Dagpenge hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Anonym trådstarter

Hejsa.
Jeg røg på dagpenge da jeg mistede mit arbejde og så blev jeg sygemeldt i min graviditet inden jeg gik på barsel og jeg har ikke fundet et job endnu så jeg skal tilbage på dagpenge snart.
Er der nogen herinde der ved hvor længe der går før jeg bliver sendt ud til møder og jobsøgningskursuser osv? Jeg mener der gik omkring 3 mdr dengang jeg blev arbejdsløs men gælder det også nu når jeg har været på barsel???
Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

klmf

Min kæreste blev vinterfyret 5.januar og ugen efter skulle han til det første møde, men tror det er meget forskelligt alt efter hvilket jobcenter det er, hvor travlt de har osv. Men tror ikke dethar nogen indvirkning at du lige har været på barsel, hvorfor skulle det næsten det??

Anmeld

19. september 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Min kæreste blev vinterfyret 5.januar og ugen efter skulle han til det første møde, men tror det er meget forskelligt alt efter hvilket jobcenter det er, hvor travlt de har osv. Men tror ikke dethar nogen indvirkning at du lige har været på barsel, hvorfor skulle det næsten det??

Ved det ik. Tænker bare om jeg ka gå tre mdr igen eller om jeg fortsætter hvor jeg slap inden jeg blev sygemeldt

Anmeld

19. september 2010

Ni-ko-li-ne

Er du på dagpenge eller sygedagpenge?

Anmeld

19. september 2010

klmf

Det mest logiske er vel, at du skal i gang hvor du slap, for hvorfor trække den tre månerder, hvis du er i gang med en plan eller hvad de kalder det. Men nu er det jo ikke altid det er logisk, det der foregår

Anmeld

19. september 2010

Kløver

Anonym skriver:

Ved det ik. Tænker bare om jeg ka gå tre mdr igen eller om jeg fortsætter hvor jeg slap inden jeg blev sygemeldt

Hvis du har gået hele barslen ud, tror jeg bare man slipper der hvor man var inden sygemeldingen. Men tror det er meget forskelligt hvornår man kan forvente at blive sat igang, men kommer nok an på hvad man er tilknyttet til. Hvis du bliver holdt øje med, som de fleste, kan det jo godt være man skal sende de der eks antal jobsøgninger ud om ugen, men synes da du skal forhøre dig på kommunen/jobcenteret så du ikke kommer i klemme

Anmeld

19. september 2010

slettet_7530

Hvis du er blevet raskemeldt igen er du på alm dagpenge og der får man ikke lov at gå ret længe før de er bud efter en.

Er du stadig sygemeldt skal der først en afklaring på om du er rask eller ej

Anmeld

19. september 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hejsa.
Jeg røg på dagpenge da jeg mistede mit arbejde og så blev jeg sygemeldt i min graviditet inden jeg gik på barsel og jeg har ikke fundet et job endnu så jeg skal tilbage på dagpenge snart.
Er der nogen herinde der ved hvor længe der går før jeg bliver sendt ud til møder og jobsøgningskursuser osv? Jeg mener der gik omkring 3 mdr dengang jeg blev arbejdsløs men gælder det også nu når jeg har været på barsel???
Håber nogen kan hjælpe

Hvis du er på sygedagpenge skal du jo have gang i at blive så rask som muligt og finde ud af hvor meget og hvor lidt du kan arbejde... I det tilfælde bør du kontakte kommunen og få fat på din sagsbehandler... Man har kun ret til sygedagpenge i 52 uger...

Er du på dagpenge, så står du til rådighed for arb. Markedet... Du skal på kurser og søge jobs

Anmeld

19. september 2010

Summer

Du vil blive indkaldt indenfor de første 3 måneder til et CV møde i din a-kasse, det burde du blive selvom du har været til det før du gik på barsel. Du vil også indenfor de første 3 uger blive indkaldt til et møde i dit jobcenter. Derefter vil du blive indkaldt til et møde ca hver 12 uge.

Du skal være aktiv jobsøgende fra din første ledighedsdag.

Hvis du stadig er sygemeldt skal du fortsat være på sygedagpenge og ikke raskmelde dig før du selv mener at du kan varetage et arbejde på det antal timer du er forsikret for.

Anmeld

19. september 2010

Ni-ko-li-ne

Maria... skriver:

Du vil blive indkaldt indenfor de første 3 måneder til et CV møde i din a-kasse, det burde du blive selvom du har været til det før du gik på barsel. Du vil også indenfor de første 3 uger blive indkaldt til et møde i dit jobcenter. Derefter vil du blive indkaldt til et møde ca hver 12 uge.

Du skal være aktiv jobsøgende fra din første ledighedsdag.

Hvis du stadig er sygemeldt skal du fortsat være på sygedagpenge og ikke raskmelde dig før du selv mener at du kan varetage et arbejde på det antal timer du er forsikret for.

Og om man overhovedet skal raskmeldes afhænger af flere ting...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.