Jeg prøver at formulere noget der giver mening, men jeg er ikke sikker på det virker 
Vi er selv i behandling, første forsøg, og det er den hårdeste prøve vores forhold har været igennem. Det må I også vide, som et par der selv har fået barn på den vis. Tillykke med at det lykkedes! Det er skønt, når det sker!
Prøv at tænk tilbage til den tid I selv stod i usikkerheden. Vend den om, og tænk at det var Jeres vennepar der havde fået barnet. Hvordan ville du reagere, hvis de brokkede sig over en mindre ting? Det kan nok være svært at vende den om, da I nu har fået den største gave - ønskebarnet. Men tænker I kan prøve...
Det handler ikke om at gå på listefødder. Det får man som venner intet ud af. Kan man ikke være ærlige, så er der nok ikke så meget venskab tilbage. Men man kan vælge, hvad man vælger at fortælle, og med hvilke ord. Det ér hårdt at blive forældre, det er jeg sikker på Jeres vennepar også ved. Det er ikke en dans på roser med små børn, det er jo sandhed.. Men lige nu har I et vennepar der ville give deres højre arm for at stå med et grædende barn, der ikke vil sove om natten - fordi de er forældre. En titel de på nuværende tidspunkt ikke er sikre på de nogensinde får....
Jeg synes det er fantastisk at I er blevet forældre! Og jeg synes det må være en gave at have et vennepar der har prøvet det samme, eller prøver, da de andre stadig er igang. Men lige nu står I med helt forskellige resultater, og det gør forskellen.
Jeg synes ikke I skal fortie at det er hårdt. For det er dét Jeres hverdag handler om nu. Men jeg synes I skal vælge Jeres ord med omhu, for at tænke lidt på de måske skrøbelige venner, der ønsker det I har nu, mere end noget andet.
Gode venner deler alt. I vil dele Jeres glæde - så må I også kunne rumme deres kamp og sorg..
Anmeld