Skal vi have en bid salmonella fyldt kylling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. september 2010

BinaMor

står lige og laver mad og på min kyllinge bakke står der "salmonella fri" 

øh...?

- nå skat, skal vi have kyllingbryst med eller uden salmonella idag?

... oh my god det danske system... der står jo ikke på de andre typer bakker ..."køb denne kylling og hav 35% risiko for salmonella... haha.. i mit hoved burde det altså være en selvfølge at kyllingen er salmonella fri..

en anden tåbelig "vareadvarsel"-eller hvad det hedder jeg lige kom i tanke om er at på gabriellas bluse står der i nakken "keep away from fire"............øh ja det havde jeg egentlig også tænkt mig. det er ikke så tit jeg holder min datters bluse ind over et bål...

har i nogle vi kan ryste lidt på hovedet af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Kloster

Hej.

Må lige kommentere dit indlæg... Har nemlig stået på fjerkræslagteri i 7 år - før jeg læste til sosu hj og sosu ass.

Nå men da jeg parterede kykk kunne vi have hele dage ell nætter, hvor det var salmonella kyll ell salmonella frie kyll.

Dengang måtte kyll indeholde en vis % salmonella og stadig være lovlige i DK. Hvor i mod de måtte indeholde flere % salmonella hvis det var til andre bestemte lande.

Håber jeg kan forklare det...

Anmeld

20. september 2010

BinaMor

Kloster skriver:

Hej.

Må lige kommentere dit indlæg... Har nemlig stået på fjerkræslagteri i 7 år - før jeg læste til sosu hj og sosu ass.

Nå men da jeg parterede kykk kunne vi have hele dage ell nætter, hvor det var salmonella kyll ell salmonella frie kyll.

Dengang måtte kyll indeholde en vis % salmonella og stadig være lovlige i DK. Hvor i mod de måtte indeholde flere % salmonella hvis det var til andre bestemte lande.

Håber jeg kan forklare det...

hold da ferie. er det stadig sådan eller er bare et levn at man skriver det? jeg mener dvs at kyllinger hvor der ikke står "salmonella fri" de har et vist % salmonella i sig?

Anmeld

20. september 2010

Kloster

gabriellasmor skriver:

hold da ferie. er det stadig sådan eller er bare et levn at man skriver det? jeg mener dvs at kyllinger hvor der ikke står "salmonella fri" de har et vist % salmonella i sig?

Jeg ved ikke om det stadig er sådan. Jeg var der fra 1998 - 2005. Så det er jo 5 år siden...

Men kunne jo være, man kunne google reglerne omkring det...

Anmeld

20. september 2010

Barbamama

gabriellasmor skriver:

står lige og laver mad og på min kyllinge bakke står der "salmonella fri" 

øh...?

- nå skat, skal vi have kyllingbryst med eller uden salmonella idag?

... oh my god det danske system... der står jo ikke på de andre typer bakker ..."køb denne kylling og hav 35% risiko for salmonella... haha.. i mit hoved burde det altså være en selvfølge at kyllingen er salmonella fri..

en anden tåbelig "vareadvarsel"-eller hvad det hedder jeg lige kom i tanke om er at på gabriellas bluse står der i nakken "keep away from fire"............øh ja det havde jeg egentlig også tænkt mig. det er ikke så tit jeg holder min datters bluse ind over et bål...

har i nogle vi kan ryste lidt på hovedet af

DEN tanke har jeg også tænkt mange gange!!!! Både det med kyllingen og med tøjet. OMG altså!

Anmeld

20. september 2010

Plysbjørnen

Nej faktisk ikke for alt kød produceret i danmark bliver testet i hoved og r... for bl. a. salmonella...

Desvære for os danskere er der ikke samme krav i resten af eu til kød-kontrollen...

Anmeld

20. september 2010

Sees

Hahaha - Den havde jeg egentlig aldrig tænkt over!

For nogle år siden, havde jeg købt et eller andet i Kvickly, som var i en æske - Kan ikke huske hvad det var.
Men da jeg tog det ud af æsken, og ville smide æsken ud, så jeg at der i bunden stod "Vend ikke denne side opad"
Så skulle det nok ikke stå i bunden af æsken, vel?!

Anmeld

20. september 2010

Vingummien

MamaMis. skriver:

Hahaha - Den havde jeg egentlig aldrig tænkt over!

For nogle år siden, havde jeg købt et eller andet i Kvickly, som var i en æske - Kan ikke huske hvad det var.
Men da jeg tog det ud af æsken, og ville smide æsken ud, så jeg at der i bunden stod "Vend ikke denne side opad"
Så skulle det nok ikke stå i bunden af æsken, vel?!

Haha, nej så er det nok lidt for sent at lave om på det

Anmeld

20. september 2010

L-Mortil3

Den jeg tænker på hver dag, er det mærkat i barnevognen hvor der står "efterlad aldrig barnet uden opsyn ved brug af barnevognen" .... Eeeehm hvad er ideen med den står uden for døren så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.