjen

Til min 8 ugers undersøgelse blev der mærket efter om livmoderen havde trukket sig sammen og om mit bækkenbund var stærkt nok. Det er selvfølgelig dernede, men det er rimelig hurtigt overstået.

Så er det også meningen man skal have en snak om prævention og de mentale aspekter af en fødsel. Det har jeg ihvertfald hørt. Var ikke på min læge repotoire den dag.

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

Det tager max 2 min, og h*n tjekker kun lige om det ser ordentligt ud, og om du kan knibe ordentligt sammen No worry søde  Desuden er der en lille snak om prævention.

K.h. Linda

Anmeld

21. september 2010

heidi30

"hurtigt overstået" det er nøgleordet  

Men puha glæder mig ikke!

Anmeld

21. september 2010

mth1987

Kan sagtens forstå dig. Jeg var også blevet godt træt af hele tiden at sku pilles ved dernede. Jeg skulle igennem en undersøgelse dagen efter fødslen, det er ikk rart!!! Og så igen 4 uger for at få klippet trådene og så sku jeg da også lige til 8 ugers.
Men det der skete med mig var at hun kiggede om det så godt nok ud og trykkede lidt på livmoderen og så ser om du kan lave knibeøvelser.
Det ikke noget du ska frygte det hurtigt overstået. Gjorde kun lidt ondt på mig pga jeg var blevet opereret ved fødslen.
Så slap helt af og få eventuelt manden til at holde dig lidt i hånden.
Og tro mig hvis jeg klarede det så gør du også. Fik først samlede mig til en gynækologisk undersøgelse for to år siden har altid været bange for dem

Anmeld

21. september 2010

Low

Min læge og jeg snakkede om beskyttelse. Han fortalte mig at han ikke behøvede at kigge mellem mine ben hvis jeg ikke selv følte at der var noget galt. Han spurgte og jeg kunne knipe sammen og om jeg var blevet syet og det var jeg kun med 1 sting og så sagde han: Ja hvis du ikke føler at der er noget galt så behøver jeg ikke at kigge

Anmeld

21. september 2010

Low

Low skriver:

Min læge og jeg snakkede om beskyttelse. Han fortalte mig at han ikke behøvede at kigge mellem mine ben hvis jeg ikke selv følte at der var noget galt. Han spurgte og jeg kunne knipe sammen og om jeg var blevet syet og det var jeg kun med 1 sting og så sagde han: Ja hvis du ikke føler at der er noget galt så behøver jeg ikke at kigge

jo og så snakkede vi om fødslen.

Anmeld

22. september 2010

heidi30

mth1987 skriver:

Kan sagtens forstå dig. Jeg var også blevet godt træt af hele tiden at sku pilles ved dernede. Jeg skulle igennem en undersøgelse dagen efter fødslen, det er ikk rart!!! Og så igen 4 uger for at få klippet trådene og så sku jeg da også lige til 8 ugers.
Men det der skete med mig var at hun kiggede om det så godt nok ud og trykkede lidt på livmoderen og så ser om du kan lave knibeøvelser.
Det ikke noget du ska frygte det hurtigt overstået. Gjorde kun lidt ondt på mig pga jeg var blevet opereret ved fødslen.
Så slap helt af og få eventuelt manden til at holde dig lidt i hånden.
Og tro mig hvis jeg klarede det så gør du også. Fik først samlede mig til en gynækologisk undersøgelse for to år siden har altid været bange for dem

Jamen jeg klare den da også, selvfølgelig gør jeg det  Det er bare ikke rart at se frem til. 

Tror jeg tager kæresten med 

Anmeld

22. september 2010

heidi30

Low skriver:

Jeg mener jeg blev syet med 6 - 8 sting, plus at min moderkage blev opereret ud efter fødslen, så jeg slipper nok ikke for at komme i stigbøjlerne 

Anmeld

22. september 2010

Halbschön

heidi30 skriver:

Hej alle,

jeg skal snart til 8 ugers og jeg er allerede ved at skide i bukserne over det. Jeg regner med at der er en gynækologisk undersøgelse indblandet og jeg frygter det.

Jeg har ellers aldrig været en pivskid til de undersøgelser, men her efter fødslen får jeg gåsehud ve tanken om at der skal ske noget "dernede" igen. Jeg har bare ikke lyst til at nogen skal "rode" rundt med div. instrumenter osv. 

Så er der nogen som kan fortælle mig hvad der mere eller mindre præcist sker til undersøgelsen?

Til 8 ugers undersøgelse snakkede vi kort om fødslen, amning.. Prævention.. Blodtrykket blev målt(jeg havde højt BT i graviditeten så tror det var derfor).. Så undersøgte hun mig.. Bare lige hurtigt for at mærke om livmoderen havde trukket sig sammen og om jeg ku knibe.. Det var MEGET HURTIGT overstået!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.