10 mdr og bider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.698 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Anonym trådstarter

Hej alle.
Min søn på 10 ½ måned forsøger at bide os. Han kommer så kærligt som om han vil kysse men midt i det hele bestemmer han sig for at bide i stedet.
Vi tager ham væk og siger bestemt "nej" og sådan har vi gjort i en måned hvert fald. Vi har også prøvet at give ham noget legetøj eller en bidering når han gør det.
Jeg er bange for at han finder på at bide dem i vuggestuen. Eller andre for den sags skyld.

Har I andre nogle gode råd til hvad vi skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

*Sofie*

Det lyder som kærlighedsbid

Sårn nogle perioder har Malou os haft et par stykker af.
De mener seføli intet ondt med deres bideri. De ved bare ikk hvordan de skal udtrykke deres følelser 'Ah mor, du er bare så skøn!' HAPS !
For 1½ måneds tid siden gav Malou mine ben en kæmpe krammer mens jeg stod og lavede aftensmad. Alt i mens hun kom med sårn en nyde-lyd, satte hun tænderne i kødet lige under min ende balle, og bed til !
Hun bed mig to gange på sin fødselsdag fordi hun var så kåd, glad og ivrig at hun ikke vidste hvordan hun skulle reagere.
Ved kærlighedsbid mener jeg ikk at man skal blive rigtig vred og skælde ud. Jeg har sagt Nej, Malou! og sat hende fra mig, hvis hun sad på armen, ellers gået væk fra hende hvis hun sad på gulvet. Hun har lynhurtigt rakt armene ud efter mig og jeg har taget hende op og sagt Av, det gær ondt når du bider. Har taget hendes hånd og aet min kind mens jeg har sagt Ae ae mor.

Hvis du er bange for at han bider de andre børn i vuggestuen, så spørg pædagogerne. Sig at I har en periode derhjemme i øjeblikket og at du frygter at han kunne finde på at bide derovre.
Jeg tvivler nu på at han gør det...for det ville pædagogerne da sige til jer så  

Ved ikk om du kan bruge det har til noget
Nu ved du i hvert fald at I ikke har været alene om det.

Anmeld

19. september 2010

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Det lyder som kærlighedsbid

Sårn nogle perioder har Malou os haft et par stykker af.
De mener seføli intet ondt med deres bideri. De ved bare ikk hvordan de skal udtrykke deres følelser 'Ah mor, du er bare så skøn!' HAPS !
For 1½ måneds tid siden gav Malou mine ben en kæmpe krammer mens jeg stod og lavede aftensmad. Alt i mens hun kom med sårn en nyde-lyd, satte hun tænderne i kødet lige under min ende balle, og bed til !
Hun bed mig to gange på sin fødselsdag fordi hun var så kåd, glad og ivrig at hun ikke vidste hvordan hun skulle reagere.
Ved kærlighedsbid mener jeg ikk at man skal blive rigtig vred og skælde ud. Jeg har sagt Nej, Malou! og sat hende fra mig, hvis hun sad på armen, ellers gået væk fra hende hvis hun sad på gulvet. Hun har lynhurtigt rakt armene ud efter mig og jeg har taget hende op og sagt Av, det gær ondt når du bider. Har taget hendes hånd og aet min kind mens jeg har sagt Ae ae mor.

Hvis du er bange for at han bider de andre børn i vuggestuen, så spørg pædagogerne. Sig at I har en periode derhjemme i øjeblikket og at du frygter at han kunne finde på at bide derovre.
Jeg tvivler nu på at han gør det...for det ville pædagogerne da sige til jer så  

Ved ikk om du kan bruge det har til noget
Nu ved du i hvert fald at I ikke har været alene om det.

Årh det er jeg glad fot at høre. Jeg ser bestemt heller intet ondt i ham når han gør det så jeg tror du har ret i det du skriver. Taaaaak

Anmeld

19. september 2010

Laulund87

Jeg tror bestemt heller ikke der er noget ondt i det

Min datter er 9 måneder og hun tager simpelthen fat i mine kinder, trækker mig hen og prøver at bide mig forskellige steder i hovedet

Ikke så behageligt når nu hun har fået to tænder, men jeg tror det er fordi hun bliver glad og ivrig+tænderne klør

Anmeld

19. september 2010

millesofie

Anonym skriver:

Hej alle.
Min søn på 10 ½ måned forsøger at bide os. Han kommer så kærligt som om han vil kysse men midt i det hele bestemmer han sig for at bide i stedet.
Vi tager ham væk og siger bestemt "nej" og sådan har vi gjort i en måned hvert fald. Vi har også prøvet at give ham noget legetøj eller en bidering når han gør det.
Jeg er bange for at han finder på at bide dem i vuggestuen. Eller andre for den sags skyld.

Har I andre nogle gode råd til hvad vi skal gøre?

her hjemme er de kærligheds bid blevet taget meget alvorligt, vi har taget fat i barnet (fast, bestemt men kærligt) og sagt NEJ det gør ondt, av av.. og vist at vi mener det (feks ved at se ked af det ud) og så gå videre med en leg eller andet med barnet, så det har vist at det ikke er barnet den er galt med men handlingen. det har virket for os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.