Altså... nu har jeg godt nok taget på i min graviditet.... men ikke så meget, som jeg egentlig burde (ifølge min jordemoder)
Jeg havde ikke noget ekstra fedt på kroppen, da jeg blev gravid, men tog til gengæld lynhurtigt 4 kg på....!! Jeg er idag 38+0, og har taget lidt over 6 kg på. Jeg har SLET ikke taget på de sidste 4 måneder, MEN vores lille babypige vejer nu ca. 2700 gram, og har det perfekt!!
Min jordemoder siger, at det ikke er noget problem lige pt, at jeg ikke har taget mere på, men det kan det evt. blive, så snart jeg har født og begynder at amme. For jeg har ikke de nødvendige amme-depoter, og lige gyldig, hvor meget jeg spiser, så vil jeg ikke kunne indtage lige så mange kalorierne, som jeg vil forbrænde under amningerne....!!!
Men i forhold til graviditeten skal man ikke være bekmymret for sin baby, så længe de taer godt nok på, og udvikler sig som de skal!
Om man taber sig??? Ja - det gør man jo i princippet. baby, fostervand, øget blodmængde, moderkage, livmoder osv., vejer jo alt sammen, og hvis man derfor taber sig i vægt, så betyder det, fedt-depoter mm. bliver mindre. Det er vel netop disse depoter, som babyen tager af, hvis moderen ikke spiser "nok" 
- kroppen er sgu smart altså