nemme fedtfattige opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. september 2010

LilyMarleen

Gi' mig jeres bedste bud, uden aaalllllt for mange ingridienser, altså det vil siger, over 10. Bare sådan nogen lette, lige at gå til, som er super sunde, mætter og er spiselige. Jeg syntes det er svært at finde noget på nettet. Alle indeholder 15 forskellige ingridienser, såsom 1 kniv spids citron skal, 2 blade basilikum osv. Og det blir altså lige lidt for dyrt og besværligt i hverdagen med en bette baby på knap 2 måneder.

Håber der er nogen der har nogen super gode opskrifter, da projekt ændret livstil og kur er sat igang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Lucipher

Jeg laver tit Kylling med wokgrønt. Det er bare lidt kylling og en pose frossen wokgrønt. Lidt kokos mælk udover og massere af krydderier. Så spiser jeg ris til. Det er super nemt at lave og det smager godt. Plejer at lave dobelt op, så der er til frokosten dagen efter.

Anmeld

20. september 2010

LilyMarleen

Lucipher skriver:

Jeg laver tit Kylling med wokgrønt. Det er bare lidt kylling og en pose frossen wokgrønt. Lidt kokos mælk udover og massere af krydderier. Så spiser jeg ris til. Det er super nemt at lave og det smager godt. Plejer at lave dobelt op, så der er til frokosten dagen efter.

Det var skisme da en go' idé. Det skal hermed på vores madplan for denne uge. Tak skal du have :-)

Anmeld

20. september 2010

Mathilde

Oksekød (3-7%) med kinagrønt i tortillas og så i et fad i ovnen, med revet ost (mager) og tomatskiver på... lækkert og nemt

Anmeld

20. september 2010

Ida.

Jeg har lært en god, nem gang grøntsagstilbehør af min bedstemor - og den kan varieres i det uendelige alt efter, hvad der er af grønt i køleskabet igår fik vi frikadeller, kartofler og det her grønne tilbehør, som igår bestod af (til to voksne - da jeg ville have det stærkt fik børnene bare broccoli og ærter i stedet for):

1 porre - snittet som du bedst kan lide det
2 store gulerødder - fintskårne
et kvart broccoli-hoved - i små buketter - stilken fintskåret
2 fed hvidløg i skiver
1 skvæt sur-sød chilisovs
grøntsagsbouillon
og så blev det igår krydret med lidt rosmarin, chili, salt og peber

grøntsager og hvidløg sauteres på panden med en liiiiille smule olie, når porren er gennemsigtig og "faldet sammen", krydres retten og du hælder bouillon og chilisovs ved - og så skal det bare stå og småsimre et par minutter! Nemt, lækkert og virkelig nemt at variere på både grøntsagerne og krydderierne og så kan det jo spises til hvad som helst; kylling, frikadeller, pasta, ris, kartofler, hakkebøffer...anything

Anmeld

20. september 2010

LilyMarleen

Mathilde skriver:

Oksekød (3-7%) med kinagrønt i tortillas og så i et fad i ovnen, med revet ost (mager) og tomatskiver på... lækkert og nemt

Det ka være at jeg spørger dumt, men hvad er kinagrønt ??

Anmeld

20. september 2010

LilyMarleen

idamaria83 skriver:

Jeg har lært en god, nem gang grøntsagstilbehør af min bedstemor - og den kan varieres i det uendelige alt efter, hvad der er af grønt i køleskabet igår fik vi frikadeller, kartofler og det her grønne tilbehør, som igår bestod af (til to voksne - da jeg ville have det stærkt fik børnene bare broccoli og ærter i stedet for):

1 porre - snittet som du bedst kan lide det
2 store gulerødder - fintskårne
et kvart broccoli-hoved - i små buketter - stilken fintskåret
2 fed hvidløg i skiver
1 skvæt sur-sød chilisovs
grøntsagsbouillon
og så blev det igår krydret med lidt rosmarin, chili, salt og peber

grøntsager og hvidløg sauteres på panden med en liiiiille smule olie, når porren er gennemsigtig og "faldet sammen", krydres retten og du hælder bouillon og chilisovs ved - og så skal det bare stå og småsimre et par minutter! Nemt, lækkert og virkelig nemt at variere på både grøntsagerne og krydderierne og så kan det jo spises til hvad som helst; kylling, frikadeller, pasta, ris, kartofler, hakkebøffer...anything

Det der sur-sød chili sause, hvor finder man det henne ?? Men det lyder da åbenbart som en god idé :-)

Anmeld

20. september 2010

Ida.

LilyMarleen skriver:

Det der sur-sød chili sause, hvor finder man det henne ?? Men det lyder da åbenbart som en god idé :-)

Det står som regel i supermarkederne sammen med de asiatiske ingredienser (såsom soya, kokosmælk etc. )

Anmeld

20. september 2010

LilyMarleen

idamaria83 skriver:

Det står som regel i supermarkederne sammen med de asiatiske ingredienser (såsom soya, kokosmælk etc. )

Så skulle det jo være lige til at gå til. Tak skal du have

Anmeld

20. september 2010

Mathilde

LilyMarleen skriver:

Det ka være at jeg spørger dumt, men hvad er kinagrønt ??

Du kan få en wok blanding på frost med forskellige grøntsager bl.a sukkerærter og vandkastanjer. Jeg plejer at købe den i netto. Så bare i gryden når kødet er brunet og i i tortillaerne, ost og tomat på og i ovnen så osten smelter.

Og du spør ikke dumt. Det var mig der ikke var så uddybende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.