hvornår skal man bruge tandpasta

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

mor-til-vanessa

Mor til Frederic skriver:

noget med de er nødt til at give dem meget lattergas osv. for at de ikke skal mærke smerten og blive hundeangst for tandlæger..

ja men det jo også op til den enkelte forældre.

ligesom nogle børn der får slik og sodavand før de ved hvad det er. 

men jeg følger bare det min tandlæge har sagt

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

JA, så det godt. MEn ja, tror man skal holde sig til det man selv har fået af vide, så er man nok ik helt gal på den.

Men første gang EMil var til tandlæge, det var inden han blev et år, var han 10 mdr og allerede der, skulle vi begynde (var så begyndt)

var han alledere til tandlæge der????

er det ikke tidlig eller !?!?!?!

Anmeld

20. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

var han alledere til tandlæge der????

er det ikke tidlig eller !?!?!?!

JA vi fik et kort med en tid til det første besøg hos tandlægen. Og de gjorde det så tidligt, for at forbygge de huller hos de helt små børn, ved at tage en snak med forældre når børnene var helt små, så man kunne starte tidlig med at vænne dem til at få børstet tænder.

Anmeld

20. september 2010

Marco2

mor-til-vanessa skriver:

ja men det jo også op til den enkelte forældre.

ligesom nogle børn der får slik og sodavand før de ved hvad det er. 

men jeg følger bare det min tandlæge har sagt

knus

Det kan du også roligt gøre.

Jeg havde sakset mit fra Århus Kommunes hjemmeside, som er de generelle anbefalinger fra Tandlægehøjskolen og Århus Tandpleje. Og iflg deres anbefalinger skal man vente til den første hjørnetand er kommet frem.

Ag

Anmeld

20. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

JA vi fik et kort med en tid til det første besøg hos tandlægen. Og de gjorde det så tidligt, for at forbygge de huller hos de helt små børn, ved at tage en snak med forældre når børnene var helt små, så man kunne starte tidlig med at vænne dem til at få børstet tænder.

okay, nå men så får vi nok også snart et kort. vanessa bliver 10 mdr i næste måned.

skal de så kigge dem i munden???? det jeg ikke sikker på de får lov til. lol. det får jeg dårligt nok lov til

Anmeld

20. september 2010

mor-til-vanessa

Marco2 skriver:

Det kan du også roligt gøre.

Jeg havde sakset mit fra Århus Kommunes hjemmeside, som er de generelle anbefalinger fra Tandlægehøjskolen og Århus Tandpleje. Og iflg deres anbefalinger skal man vente til den første hjørnetand er kommet frem.

Ag

ja det er også det jeg har fået at vide både af min tandlæge og min mor. så jeg forsætter bare med god samvittig med knofedt og vand .

Anmeld

20. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

okay, nå men så får vi nok også snart et kort. vanessa bliver 10 mdr i næste måned.

skal de så kigge dem i munden???? det jeg ikke sikker på de får lov til. lol. det får jeg dårligt nok lov til

Det var faktisk mest indfo til mig, og så fik jeg en tandbørste til ham og tandpasta

Emil så en bamse der havde et gebis og så legede de lidt med de tænder, og en kæmpe tandbørste Det eneste hun så uden at hun skulle åbne hans mund med vold, var bare at han havde fået tænder

Anmeld

20. september 2010

Mira0911

Her brugte vi det så snart første tand meldte sin ankomst... :)

Anmeld

20. september 2010

Lotte14

nynne-l skriver:

min søn har to tænder som vi børster uden noget

men hvornår er det man begynder at bruge tandpasta

Jeg ville gøre det så snart at de er ved at få den første tand, men det vigtigste er at de får dem børstet godt(får belægningen væk), tandpasta bruger man faktisk "kun" pga. flour.

//Charlotte 22+5

Anmeld

20. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

Det var faktisk mest indfo til mig, og så fik jeg en tandbørste til ham og tandpasta

Emil så en bamse der havde et gebis og så legede de lidt med de tænder, og en kæmpe tandbørste Det eneste hun så uden at hun skulle åbne hans mund med vold, var bare at han havde fået tænder

okay så skal jeg nok ikke være så bekrymret for det.

tak....

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.