Her kommer lige nogle stykker fra mig:
Hankatten Hektor løb rundt i nabolaget, ned af sidegader, op af brandtrapper, ind i kældre.
En irriteret nabo bankede på hos ejeren og sagde:
- "Din kat styrter rundt som besat i hele kvarteret".
- "Ja, jeg er godt klar over det", sagde ejeren. "Han er lige blevet kastreret, og nu løber han rundt og aflyser alle sine aftaler"
Lille Peter var til bedstefars begravelse.
Alle stod de og kiggede på at kisten blev sænket i jorden.
De tog alle en blomst frem og smed ned på kisten, undtagen lille Peter - han smed en 5-krone.
"Hvorfor gjorde du det??" - spurgte Peters far.
"Jo, bedstefar skal ha´ så han kan købe sig en bajer" svarede Peter.
"Jamen der hvor bedstefar kommer hen, kan man ikke købe øl" sagde Peters far, hvortil Peter svarede "Ha, så bliver han der ikke ret længe".
En journalist skulle lave reportage fra helvede. Djævelen viste ham rundt.
Et sted var der nogle store gryder, hvor mennesker blev kogt, der var en gryde for amerikanere en gryde for franskmænd, en for danskere osv.
Der gik små dæmoner rundt med spyd for at sørge for at folk ikke hoppede op af gryderne, men der var ingen vagt ved danskernes gryde.
Journalisten spurgte Djævelen om grunden til det.
Djævelen svarede: Det behøves ikke, danskerne har deres egen jantelov, som betyder, at de selv hiver folk tilbage i gryden, hvis nogen forsøger at komme op.
Læreren spørger: Hvis der er 4 fugle på en el ledning, og jeg skyder 1, hvor mange er der så tilbage?"
Lille Per svarer: "ingen"
Læreren kigger bekrymrende og siger: "hvordan får du ingen?"
Lille Per svarer: "Jo, for hvis du skyder 1, flyver de andre jo væk!"
Læreren smiler og siger: "Jeg kan godt lide din tankegang, men det er forkert"
Lille Per tager forvirret hjem og snakker med sin far, hvor han tager i skole dagen efter.
Lille Per spørger læreren: "Der sidder 3 piger på en bænk og spiser is. Den første bider i isen, den anden slikker og den trejde stikker hele isen ind i munden. Hvem af dem er gift?"
Læreren svarer: "Ja det må jo nok være hende der stikker isen helt ind i munden?"
Lille Per svarer: "Nej det er forkert, det er hende med vielsesringen, men jeg kan godt lide din tankegang!"
Anmeld