Ihhhhhh.......... nu aner jeg ikke hvad jeg skal stille op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2010

Eliza/lykke

Hun er skide sur kl. 17.00, hvor vi skal aftensmad. Og hun vil ikke sove før eller efter - hun presser og presser - jeg ved ikke om det er en ny lyd, utilfredshed eller smerte i mave, efter vi er begyndt på grøden.?????????????

Hun gider stort set ikke spise noget som helst. Jeg tror aldrig, at hun har spist så lidt, som hun gør nu. Okay, grøden mætter jo nok en hel del mere end mælken, men alligevel.

Jeg bekymre mig lidt, når jeg læser herinde, hvor tit og hvor meget jeres babyer spiser. Og min pige nipper kun til maden og flasken.

Og så det faktum, at hun nemt bliver sur - er det fordi hun faktisk ikke trives????????????????

Hvad skal jeg stille op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

wildcats

5 dybe vejrtrækninger.. babyer/børn er forskellige, mærk efter i dig selv og tro på at hun trives, nogen spiser meget andre lidt, men hvis hun stadig tager på og vokser så trives hun sandsynligvis også ellers kontakt din evt SP og få hendes prof vurdering

Anmeld

19. september 2010

Eliza/lykke

wildcats skriver:

5 dybe vejrtrækninger.. babyer/børn er forskellige, mærk efter i dig selv og tro på at hun trives, nogen spiser meget andre lidt, men hvis hun stadig tager på og vokser så trives hun sandsynligvis også ellers kontakt din evt SP og få hendes prof vurdering

Ja, du har nok ret. Har en veninde hvis datter sjatspiste fra bryst i 4 mrd hver 3 time, og derefter ville hun heller ikke spise grød. Og i dag er hun 4 år og spiser kun pasta.......

Men, jeg er jo så bange for, at jeg ødelægger den gode rytme for hende. Hun sover hele natten, og har gjort siden hun var 2 mrd., og det vil jeg gerne have at hun fortsætter med.

SP siger det samme som du. Måske går jeg så meget op idet, fordi hun var et meget lille foster og jeg fik kontrol scanninger hver 3 uge hele graviditeten. Og hun vejede2400 g ved kejsersnittet - til tiden. SÅ måske er det derfor, at jeg går så meget op idet.

SP siger også, at hvis hun har sovet igennem i så lang tid, og hun nu er på den anden side af 4 mrd., burde hun nu allerede kende forskellen mellem dag og nat - så hun skal nok sove hele natten stadig. Hun tilpasser sig stille og rolig vores døgnrytme.... jeg håber, hun har ret.

Anmeld

19. september 2010

Pige2009

Laura havde meget træg mave, da vi startede på grød, for maven skal lige vænnes til den nye spise, og da du skriver hun presser, kunne det godt tyde på, at din datter også har svært ved at komme af med det. Har du prøvet Laktulose?

K.h. Linda

Anmeld

19. september 2010

wildcats

tror roligt du kan læne dig trygt op ad din SP's svar  men helt naturligt at man går så meget op i det vi vil jo kun deres bedste også din historik taget i betragtning, men til det tror jeg på det er bedre (hvis man kan) at udstråle at man er rolig og har styr på det også helt ind i krop og sjæl, for det tror jeg at børn/babyer kan fornemme selvom man en gang imellem lige kan have brug for at 'panikke' lidt  det er vist også helt naturligt..

Anmeld

19. september 2010

Eliza/lykke

Hej begge to

Jo, hun får laktulose - - igen - - vi var ellers stoppet med det. Hun får syrnet MME. Og har altid haft svært ved at komme af med det. Vi må tage det ud med en vatpind..........

Jeg håber, at det hjælper på maven.

Jeg panikker også tit - men forsøger at lade vær. Jeg tror også på, at de kan mærke det. Jeg bliver bare så irreteret og ked af det, når hun ikke vil spise mere end en ½ portion og stort set ingen mælk... og så om aftenen til hendes godnatmælk kammer hun helt over............. det gør ondt i mit hjerte.

Anmeld

19. september 2010

Skouboe

Hej begge to

Jo, hun får laktulose - - igen - - vi var ellers stoppet med det. Hun får syrnet MME. Og har altid haft svært ved at komme af med det. Vi må tage det ud med en vatpind..........

Jeg panikker også tit - men forsøger at lade vær. Jeg tror også på, at de kan mærke det. Jeg bliver bare så irreteret og ked af det, når hun ikke vil spise mere end en ½ portion og stort set ingen mælk... og så om aftenen til hendes godnatmælk kammer hun helt over............. det gør ondt i mit hjerte.

Tag 1 dyb indånding helt ned i maven og pust langsomt ud. Gentag dette et par gange...

Børn er ikke bare meget forskellige, de ændrer også præferencer - nogle gange dagligt. Det de elskede den ene dag er helt afskyeligt dagen efter osv. Og I en alder af 4 måneder har hun sandsynligvis allerede bestemte meninger om hvad hun kan lide og ikke lide - indtil dagen efter, når det er noget andet.

Deres appetit kan også svinge meget og at prøve at presse/lokke dem til at spise mere kan ofte give problemer. Prøv at kigge på hende og se hvordan hun reagerer, istedet for at tænke på hvor meget hun nu har spist/drukket og hvor meget andre børn spiser og drikker.

Hvis hun kammer over som du siger er det sandsynligvis fordi hun har sagt fra og ikke føler at du har hørt hende, men prøvet at tvinge mere mad i hende, fordi du mener hun har brug for mere mad. Du kan sagtens have ret, men hvis hun ikke er mere sulten bliver hun bare ked af det og du bliver frustreret, og ret hurtigt er du i en ond cirkel.

Prøv at vende den om og tro på at hun spiser hvis hun er sulten og hvis hun ikke gider at spise så meget en dag er det okay - hun skal nok indhente det en anden dag, så længe hendes mor tager det stille og roligt og fokuserer på at måltiderne skal være dejlige og hyggelige.

Så længe hun tager på og trives er der ingen grund til at være så bekymret. Kig på dit barn og lyt til din mavefornemmelse - ikke den der tæller ml og gram indtaget mad, men den der fortæller dig hvordan din datter i virkeligheden har det

Og hver gang du mærker ml & gram tællende mor komme op i dig, så sæt dig ned og tag en dyb indånding og kig på det lille mirakel der er dit istedet.

Anmeld

19. september 2010

Louisevt

Hej! Min søn er 5 måneder og han har også haft problemer med maven nu hvor vi så småt er startet med grød! Jeg gav ham næsten ren sveskemos den anden dag med lidt broccoli mos i, og to timer efter kom han af med en hel masse! Nu er jeg begyndt at give ham grød til middag og sveske mos med broccoli mos om eftermiddagen!

Jeg synes du skal prøve med en omgang svesker inden du giver lactolose! Det er en nem og naturlig måde at hjælpe maven på!

Anmeld

19. september 2010

mor-til-vanessa

Eliza/lykke skriver:

Hun er skide sur kl. 17.00, hvor vi skal aftensmad. Og hun vil ikke sove før eller efter - hun presser og presser - jeg ved ikke om det er en ny lyd, utilfredshed eller smerte i mave, efter vi er begyndt på grøden.?????????????

Hun gider stort set ikke spise noget som helst. Jeg tror aldrig, at hun har spist så lidt, som hun gør nu. Okay, grøden mætter jo nok en hel del mere end mælken, men alligevel.

Jeg bekymre mig lidt, når jeg læser herinde, hvor tit og hvor meget jeres babyer spiser. Og min pige nipper kun til maden og flasken.

Og så det faktum, at hun nemt bliver sur - er det fordi hun faktisk ikke trives????????????????

Hvad skal jeg stille op?

synes ikke du skal være så bekrymret for det med maden. hun spiser hvis hun er sulten.

kender det godt for mi datter spiser også lidt i forhold til hendes kusine som er samme alder. hun kan spise hele tiden, hvor min datter nogen gange fik nok efter 5 ske fulde. men hun tog normalt på, så efter 8mdr hvor jeg hele tiden gik og tænkte at hun spiser for lidt er jeg holdt op med at tænke det, fordi hun er helt som hun skal være.

hvis din datter også r som hun skal være synes jeg du skal tage det stille og roligt. hun spiser hvad hun har behov for.

men det at hun presser, kunne godt tyde på hun ikke kan komme af med afføring. har du også prøvet movicol???? det får min datter da hun stadig har svært ved at komme af med afføring og det hjælper rigtig godt. det er noget med at når de får laktulouse skal de have masser af væske, for at det virker.

knus liv 

Anmeld

19. september 2010

wildcats

Eliza/lykke skriver:

Hej begge to

som en anden også har nævnt i denne tråd, så tag en snak med lægen om det ikke kunne være bedre at skifte til MOVICOL  min søn fik også problemer med at komme af med afføringen efter en gang pennecilin (staves?) og han fik så lactulose, og dernæst også laxoberal samtidig med at han fik sveskemos og juice så tit jeg kunne og masser af tynd havregrød/vælling, men lige lidt hjalp det  først da vi fik tid ved en børnelæge og skiftede til movicol så kom der styr på det igen og nu klarer han det helt selv igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.