Jer med negativ blodtype

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. september 2010

henh01

Har I fået antihestaminer inden i fødte? Kan huske jeg fik en indsprøjtning efter at have fået min datter fordi jeg var negativ og hun positiv - for at hindre komplikationer i fremtidige graviditeter. -Snakkede da med lægen i morges, som fortalte mig at jeg skulle have en sådan indsprøjtning inden jeg fødte, hvilket jeg står lidt uforstående overfor. Andre der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

bagger26

Ja det er noget nyt de er begyndt på her fra januar 2010, mener jeg det var..

Anmeld

20. september 2010

kkk

Det vil jeg da også gerne høre mere om, for jeg er da også kun vant til at blive vaccineret efter fødslen, og da kun hvis barnet er Resus-positiv. Min datter nr. 2 var også Resus-negativ, så efter den fødsel slap jeg for vaccination.

Anmeld

20. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er lavet om. Min svigerinde er neg og venter en dreng som er positiv. Hun har fået taget blodprøve, hvor man har fundet ud af, at han er positiv. Hun har allerede fået en indsprøjtning og skal vist også have en når hun har født her i oktober

Anmeld

20. september 2010

AnneBJ

Har I fået antihestaminer inden i fødte? Kan huske jeg fik en indsprøjtning efter at have fået min datter fordi jeg var negativ og hun positiv - for at hindre komplikationer i fremtidige graviditeter. -Snakkede da med lægen i morges, som fortalte mig at jeg skulle have en sådan indsprøjtning inden jeg fødte, hvilket jeg står lidt uforstående overfor. Andre der har prøvet det?

Det er ikke så længe siden der var en tråd om det  - ser lige om jeg kan finde den..

Edit: kunne ikke finde den jeg tænkte på, men fandt en anden en https://www.baby.dk/debat/42826pi1/graviditet/rhesus-negativ-anti-d-vaccination-nye-regler-jan--2010.aspx

Anmeld

20. september 2010

BJL2010

Halløjsa,

Jeg er rhe. negativ og fik et rhe. positivt barn her i starten af august, så jeg har været igennem det nye system...

De forsøgte at bestemme barnets blodtype op til jordemoderbesøget i uge 29. Det lykkedes ikke lige med mig, så jeg fik for en sikkerheds skyld en anti-D sprøjte (det hedder det) hos jordemoderen i uge 29. Havde de kunne bestemme blodtypen til rhe. positiv, havde jeg selvfølgelig også fået sprøjten.

Efter fødslen fik jeg så igen en sprøjte (anti-D igen så vidt jeg ved) - den man også fik før 1. januar 2010 hvis man var rhe. negativ.

Jeg vil anbefale at læse dette: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Graviditet/Anbefalinger%20om%20svangreomsorg/Antenatal%20rhesus.aspx

...der står de nye retningslinier godt beskrevet Klik evt. også til højre på siden - på Sundhedsstyrelsens informationsskrivelse...der står endnu mere!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.