Nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Trine J

Hej hej,

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn, men har ikke prøvet i ret lang tid. Min sidste mens begyndte d. 4. eller 5. september, og vi havde samleje d. 17. september. Nogen der kan hjælpe mig med om det er omkring ægløsningen, og hvor store chancerne er?

Hvornår kan jeg tidligst teste? Ved godt det med 1 dag efter forventet mens, men er der ikke mulighed for tidligere positiv test? Har jeg nemlig hørt

Jeg har allerede tidligt haft meget luft i maven, og jeg snakker rigtig meget i forhold til hvad jeg normalt har Kan det være et tegn på graviditet og i så fald vil det så forekomme så tidligt?

Jeg har haft en smule kvalme, og lidt mens-fornemmelse i maven, men ingen ømme bryster. Det kan jo sagtens være indbildning, for jeg tænker vitterligt på det 24/7. Og er det kun mig der er ved at blive vanvittig af at vente på at man kan teste?? Jeg bruger jo al min vågne tid på at tænke baby baby baby Og selvom jeg prøver at tvinge mig selv til at tænke på noget andet, kommer tankerne tilbage rimelig hurtigt... Årh, altså!

Undskyld min lange beretning, men jeg ville blive glad og taknemmelig hvis I kunne hjælpe med nogle svar og evt. fortælle om jeres egne oplevelser??

Hilsen Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

oo

du kan ikke forvente at testen viser korrekt svar før 1. forventet mens dag, så det er fjollet at teste før - selvom det er svært. Din ÆL ligger som grundregel ca 14 dage efter sidste mens 1. dag - men det er MEGET forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår ÆL ligger i cyklussen.

Nej, du burde ikke kunne mærke tegn på graviditet allerede nu, hvis I har haft sex den 17. september. Det tager ca en uges tid for ægget at vandre ned igennem din æggeleder, møde sædcellen som så skal befrugte ægget og derefter sammen vandre ned i din livmoder og først når ægget har gravet sig fast i livmoderen, får kroppen besked om at graviditeten er indtruffet og begynder at ændre sig for fx at stoppe næste mens periode fra at komme.

det er en god ide at dyrke sex ca hver anden dag imellem menstruationsperioderne, dette øger chancen for graviditet

Anmeld

19. september 2010

Pige2009

Hej Trine.

Rigtig hjertelig velkommen på siden, som jeg håber du får stor glæde af

Som Trine, ovenfor skriver, så er sex hver anden dag en god grundregel, og du kan jo købe et par ÆL-test for at se hvornår du har ÆL. Jeg vil også sige, at det er dumt at teste før din mens er udeblevet

Held og lykke med baby projektet.

K.h. Linda

Anmeld

19. september 2010

Trine J

Hej igen,

tusinde tak for jeres svar - nej, jeg er nok i gang med en indbildning, men føles altså lidt underligt i underlivet

Der er jo ikke andet for end at vente

Andre gode råd hvis man gerne vil øge chancerne??

Anmeld

19. september 2010

lykke mus

Trine J skriver:

Hej igen,

tusinde tak for jeres svar - nej, jeg er nok i gang med en indbildning, men føles altså lidt underligt i underlivet

hvordan underligt.. jeg har også meget luft i maven og jeg har ondt i æggestokkene men det er 13 dage siden jeg skulle have haft mens men mine test er negative så jeg er ikke gravid selv om jeg har smerter. skal til læge imorgen og have undersøgt mine æggestokke for noget må der være galt.

Anmeld

19. september 2010

patella

Trine J skriver:

Hej igen,

Altså jeg har været gravid 3 gange, hvor 3. gang så var lykkens gang (fordi jeg aborterede de to første gange) Men alle 3 gange har jeg haft muren i underlivet ganske kort efter  vi havde været sammen - 2-3 dage efter. Jeg har også hørt det må være indbildning, men det er dog alligevel underligt at jeg har kunne mærke det 3 gange. Tænker at vi måske er nogle der kan mærke når alt er sat i arbejde dernede... ved det ikke, og jeg kan jo heller ikke love dig at det er det du mærker, men kunne ikke lige lade være med at indskyde dette

Anmeld

19. september 2010

Trine J

Jamen er vel egentlig den samme følelse som dagen før jeg skal have mens, bare ikke helt så kraftig (jeg får ret kraftige mens-smerter). Det er lidt underligt at man kan bilde sig selv smerter i underlivet ind... Men jeg håber at der om en 14 dages tid er 2 streger!  

Har testet negativ i dag, aner ikke hvorfor jeg absolut skulle tage den test, ved jo udemærket godt at det ikke virker endnu, men kunne ikke lade være.. Skørt!

Anmeld

19. september 2010

lykke mus

Trine J skriver:

Jamen er vel egentlig den samme følelse som dagen før jeg skal have mens, bare ikke helt så kraftig (jeg får ret kraftige mens-smerter). Det er lidt underligt at man kan bilde sig selv smerter i underlivet ind... Men jeg håber at der om en 14 dages tid er 2 streger!  

Har testet negativ i dag, aner ikke hvorfor jeg absolut skulle tage den test, ved jo udemærket godt at det ikke virker endnu, men kunne ikke lade være.. Skørt!

sådan har jeg det også og jeg har meget kraftige mens smerter og meget mens når det er der... ja det med testning kender jeg for godt har brugt  10 teste der var negative  så jeg kan da li opdatere imorgen hva lægen sagde det var

Anmeld

19. september 2010

Trine J

Ja, vi er vel alle nogle testomaner når det kommer til sådan noget hér

Men ja, du må meget gerne give en update i morgen. Dog er din situation da noget mere mærkelig når du er 13 dage over forventet mens - det bliver spændende at høre hvad han/hun siger til det...

Anmeld

19. september 2010

lykke mus

Trine J skriver:

Ja, vi er vel alle nogle testomaner når det kommer til sådan noget hér

Men ja, du må meget gerne give en update i morgen. Dog er din situation da noget mere mærkelig når du er 13 dage over forventet mens - det bliver spændende at høre hvad han/hun siger til det...

tja 13 dage men min mens er ikke stabil men har ikke haft æl har tested æl hver anden dag siden jeg skulle have haft mens og de var også  negative. så jeg er ret negativ haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.