hash.... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.409 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. juli 2008

heimchen

Hej alle ... håber at nogen af jer vil bruge 5 min på mit indlæg... :S

Der er noget jeg går og tænker på..det her med rygning.. ikke almindelige smøger, men hash..
Jeg har selv røget meget siden jeg var 14 år og nu bliver jeg så 22 om en måned. jeg stoppede fuldstændig med at ryge både hash og smøger da jeg blev gravid (dvs da jeg fandt ud af det - 5 uger henne ca.), og jeg har ik rørt dét eller alkohol siden. jeg er stolt af mig selv, men det er kun pga min lille baby. jeg har ingen intentioner om at begynde igen, når jeg har født og ammet. :)

MEN nu kommer så dilemmaet.. min kæreste der har været hardcore-ryger lige så længe, er også stoppet med hashen (ikke smøger og øl)... han ryger meget det sjældent - af hvad jeg ved :$ idag kom en af vores fælles venner (som vi også tidligere røg med). helt fint, men han satte sig så til at lave en joint (al rygning foregår udendørs, skal jeg lige pointere!! - af hensyn til baby (og mig)) .. jeg spurgte så min kæreste om han havde tænkt sig at ryge med.. han sagde ja.. jeg sagde så til ham at det synes jeg ikke om, så det ville jeg godt ha han lod vær med.
han blev lidt mobset tror jeg, men han lod vær.. vores ven sagde at det var da flot han lod vær.. jeg sagde at det jo ikke kun er mig der skal ha barn, det er ogse ham og jeg er stoppet med røg, og synes det er mest fair og bedst at han også stopper . helt ! :@
men jeg tænker bare om det ER fair af mig at sige sådan.. jeg kan jo ikke bestemme over min kæreste, men på den anden side synes jeg også han selv burde tænke længere end sin egen snude..... helt ærligt... blev lidt irriteret over han havde tænkt sig at ryge, og ikke bare selv sagde nej - uden at jeg skulle blande mig. jeg føler mig som en "dum bestemmende kællinge-kæreste" og har det virkelig dårligt med det, men vil ikke være sammen med ham hvis han skal ryge hash. :S
jeg gav ham valget da jeg blev gravid, at enten var det mig og baby eller hashen... han valgte mig/os og så skulle han vel også holde det ?!

Er det helt forkert af mig det her ?? (?)
Føler mig som en dårlig kæreste ...... men han har jo også selv valgt det... :(

kh... en dum bestemmende kæreste... :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2008

smokie

Hej til dig....

Jeg har ikke meget forstand på hash har aldrig selv prøvet det men været i et lokale hvor det blev røjet jeg syntes ikke at det var dumt af dig at sige det til ham hvis han valgte jer den gang må han stå ved det og jeg syntes du er i den fulde ret til at minde ham om at han engang tog det valg jeg syntes det er rigtig flot af dig at sige det også når vennen var der (som han også selv sagde) og blev han mobsey er det jo ham der skal blive god igen og hvis han har kunnet holde det så længe er der jo heller ikke nogen grund til at begynde igen...

P.S Håber du kunne bruge noget af det jeg skrev selvom jeg ikke har forstand på det...

(H) Smokie og op med humøret (det er ikke altid lige nemt at være gravid)

Anmeld

23. juli 2008

Christinahr

Nu skal det ikke lyde mere helligt end det er ment, men hvad når bebsen bliver større, vil du så have bebsen til at se folk ruller og ryger joints?

Jeg synes du er helt fair. Jeg er holdt op med at ryge alm cig og da det her var kæresten der havde det største behov for jeg holdt op, er han også.

Jeg har også før jeg blev gravid med den første prøvet at ryge et par gange og synes bestemt ikke eg er sippet, da jeg jo er ung som dig og der er mange venner og veninder der slet ikke er nået til baby stadie, men der skal fandme ikke ryges hash på min grund

Anmeld

24. juli 2008

H+S Skjolgborg.

slet slet ikke syntes jeg.
Jeg vil slet ikke havde det på min grund. har selv været på hash men stoppe i juni 97 møde min søns far i juli 97 og han tog det + mere og han stoppe bang pga mig. Jeg syntes det er super og syntes ikke man skal ryg det og drikke hverdag hvis man vil eller har børn..Af i var børne fri og til en fest og tog et hiv var måske nået andet.Dog ville jeg stadig ikke selv.
Han har valgt DIG og jeres barn så skal han holde det.Men ? er nok kan han det hvis han har røget i mange år osv..
Håber det bedste for jer og jeg syntes det er fint/super du stiller dig på bagbenen og siger det vil du ikke og det syntes du ikke om ind af lad ham og holde det i dig...Sådan ville han nok også selv havde det hvis det var omvent..
Så heller finde en løsningen eller en midt vejs i begge kan med..
(H) henriette

Anmeld

24. juli 2008

Kvindemin

Slet ik mobset, tværdigmod. Troede det kom af sig sig selv, at når man venter barn og lign. så er sådanne nogle ting ude af verdenen? Men men men. Slet ikke mobset, jeg havde brændt helt af. Hvis jeg nogen sinde sad i den situation, så jeg er nok er sur 'kælling' :p Men det med hash, ligger bare langt væk fra min natur, der er vi jo så forskellige. Kom der nogen sinde nogle her der havde røget, eller ville ryge en joint. Ville jeg kaste dem ud på stedet, og be dem aldrig vise sig her igen. Sådan ser jeg på det :) (H)

Anmeld

25. juli 2008

heimchen

tak for jeres svar... det var faktisk en lettelse for mig at læse , for har virkelig gået og spekuleret på om det var fair af mig.. jeg er jo ikke hans mor.. MEN , som i alle også siger har man sagt a - må man også sige b, eller altså holde sig til det man valgte fra start. vores venner har heller ik noget problem med jeg er stoppet - ved ik om de har det med at pelle er. men de siger da at det er godt når nu vi ska ha barn, at det er fair vi begge stopper.. ved ik om det mener det . (?) når det er at jeg har født, vil jeg heller ikke have det på min grund. indtil videre foregår det "bare" udendørs - men det er kun hash. andre 'stoffer' vil jeg slet ikke se . og kan han ikke indfinde sig med det, må han flytte.. men igen - tak for svar :)

Anmeld

25. juli 2008

Lise

Jeg synes du er helt fair - i hvert fald over for jeres kommende fælles barn! Et miljø med bl.a. hash er ikke et miljø for et lille barn at vokse op i, og jeg mener man bør være sin opgave voksen, når man er blevet gravid (eller har gjort sin kæreste gravid), og stoppe med det pjat. HELT stoppe! Hvis man har røget meget, og mener man kan ryge en gang imellem, er der altid risikoen for at det går lidt amok. Heller være konsekvent og kvitte det helt. For jeres barns skyld - og jeres egen. Man bliver dum af det...

Har en veninde, der med sin kæreste har en søn på knap et år. Han (kæresten) ville stoppe med at ryge hash når hun blev gravid. Så blev hun gravid - men han stoppede ikke. Så ville han stoppe når hun fødte - men han stoppede ikke. Nu sidder han næsten dagligt med sine kammerater og ryger tjald, mens hun passer deres fælles barn derhjemme. Nu siger jeg ikke at din kæreste er sådan, for det har jeg jo intet grundlag for - men blot for at trække linierne op, og komme med et grimt eksempel. Så jeg siger at du overhovedet ikke er en kælling når du beder ham lade være, og hvis han bruger sit hoved en smule, kan han vel sagtens se fornuften i det... :)

Anmeld

25. juli 2008

Honningblomst

Hvis du er forkert på den, så ved jeg ikke hvad jeg er....jeg vil ikke have at mine børn ser deres far ryger og det er han heldigvis enig med mig i.
Vi skal huske at vi som forældre er rollemodeller og det ikke er det vi siger, men det vi gør som bliver kopieret af vores kære afkom.
Knus Eva...

Anmeld

25. juli 2008

Doktor Doolittle

Eva skriver:

Hvis du er forkert på den, så ved jeg ikke hvad jeg er....jeg vil ikke have at mine børn ser deres far ryger og det er han heldigvis enig med mig i.
Vi skal huske at vi som forældre er rollemodeller og det ikke er det vi siger, men det vi gør som bliver kopieret af vores kære afkom.
Knus Eva...

Jeg er meget enig med Eva og kan ikke sige det bedre selv. Jeg synes det er godt du står op for dine holdninger!
(H) fra Tina

Anmeld

25. juli 2008

twinboys

Eva skriver:

Knus Eva...

Helt enig med dig kære Eva....

Mvh Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.