vægt under graviditeten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. september 2010

quar20

Hej alle..

Jeg tænker nogle af jer må ha prøvet IKKE at tage på under en graviditet.. Eller ihvertfald særlig meget..!! Jeg har i uge 30 og jeg har endnu ikke taget på, har dog også døjet rigtig meget med kvalme..

Lillebror vokser og vokser og tager jo af mine fedtdepoter som jeg fik at vide på sygehuset.. Så han får hvad han skal have, det er blot mig der ikke får det nødvendige..!!

Men mit spørgsmål er så : Altså siden jeg ikke tager så vil det så sige at jeg taber mig under graviditeten?! Min vægt er faldet med 4kg siden jeg fandt ud af jeg var gravid og nu står den bare HELT stille.. Men  lillebror vokser jo, og tager mere og mere på, så jeg må vel egentlig tabe mig? Ja det lyder nok lidt mærkeligt at jeg spørger om det - for det må vel være indlysende..! Men blev lidt i tvivl.. =)..

Er der nogle af jer der har prøvet det, og hvormeget tabte i jer så efter fødslen.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Missi

Sider med helt samme problem.

Tabte 8 kg de første 19 uger - og damn hvor havde jeg dårlig samvitihed, og har jeg stadig, jeg går ind i min 22. uge om et par dage, og har formået at tage 4 kg på igen, men frygter hele tiden at der er noget galt med den bette...

Har ikke kunne mærke spark endnu, men da jeg var til scanning for et par uger siden var alt bare super, han var 25 cm og vejede 300 gram.

Håber jordmoren kan høre hjertelyd i morgen så min frygt stiller sig bare lidt

Min diætist har prøvet at skrue en kostplan frem til mig, men min lyst til mad er minimal.

Håber tråden gir nogen råd hehe

kram

Anmeld

20. september 2010

quar20

Missi skriver:

Sider med helt samme problem.

Tabte 8 kg de første 19 uger - og damn hvor havde jeg dårlig samvitihed, og har jeg stadig, jeg går ind i min 22. uge om et par dage, og har formået at tage 4 kg på igen, men frygter hele tiden at der er noget galt med den bette...

Har ikke kunne mærke spark endnu, men da jeg var til scanning for et par uger siden var alt bare super, han var 25 cm og vejede 300 gram.

Håber jordmoren kan høre hjertelyd i morgen så min frygt stiller sig bare lidt

Min diætist har prøvet at skrue en kostplan frem til mig, men min lyst til mad er minimal.

Håber tråden gir nogen råd hehe

kram

Dejligt at høre det ikke kun er mig som har en tanken og frygt omkring vægten i graviditeten..

I min første graviditet tog jeg 10,4kg på, så syntes det er lidt mærkeligt men har også haft opkast indtil uge 22-23 ca..!!

Men fik at vide på sygehuset da jeg var indlagt pga. væskemangel - at baby tager alt det den har brug for.. vi har alle fedtdepoter og det spiser baby af..! Så det kun er min krop der mangler maden og væsken..!!

Men alligevel har man da sine tanker - og siden man har tabt sig så meget må man vel kunne se det efter fødslen..!!

Men min lyst til mad er også MINIMAL...!! Har forsøgt at tvinge mig selv til at spise mindst 3 gange om dagen men det er sjældent det blir i maven..!!

Anmeld

20. september 2010

oo

jeg taber mig også. jeg tabte i graviditetens første 8 uger omkring 7-8 kilo og det er kun knap halvdelen af dem der er kommet på igen her i uge næsten 37, hvor jeg står mere eller mindre stille og har gjort det næsten hele 3. trimester, hvor babyen jo er blevet fuldfed i mellemtiden  jordemoderen synes det er fint og det samme synes lægen, såe...

Anmeld

20. september 2010

henh01

Jeg tror det handler meget om ens vægt inden man blev gravid.. Jeg vejede selv 80 da jeg blev gravid og havde den tese om at jeg skulle prøve at holde vægten så meget nede som muligt, der sagde min jordemoder at jeg ikke var stor nok (??????) og derfor skulle tage på - omkring 10 kg ville være perfekt. Jeg har desværre taget 12 kg på og er kun i 32. uge så ender nok med at trille.. Hahaha

Anmeld

20. september 2010

Valle81

Hejsa:0)

Da jeg ventede Anton tabte jeg mig omkring 8 kilo i løbet af første halvdel af graviditet - var to gange meget syg - influensa og halsbetændelse og døjede´med voldsom kvalme.

Jeg endte med at tage ialt 2 kilo på i det hele - vejede før graviditet 102 og endte på 104.

14 dage efter fødslen var jeg nede på 96 kilo - så i alt røg der ca 6 kilo under graviditet:0)

Så jo man "taber sig" under graviditeten når man ikke tager mere på eller man også taber sig under hele graviditet:0)

Ned det - det er bestemt ikke alle der har det sådan:0)

Idag er det snat 6 mdr siden jeg fødte - de tabte kilo er røget på igen - men har heller ikke gjrot noget for at holde dem væk. Nu er jeg også gravid igen - men denne gang ser det ikke ud til at kiloene bliver væk:0(

Anmeld

20. september 2010

misslea

Altså... nu har jeg godt nok taget på i min graviditet.... men ikke så meget, som jeg egentlig burde (ifølge min jordemoder)

Jeg havde ikke noget ekstra fedt på kroppen, da jeg blev gravid, men tog til gengæld lynhurtigt 4 kg på....!! Jeg er idag 38+0, og har taget lidt over 6 kg på. Jeg har SLET ikke taget på de sidste 4 måneder, MEN vores lille babypige vejer nu ca. 2700 gram, og har det perfekt!!

Min jordemoder siger, at det ikke er noget problem lige pt, at jeg ikke har taget mere på, men det kan det evt. blive, så snart jeg har født og begynder at amme. For jeg har ikke de nødvendige amme-depoter, og lige gyldig, hvor meget jeg spiser, så vil jeg ikke kunne indtage lige så mange kalorierne, som jeg vil forbrænde under amningerne....!!!

Men i forhold til graviditeten skal man ikke være bekmymret for sin baby, så længe de taer godt nok på, og udvikler sig som de skal!

Om man taber sig??? Ja - det gør man jo i princippet. baby, fostervand, øget blodmængde, moderkage, livmoder osv., vejer jo alt sammen, og hvis man derfor taber sig i vægt, så betyder det, fedt-depoter mm. bliver mindre. Det er vel netop disse depoter, som babyen tager af, hvis moderen ikke spiser "nok"

- kroppen er sgu smart altså

Anmeld

20. september 2010

NGE

Jeg er i uge 33 og har taget ca. 6 kilo på i alt - og stort set intet her i 3. trimester. Jeg kan se på mit ansigt, at jeg reelt har tabt mig  - men hvor meget, har jeg ingen anelse om. Bæppe mangler ikke noget, både mave og barn følger normal-kurverne, så jeg er ikke bekymret.

Vægt er ikke noget vi taler om til JM-konsultationerne, så de må vel skønne, at jeg ser ret normal ud ;-)

Lige da jeg var blevet gravid, lå jeg i toppen af normalområdet, rent BMI-mæssigt - og spurgte derfor til om jeg måtte forsøge at holde vægtstigningen i ave; hvilket lægen gav ok for, så længe jeg ikke gik på kur. Jeg har egentlig ikke spist anderledes end jeg plejer - måske er portionerne mindre fordi der ikke kan være så meget i maven; men jeg har opretholdt en relativ høj fysisk aktivitet.

Jeg er spændt på at se, hvor vægten ender, når jeg har født - og håber at lande lidt under udgangspunktet -så slipper jeg jo for at skulle på kur efterfølgende.

MH Nana 

Anmeld

20. september 2010

Kvindemin

Jeg vejede 54 da jeg blev gravid, inden. Og da jeg havde født vejede jeg 48. Hun var helt sund og rask, og jeg spiste og spiste.
Denne gang har jeg taget 15 kg. på

Anmeld

22. september 2010

sandratobias

Min vægt har stået stille mere eller mindre... Men nu siger den +1 kg.. Og er i uge 17+3... Så er glad for mit ene kg..

Tog 17 kg på ved min 1... Og det var på alt i alt 7 måneder...
Der gik ikk mange dage så var de første 14 kg væk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.