Opstart af mad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. september 2010

NatasjaL

jeg vil lige høre jer dejlige kvinder hvornår i så små begyndte at starte op med mos/grød med jeres baby'er?

min søn er bliver nemlig selv snart 4 måneder, og det var der jeg startede med storesøster, men lillebror vejer så også 2 kg mere end storesøster gjorder i den alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Eliza/lykke

NatasjaL skriver:

jeg vil lige høre jer dejlige kvinder hvornår i så små begyndte at starte op med mos/grød med jeres baby'er?

min søn er bliver nemlig selv snart 4 måneder, og det var der jeg startede med storesøster, men lillebror vejer så også 2 kg mere end storesøster gjorder i den alder

Jeg startede op, da Elizabeth var 3½ mrd en et par skeer hirsegrød til frokost.

Hun er 4 mrd og 1 uge nu, og spiser næsten en portion grød til frokost og grøntsagsgrød til aftensmad. Hun har skiftet dem ret hurtigt ud, det er hendes tempo. Men maven brokker sig en anse.

Jeg ville starte op nu, lige så stille efter formiddagens luren. Jeg prøvede hirsegrød, men det kan hun ikke lide. Så nu er det risgrød og frugtmos.

Jeg ser ikke så meget på, om det er til 4 mrd eller 6 mrd.

Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

Eliza/lykke skriver:

Jeg startede op, da Elizabeth var 3½ mrd en et par skeer hirsegrød til frokost.

Hun er 4 mrd og 1 uge nu, og spiser næsten en portion grød til frokost og grøntsagsgrød til aftensmad. Hun har skiftet dem ret hurtigt ud, det er hendes tempo. Men maven brokker sig en anse.

Jeg ville starte op nu, lige så stille efter formiddagens luren. Jeg prøvede hirsegrød, men det kan hun ikke lide. Så nu er det risgrød og frugtmos.

Jeg ser ikke så meget på, om det er til 4 mrd eller 6 mrd.

det var også det jeg havde i tankerne og starte nu, og bliver han helt hysterisk, må jeg jo vente hvor meget fik hun ca om dagen da du startede og hvornår begyndte hun af få mere?

Anmeld

20. september 2010

serinasmor

NatasjaL skriver:

hejsa ....

vi startede med at give serina kartoffelmos da hun var 4 mdr ... her var det tydeligt at hun var klar ... hun var meget interesseret i hvad vi spiste og drak ... ud over det var der et appetitspring lige der der gjorde at hun enten skulle sættes op i ml MME eller have et tungere måltid .. så vi valgte det tungere måltid... og det gik fint

Jeg mener nu ikke at have hørt det har noget som helst at sige hvor meget den lille vejer ..

held og lykke med det

Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

serinasmor skriver:

hejsa ....

vi startede med at give serina kartoffelmos da hun var 4 mdr ... her var det tydeligt at hun var klar ... hun var meget interesseret i hvad vi spiste og drak ... ud over det var der et appetitspring lige der der gjorde at hun enten skulle sættes op i ml MME eller have et tungere måltid .. så vi valgte det tungere måltid... og det gik fint

Jeg mener nu ikke at have hørt det har noget som helst at sige hvor meget den lille vejer ..

held og lykke med det

det har jeg så hørt, da jo størrere de er jo mindre behov har de for at skifte hurtigt, da de automatisk tage hurtigere på af at få fastere føde og ønsker jo heller ikke at han kommer til at ligne en sumo bryder

Anmeld

20. september 2010

serinasmor

NatasjaL skriver:

det har jeg så hørt, da jo størrere de er jo mindre behov har de for at skifte hurtigt, da de automatisk tage hurtigere på af at få fastere føde og ønsker jo heller ikke at han kommer til at ligne en sumo bryder

oki ... så lærte jeg noget nyt endnu en gang

Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

serinasmor skriver:

oki ... så lærte jeg noget nyt endnu en gang

Anmeld

20. september 2010

Eliza/lykke

NatasjaL skriver:

det var også det jeg havde i tankerne og starte nu, og bliver han helt hysterisk, må jeg jo vente hvor meget fik hun ca om dagen da du startede og hvornår begyndte hun af få mere?

Hej igen

Jeg starede med at lave to spiseskeer vand og blande grøden i den. Det gav kun lige 4 teskeer grød. Og hun spiste ikke det hele. Så fik hun MME bagefter - og faldt i søvn. Hun blev meget træt af, at øve sin tunge. Og meget af grøden røg ud igen.

Efter en uge lavede jeg 50 ml vand og pulveret i (ja, hun er pulver-barn). Så lidt frugtmos on the side. Hun spiste det hele.

Efter 14 dage lavede jeg 100 ml vand (100 ml= 1 dl = en hel portion grød). Og hun spiser næsten det hele. Det tager ca. 30 minutter at give hende grøden. Hun får vand til fra den koldehane. Hun bliver stadig træt af spise med ske - og hun drikker kun lige 20 ml vand til sin grød.

Risgrød til frokost og noget med grøntsagssmag til aften. Vi begyndte på aftensmaden for en uge siden. Så jeg tror, at hun har udskiftet to måltider til grød inden hun er 5 mrd.

Anmeld

20. september 2010

LISBETH:-)

Min Elina startede på grød/mos for 1 uge siden, dette efter aftale med SP. Hun bliver 4 mdr. d. 25/9.

Elina er konstant sulten, derfor forsøger vi nu med grød. Hun er en meget stor pige der vejer 10 kg  Sp mente at jeg har pisefløde i babserne, så hun ikke ville tage hurtigere på af mad. Jeg undlader at putte fedtstof i grøden.

I begyndelsen mente sp at jeg skulle lave grøden med MME og hun kommer så på onsdag og vejer hende, og hvis hun igen har taget ca. 400 g på pr. uge skal jeg gå over til at lave grøden på ren vand.

Vi har prøvet med rismelgrød, ren pæremos og rismelgrød med sveskemos. Hun får det ved 9.30 til 10 tiden. Jeg forestiller mig at vi om 2 uger begynder på noget grønsagsmos om aftenen.

De første par dage var det kun små smagsprøver, men igår og idag har hun spist en fuld portion. Hun har ingen problemer haft med maven, men virker som om hun har lidt svært ved at komme af med afføringen, hvilket også er grunden til at hun har fået lidt sveskemos i idag.

Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

Eliza/lykke skriver:

Hej igen

Jeg starede med at lave to spiseskeer vand og blande grøden i den. Det gav kun lige 4 teskeer grød. Og hun spiste ikke det hele. Så fik hun MME bagefter - og faldt i søvn. Hun blev meget træt af, at øve sin tunge. Og meget af grøden røg ud igen.

Efter en uge lavede jeg 50 ml vand og pulveret i (ja, hun er pulver-barn). Så lidt frugtmos on the side. Hun spiste det hele.

Efter 14 dage lavede jeg 100 ml vand (100 ml= 1 dl = en hel portion grød). Og hun spiser næsten det hele. Det tager ca. 30 minutter at give hende grøden. Hun får vand til fra den koldehane. Hun bliver stadig træt af spise med ske - og hun drikker kun lige 20 ml vand til sin grød.

Risgrød til frokost og noget med grøntsagssmag til aften. Vi begyndte på aftensmaden for en uge siden. Så jeg tror, at hun har udskiftet to måltider til grød inden hun er 5 mrd.

okay, tusind tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.