Jamennnnnnnnnnnn jeg kan 100% tale med om det. Jeg kunne faktisk have skrevet dit indlæg.
Min datter er nu lidt over 4 mrd., og har været på flaske altid. Hun vejede kun 2400 g ved fødsel og er taget ved kejsersnit til tiden. Så hun var lille. Hun har aldrig spist noget særligt.
Da hun var 5 uger gammel, og det var 32 grader udenfor, spiste hun ingenting, og vi anede ikke hvad vi skulle gøre med væske.... puha........... hun har aldrig spist det, som de siger, børn skal spise. Hun kom aldrig op på 600 ml i døgnet nogen sinde... nu spiser hun grød to gange om dagen og spiser lige knap 400 ml MME i døgnet.
Hun sov også meget den gang, 4-5 timer af gangen hvor hun ikke ville spise, når hun vågnede. Vi måtte til lægen flere gange - sov hun af udmattelse eller blev hun sløv pga manglende mad????? Men det vidste sig heldigvis, at hun var fin.
Hun spiser stadig ikke noget særligt. Hun får en flaske om morgenen på kun 150 ml og grød kl. 11.00 og en lille tår MME på 30-50 ml om eftermiddagen. Grød kl. 17.30 og en godnatflaske på max 150 ml til natten. Hun har sovet hele natten siden hun var 2 mrd gammel.
Hvis din baby trives og tager på - så må du smide alle de anbefalinger ud. Det måtte jeg gøre. Lad vær med at tænke på det, selvom det er pisse svært. Jeg har det stadig dårligt over, at hun ikke rigtig gider at spise. Men jeg må se på hende. Jeg kigger heller ikke anbefalingerne om grød til 4 mrd - hun startede som 3½ mrd., og hun får grøntsagsgrød beregnet til 6 mrd., for det kan hun lide. Alt med måde........ Vi har også en søn på 9 år, og han er næsten helt normal... hi hihi (han har ADHD), men ernæringsmæssigt er han i tip top
Jeg håber, at du gad læse mit svar, som blev lidt langt...
Anmeld