Depression og på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg er på barsel, men har nu fået konstateret en depression.

Et familiemedlem som arbejder med HR har sagt at jeg skal sygemelde mig til kommunen, for så "standser" de min barsel, og så kommer jeg på sygedagpenge i stedet. Og når jeg så er rask igen så "fortsætter" de min barsel.

Er der nogen der ved hvordan det fungere.

Jeg ved at der er mange af jer der ikke svarer på anonyme indlæge, men jeg håber virkelig at i vil gøre en undtagelse her, og at i kan forstå hvorfor jeg er anonym (der er mange bekendte samt folk fra min IRL mg herinde, som ik ved at jeg har en depression - endnu)

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

L-Mortil3

Umiddelbart ved jeg det faktisk ikke, men jeg tror bestemt din HR bekendt har fat i noget!

Ville bare lige sige at jeg dog læste dit indlæg selvom jeg desværre er til ringe hjælp

Er du evt. medlem af fagforening/a-kasse, jeg er sikker på de har svaret!

Anmeld

19. september 2010

Faith

Jeg kender en anden som er på barsel og har fået konstateret en depression. Hun går nu sygemeldt og det betyder at hendes barsel er sat på standby. Jeg tror du skal have en lægeerklæring, og når du har den skal du henvende dig til kommunen og din arbejdsgiver. Det er kun et bud.

Held og lykke med det og go bedring

Anmeld

19. september 2010

morethanperfect

Jeg ved ikke helt hvordan det foregår .. Men da jeg blev sygemeldt var jeg på kontanthjælp , og jeg skulle gå til min sagsbehandler med en lægeerklæring .. Så fik jeg alm. takst som man gør på kontanthjælp ... 

Men nu hvor jeg er på barsel må de slet ikke kontakte mig før jeg er gået af barsel .. Men ved ikke hvordan det foregår hvis du forhåbentlig ikke er på kontanthjælp ... 

Anmeld

20. september 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Jeg har i dag talt med barsels-afdelingen i min kommune og de har sygemeldt mig, og når jeg så er rask igen, så fortsætter min barsel bare.

Tak for jeres svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.