Anonym skriver:
Jeg er udemærket klar over iv er forskellige..og har forskellige holdninger:-) Sådan er det jo bare og godt vi ikke alle er ens.
Men derfra og så til at se den enorme forskel der er på os forældre nogle gange er direkte skræmmende.
Jeg er SÅ uenig i nogle af de ting folk skriver heriden. OIg nogle af de ting folk skriver er ok i deres verden hvad deres børn angår, faktisk er ting jeg uden tvivl ville melde til enten politi eller sociale myndigheder simpelthhen fordi jeg synes der er dårlig opdragelse eller dårlige beslutninger generelt hvad sikerkhed og ansvar angår.
F.eks. som at forlade et sovende barn og gå fra sit hjem...GÅR MAN SGU DA IKKE, med mindre der er lige ved siden af.
At undlade at spænde sine børn fast i bilen..gør man aldesles helelr ALDRIG- især ikke at havde dem siddende på skødet i fører siden- Direkte bindegalt
At lade sine små børn lege offentligt uden opsyn..her snakker jeg børn under 5-6 år.
Og mange andre lign situationer, hvor jeg som forælder sidder og er ved at få min man galt i halsen og ondt i amevn over nogle af de holdninger der er ikke bare herinde, men bare i lille dk.
Jeg er klar over der er forskel. jeg er klar over at nogle er mere bevidste om sikkerhed osv, mens andre syes børn skal lære at passe på sig selv. Og nej, man skal ikke pakke dem ind i bobleplast, men mange at de tinger er jo ikke ok, man MÅ ikke forlade små børn, man MÅ ikke køre uden sele, og man SKAL holde øje med sine egne små børn, som talrige histoier der ikke altid er endt lykkeligt jo vidner om. Og alle sammen vil blive taget alvorligt hvis det meldes.
F.eks er grænsen for hvornår et barn må være alene i england ca 12 år...Og det kan så diskuteres om den grænse så ikke er lidt høj, men alligevel tankevækkende:-)
Nå, men bare enundren over vores moralske og ansvarsmææsige forskelle:-)
der må jeg dels give dig ret og dels give dig uret.. eller hvertfald lige give et par kommentarer til det du har skrevet. og det er ikke for at komme op og diskutere med nogen eller for at sige at du ikke må have din holdning for det må du hjertens gerne...
så ingen mudderkast.. hvilket jeg dog heller ikke regner med.. 
jeg citere: F.eks. som at forlade et sovende barn og gå fra sit hjem...GÅR MAN SGU DA IKKE, med mindre der er lige ved siden af.
lige dét kommer nok til at ske hos mig. men jeg har dog også planlagt at jeg har min babyalarm med når jeg går.. (grunden til at det vil komme til at ske hos mig er at jeg har en hund som skal luftes, og hvis min baby ligger og sover trygt så vil jeg ikke bakse med baby og barnevogn eller slynge og alt muligt for at komme ud og få hunden til at komme med med det som han skal af med. så kan min baby ligeså godt få sovet ud og så kan jeg lidte af med hunden i de 5 minutter det nu tager med den slags, især hvis kæresten er på arb, eller andensteds)
jeg citerer : At undlade at spænde sine børn fast i bilen..gør man aldesles helelr ALDRIG- især ikke at havde dem siddende på skødet i fører siden- Direkte bindegalt
her er jeg så også fuldstendig enig.. det er jo så tankeløst.. og pisse farligt.. selvom man måske er elitebilist..
jeg citerer : At lade sine små børn lege offentligt uden opsyn..her snakker jeg børn under 5-6 år.
der er der så også forskel på børn og på forældre, på hvor man bor og så videre... men jeg er delvist enig men også delvist uenig i det udsagn.. men man ved jo aldrig hvordan man selv bliver omkring sine børn. men jeg HÅBER ikke at jeg bliver en overbeskyttende hønemor. for jeg har helt klart den holdning at vil min knægt klatre i træer. så skal han fisme klatre i træer. måske falder han ned og slår sig. men så lærer han måske af det og holder bedre fast.. ens børn har GODT af at udforske terræn og at lære at lege uden at mor eller far er i nærheden. jeg syntes sgu tit jeg oplever at børn der bliver pyldret for meget om bliver nogle små pyldrerøve som ikke kan tåle at træde i en hundelort uden at stikke i vræl.. så derfor går jeg ind for at børn gerne må lege på eks. den nærliggende legeplads, så længe der ikke er trafik eller en å eller lignende i nærheden.. ellers så er der jo sikkert altid nogle som ens børn kan lege med på de legepladser...