Hvordan foregår det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2010

MM1987

Er du blevet sendt videre til en Gyn??

Det vil som regel være en gyn-klinik eller en fertilitetsklinik der overtager behandlingen derfra. 

Ved det sted det bliver vil du højst sandsynligt få foretaget en scanning vaginalt, og den kan afslører om du f.eks. har PCO. Ved nogen kan man se det på blodprøver, fordi du f.eks. har forhøjet mandlige hormoner. 

Den hormonbehandling jeg har været igennem ved insemination, som de højst sandsynligt vil starte med hvis din mands sæd er nogenlunde, er at at tage pergotime (piller) og eventuelt gonal-f/puregon (sprøjte) som skal hjælpe med at modne æggene, så de bliver store nok til ægløsning. Ægløsningen vil blive timmet efter scanningerne hvor i følger æggenes størrelse og du vil blive insemineret. 

Er bange for det bleve et lidt rodet svar. 

Du kan læse om PCO på nettet, bare google det. 

Held og Lykke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

MoniqueMadsen

BubbieBear skriver:

Hvis soldaterne er som de skal være kan jeg forestille mig at lægen vil give dig recept på nogle hormonpiller som hjælper dig til for at få ægløsning f.eks Pergotime. Og så måske tage en blodprøve for at se om pillerne gav dig ægløsning.

Jeg har selv taget provera i tre måneder for sig selv for at se om jeg selv ville få ÆL og danne æg, men dette skete ikke efter mange blodprøver osv, så derfor satte de mig på pergotime, UDEN provera, og anden gang var lykkens gang.....

da jeg tog provera, tog jeg to om dagen i ti dage, og da den sidste var taget, så gik der 4 dage, så kom min mens, og den varede i 4 dage, og så var det forfra efter

og pergotime virkede fint første gang, jeg blev bare ikke gravid, men det gjorde jeg så til gengæld anden gang....

håber du fik lidt svar?

PS. Du bør læse om hormonbehandling - kig evt. på http://www.sundhedslex.dk/hormonbehandling.htm eller netdoktor, så du er helt opdateret omkring hormonbehandling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.