Kogning af sutteflasker og kalk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.655 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. september 2010

Swerg

Hej piger ..

Idag har jeg fået tiden til at gå med at koge alle sutteflaskerne og sutterne..

Jeg har læst at de skulle koge i 5 minutter..

Min metode var; bringe en stor gryde med vand i kog, tilsætte 2 sutteflasker (skildt ad) af gangen, tage dem op efter 5 min. og lade tørre på et rent viskestykke, tørre kalk af med en ren klud, samle dem og derefter ligge dem i poser (hver for sig) og lukke til ..

Men.. Er der nogen der har en lidt nemmere metode?? Jeg har ingen steralisator ..

Og lige en anden ting; kan jeg slippe for kalken?? den er godt nok træls

Jeg har de sutteflasker der hedder MAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

SiLiMiMa

Elias<3 skriver:

Hej piger ..

Idag har jeg fået tiden til at gå med at koge alle sutteflaskerne og sutterne..

Jeg har læst at de skulle koge i 5 minutter..

Min metode var; bringe en stor gryde med vand i kog, tilsætte 2 sutteflasker (skildt ad) af gangen, tage dem op efter 5 min. og lade tørre på et rent viskestykke, tørre kalk af med en ren klud, samle dem og derefter ligge dem i poser (hver for sig) og lukke til ..

Men.. Er der nogen der har en lidt nemmere metode?? Jeg har ingen steralisator ..

Og lige en anden ting; kan jeg slippe for kalken?? den er godt nok træls

Jeg har de sutteflasker der hedder MAM

lidt eddike i vandet, har jeg læst sku afhjælpe kalkaflejringsproblemet - sikke et langt ord!!

Anmeld

18. september 2010

Swerg

Heise skriver:

lidt eddike i vandet, har jeg læst sku afhjælpe kalkaflejringsproblemet - sikke et langt ord!!

Tak

Er det ikke skadeligt for en nyfødt ?? Og hvor meget tror du man skal komme i ?

Anmeld

18. september 2010

SiLiMiMa

Elias<3 skriver:

Tak

Er det ikke skadeligt for en nyfødt ?? Og hvor meget tror du man skal komme i ?

man kan jo lige skylle dem bagefter hvis det er.... men det er så lidt i forhold til vandet hvis du bruger en stor gryde.

en  spiseskefuld eller 2 vil jeg skyde på....

du kan også prøve at google lidt - der er sikkert mange, der har/har haft samme problem

heise

Anmeld

18. september 2010

Swerg

Heise skriver:

man kan jo lige skylle dem bagefter hvis det er.... men det er så lidt i forhold til vandet hvis du bruger en stor gryde.

en  spiseskefuld eller 2 vil jeg skyde på....

du kan også prøve at google lidt - der er sikkert mange, der har/har haft samme problem

heise

Hmm .. Så skal jeg vel vaske dem i sterilt vand derefter ??

De må jo slet ikke ha kontakt til vand fra hanen ? Hmm hmm hmm..

Anmeld

18. september 2010

SiLiMiMa

Elias<3 skriver:

Hmm .. Så skal jeg vel vaske dem i sterilt vand derefter ??

De må jo slet ikke ha kontakt til vand fra hanen ? Hmm hmm hmm..

altså tror ikke ddet er nødvendigt med den lille mængde, men ellers bare en gang kogende vand fra el-kedlen over og færdig

da jeg gav flaske - inden de kom i opvaskemaskinen - gjorde jeg dem rene med en flaskerenser og derefter hældte jeg vand i fra el-kedlen og lod dem stå lidt og så ud med vandet og færdig - brugte faktisk aldrig gryde......

Anmeld

18. september 2010

LISBETH:-)

Jeg kan kun sige at du gør dig selv en kæmpe stor tjeneste hvis du køber en steralisator de er ikke specielt dyre og kan også købes brugt.

Anmeld

18. september 2010

Swerg

Heise skriver:

altså tror ikke ddet er nødvendigt med den lille mængde, men ellers bare en gang kogende vand fra el-kedlen over og færdig

da jeg gav flaske - inden de kom i opvaskemaskinen - gjorde jeg dem rene med en flaskerenser og derefter hældte jeg vand i fra el-kedlen og lod dem stå lidt og så ud med vandet og færdig - brugte faktisk aldrig gryde......

Aaaaah

Nu er jeg med !! Tak

Det må jeg gøre indtil jeg får købt mig en steralisator

Anmeld

18. september 2010

Swerg

lisbeth2910 skriver:

Jeg kan kun sige at du gør dig selv en kæmpe stor tjeneste hvis du køber en steralisator de er ikke specielt dyre og kan også købes brugt.

Det tror jeg at jeg gør .. Det lyder som om at det er det nemmeste Tusinde tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.