hva spiser jeres børn på sådan en hel normal dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.026 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Ace

Ja... Jeg er lidt nysgerrig for hvad jeres børn på omkring 1 år spiser?

Min egen dreng, på 1 år er lidt bagud med at spise vores mad, (ved godt alle børn er forskellige) Men synes nu alligevel han burde kunne spise det meste af vores mad nu ...

hvis i har haft problemer med spisningen må i meget gerne komme med råd og foreslag til hvordan man kan gøre.

(SP siger jeg bare skal blive ved med at forsøge og til sidst skal det nok lykkedes..! hmm... ? )

kram Natte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

CarinaSB

Min egen dreng, på 1 år er lidt bagud med at spise vores mad, (ved godt alle børn er forskellige) Men synes nu alligevel han burde kunne spise det meste af vores mad nu ...

hvis i har haft problemer med spisningen må i meget gerne komme med råd og foreslag til hvordan man kan gøre.

(SP siger jeg bare skal blive ved med at forsøge og til sidst skal det nok lykkedes..! hmm... ? )

kram Natte

Noah er 14 mdr .. Han spiser rugbrød, frugt, grønsager og så det vi selv får til aftensmad .. Han er dog ikk så vild med kartofler .. 

Men vi moser hans kartofler så han ikk ser det .. og så spiser han dem gladelig .. Men somme tider kan det være en rigtig kamp .. Men så gør vi bare det at vi ligger dem over på vores tallarken så han tror det er vores mad han spiser ...

Anmeld

19. september 2010

Eliza/lykke

Natte88 skriver:

kram Natte

Da min søn var 1 år spiste han broccoli - rigtig meget......... ikke kartofler ad ad... det kunne han ikke lide.

Han fik rugbrød med leverpostej og ostehaps og letmælk. Han fik også en frikadelle i hånden. Men han ville spise så meget andet. Så han fik faktisk købe-pulver-grød i lang tid. Fuldkornsgrød til morgenmad............. han kunne ikke lide jordbær...

Vi gjorde, som din SP sagde - hver dag tilbød vi ham det samme mere eller mindre. Til sidst måtte vi til tider lægge ham i seng uden aftensmad.  Han er 9 år i dag. Og datteren er 4 mrd.

Det ser ud til, at vi har fået en lille pige af samme stof...... hun spiser heller ikke noget.

Anmeld

19. september 2010

Mathilde

Vi har haft en hel del problemer omkring mad! Og har det stadig.

Celina spiser:

Morgen: lidt youghurt

Formiddag: evt. frugt, riskage el. amning

Middag: rugbrød med leverpostej, makrel, kødpålæg... Alt fra et par bidder til i sjældne tilfælde en hel rugbrød. Sødmælk.

Eftermiddag: inden lur - amning

Eftermiddag: efter lur - lidt frugt, riskage, kiks el. amning

Aften: det samme som vi får, men spiser sjældent ret meget

Inden sengetid: altid amning og evt grød hvis hun ikke ville have aftensmad.

Sådan ser det ca. ud herhjemme

Anmeld

19. september 2010

Mor-til-asta-09

Asta er 13 mdr, og hun spiser hvad vi spiser.

Rugbrød, frugt, grønsager, kød.. Faktisk alt hun får serveret, og skal lige siges at prinsessen stadig ikke har nogle tænder.. så er utrolig flot hun bare kan tygge kød m.m.

Anmeld

19. september 2010

Pige2009

Laura er 11 mdr. og hendes måltider ser således ud:

Morgen: En skål havregrød (nogle gange spiser hun kun et par skefulde)

Formiddag: ½ bolle og frugt

Middag: ½-1 helt rundenom rugbrød med pålæg

Eftermiddag: ½ bolle og frugt

Aften: Hvad vi nu får at spise - hun spiser stort set alt, hvad jeg får.

Jeg har af og til problemer med at få hende til at spise morgenmad, men da børn appetit ofte svinger ligesom vores, synes jeg ikke det er bekymrende, for hun får også formiddagsmad i DP.

K.h. Linda

Anmeld

19. september 2010

Moar'en

Baagøe skriver:

Laura er 11 mdr. og hendes måltider ser således ud:

Morgen: En skål havregrød (nogle gange spiser hun kun et par skefulde)

Formiddag: ½ bolle og frugt

Middag: ½-1 helt rundenom rugbrød med pålæg

Eftermiddag: ½ bolle og frugt

Aften: Hvad vi nu får at spise - hun spiser stort set alt, hvad jeg får.

Jeg har af og til problemer med at få hende til at spise morgenmad, men da børn appetit ofte svinger ligesom vores, synes jeg ikke det er bekymrende, for hun får også formiddagsmad i DP.

K.h. Linda

Viktor er næsten 19 mdr og han spiser nogenlunde det samme. På nær det er om aftenen han ikke altid spiser ret meget.

Anmeld

19. september 2010

Pige2009

Moar'en skriver:

Viktor er næsten 19 mdr og han spiser nogenlunde det samme. På nær det er om aftenen han ikke altid spiser ret meget.

Det er vist også meget normalt at apettiten stagnere omkring den alder...

Anmeld

20. september 2010

Ace

Mange tak for jeres svar

Anmeld

20. september 2010

NinaNymannMadsen

asta er 15 mdr på søndag.

iløbet af en dag spiser hun: morgenmad (det kan være boller, cornflakes, havregrød eller hvad vi nu lige har)

så får hun gerne en kiks eller 2 som hun har med når hun er på vej i dagpleje.

så får hun frokost som er rugbrød med alt muligt til, nogen gange får de varmt med til frokost (har ikk styr på hvad hun får i dagplejen)

de får frugt og grønt senere på dage.

når hun så kommer hjem får hun en kiks mere, og til aftensmad får hun det som vi spiser, nogen gange får hun en pølse eller noget andet med fars hvis vi får noget kød hun ikke kan tygge da hun kun har 10 tænder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.