For meget jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2010

AnneBJ

Lige (endnu) et spørgsmål om jern:

Jeg er nu begyndt at tage dem ca. 1 time efter frokost som anbefalet sidst jeg fik råd herinde Det fungerer super for mig, tager trætheden og svimmelheden INDTIL ca. nu her... altså mellem 19-20 stykker. Bliver så igen svimmel og noget så træt!!

Den pille jeg får om eftermiddagen er 40 mg., men jeg har så også nogle som kun er 25 mg. Kan jeg evt. tage en om eftermiddagen, og så en nu her, 1 time efter aftensmad? - men så kun en af de milde? Eller SKAL jeg snakke med lægen inden jeg gør det?

Jeg har ingen problemer efter jeg er begyndt med jern, ikke hård mave, eller sort afføring eller noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Skytten0111

Heej..

Jeg ville lige tage en snak med lægen inden. Har selv haft problemer med svimmelhed blandt andet.

Ved mig var der en lav blodprocent der gjorde det, og der skulle bare et lille stik i fingeren til at finde ud af det.

Jeg skulle tage dobbelt jern ( gør jeg stadig ) + Fik jeg også et skud jern af min læge..

Men jeg ville hellere tage en snak med lægen inden jeg begiver mig ud i noget - Stort som småt..

Knus Heidi

Anmeld

19. september 2010

AnneBJ

AnneBJ skriver:

Jeg er nu begyndt at tage dem ca. 1 time efter frokost som anbefalet sidst jeg fik råd herinde Det fungerer super for mig, tager trætheden og svimmelheden INDTIL ca. nu her... altså mellem 19-20 stykker. Bliver så igen svimmel og noget så træt!!

Den pille jeg får om eftermiddagen er 40 mg., men jeg har så også nogle som kun er 25 mg. Kan jeg evt. tage en om eftermiddagen, og så en nu her, 1 time efter aftensmad? - men så kun en af de milde? Eller SKAL jeg snakke med lægen inden jeg gør det?

Jeg har ingen problemer efter jeg er begyndt med jern, ikke hård mave, eller sort afføring eller noget.

Anmeld

19. september 2010

AnneBJ

Slet ingen med et bud?

Anmeld

20. september 2010

Maria-s

AnneBJ skriver:

Jeg er også på dobbelt jern nu efter jeg var ved lægen, hvor de målte min blodprocent, fordi jeg har været meget træt (troede bare det var pga. al kvalmen). Men jeg ville også lige tage en snak med lægen, det tager 2 sek at teste for ville ikke begynde på selv at tage mere jern uden at have snakket med lægen...

Anmeld

20. september 2010

Silas&Mille

Ja en snak med lægen for at være på den sikre side, er altid det bedste.

Og det drejer sig blot om et stik fingeren så kan de hurtigt se hvor meget jern du har brug for.

Jeg behøver fx slet ikke at tage jern, da min blodprocent er ret høj
(Er jeg dog også glad for, for hader at sluge piller)

Anmeld

20. september 2010

JVIHJSH

Jeg har fået nogen 100mgs jern jeg skal tage istedet for de gamle på 40 også på grund af lav blodprocent.. Det hjælper på trætheden og svimmelheden, men min afføring er ikke særlig dejlig Men hellere det end at have ingen energi, eller føle man skal besvime når man rejser sig

Anmeld

20. september 2010

VIPpigen

Jeg tog inden graviditeten 25 mg jern, og efter jeg blev gravid satte jeg den op til ca 50. Lægen ved det, og blev også rådet til det på apoteket. Jeg tager matas vitaminer og mineraler for gravide, der er 27 mg jern i, og så tager jeg amino jern ved siden af som er på 25 mg. Jeg har kun i starten af graviditeten haft den alm gravidtræthed, og ellers ingen problemer. Men de råder til at gravide får ca 50 mg jern om dagen

Anmeld

20. september 2010

Trolde_mor

Her supplere jeg med flydende jern - Krauterblute, som kan købes i alle supermarkeder. Det behøver du ikke snakke med lægen for, og det bliver anbefalet i graviditetsblade og af jordmødre.

Du kan selv bestemme hvornår du vil tage det, og hjælper på nul komma fem. Kroppen er meget bedre til at optage det, end piller

Havde nemlig selv en alt for lav blodprocent, i første del af graviditeten (kunne falde i søvn mens jeg sad op ) på trods af at jeg tog gravijern.

Anmeld

20. september 2010

AnneBJ

Tak for svar! Svimmelheden har ikke været så slem idag, så giver det lige et par dage, og ellers ringer jeg til lægen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.