Er der nogen drømmetydere til stede??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. september 2010

henh01

Hvis der er kunne jeg virkelig godt bruge din hjælp.. Min kæreste drømte i nat at en kvinde med down syndrom var gravid med vores barn og at dette barn også havde dette syndrom. Jeg varr samtidig også gravid og hvor det barn jeg bar skulle hen meldte drømmen sig ikke noget om. Vi har begge to været lidt nervøse over vores forholdsvist lille tal til NF hvor vi fik tallet 1:700..

Jeg er i 31+0 i dag og ønsker mig brændende en 3d scanning for at se alt er ok, men desværre er vores økonomi bare rigtig træls i denne og i næste mdr hvorfor det er umuligt at skaffe penge hertil og jeg må derfor vente med at se lillemanden til han melder sin ankomst. Tænker at NF tallet spøger så meget i vores underbevisthed at dette påvirker drømmende, men for pokker.. Hvorfor skulle en anden kvinde bære vores "syge" barn samtidig med jeg selv var gravid.. Åhh håber nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

PeruBaby

Jeg er på ingen måde drømmetyder, men jeg vil da alligevel lige dele en erfaring med dig. Da min mand og jeg var til den første scanning i uge 7 og så det lille hjerte slå, så vi også samtidigt en lille lys "sæk" på scanningsbilledet. Min mand ville vide om det evt. kunne være at det blev tvillinger, men lægen fortalte at det ikke var et barn, men "noget" kroppen ville absorbere igen. Det havde jeg taget for gode vare, men min mand blev ved med at sige at det måske godt kunne være at det var tvillinger jeg gik rundt med i maven. Nogle uger inden vi skulle til NF drømte jeg så at jeg havde en abort og at jeg "fødte" 2 skikkelser. Den ene der lignede en almindelig lille baby i uge 13 og den anden mest af alt lignede et underudviklet foster med "blæksprutte-look". Det havde altså ingen krop - kun hoved, arme og ben. Rimelig scarry!

Nå, men jeg kom til NF og der var kun ét sundt barn i min mave, INGEN blæksprutte Jeg fortalte lægen om min drøm og han sagde at det er meget almindeligt at gravide drømmer meget og "udlever" deres værste frygt i drømmeverden. .. Så hvis jeg læser din mail korrekt er det nok det der også er sket for din kæreste. I er bange for at få et barn med down efter dit resultat til NF og den frygt kører rundt i jeres/ din kærestes underbevidsthed.

JEG tror personligt at man ikke skal lægge så meget i sine drømme når man er gravid. Om ikke andet er det da godt at det i drømmen er "den anden kvinde" der er gravid med en barn, der har down og ikke dig. Min lommefilosofi siger mig at I inderst inde må være klar over at jeres barn er sundt og rask

Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke - er sikker på at alt nok skal gå godt.

Hilsen Christina 21+5

Anmeld

18. september 2010

SussieThyssen

Decideret drømmetyder er jeg ikke, men jeg ved en hel del om psykologi og sammenhængen mellem psyken og drømmeverdenen.

Jeg tror bare at din mands underbevidsthed arbejder på højtryk i forbindelse med bekymringen over jeres barn.
At han drømmer om at det er en anden kvinde OG med downs, er der egentligt ikke så meget mærkeligt i.
Han tænker også i søvne og prøver også der at trække forbindelser og udtænke forklaringer på hvad der kan give Downs. Og da hans underbevidsthed jo ved at du ikke har det, ja så udstyrer den så en anden med det, men stadig med jeres barn.

Generelt synes jeg at både du og han skulle se at få undersøgt tingene til bunds, og måske besøge nogen med downs, så han kan få ro i sjælen.
Downs-mennesker er søde og glæde sjæle, som på trods af deres handicap er små gaver til menneskeheden.
Jeg ved det er svært at være så bekymret, men det er vigtigt at I lærer at leve med at muligheden foreligger, og så iøvrigt ser fremad og holder fast i at jeres barn IKKE har det, på trods af at tallene siger at det kan ske.
Stort knus herfra

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. september 2010

henh01

PeruBaby skriver:

Jeg er på ingen måde drømmetyder, men jeg vil da alligevel lige dele en erfaring med dig. Da min mand og jeg var til den første scanning i uge 7 og så det lille hjerte slå, så vi også samtidigt en lille lys "sæk" på scanningsbilledet. Min mand ville vide om det evt. kunne være at det blev tvillinger, men lægen fortalte at det ikke var et barn, men "noget" kroppen ville absorbere igen. Det havde jeg taget for gode vare, men min mand blev ved med at sige at det måske godt kunne være at det var tvillinger jeg gik rundt med i maven. Nogle uger inden vi skulle til NF drømte jeg så at jeg havde en abort og at jeg "fødte" 2 skikkelser. Den ene der lignede en almindelig lille baby i uge 13 og den anden mest af alt lignede et underudviklet foster med "blæksprutte-look". Det havde altså ingen krop - kun hoved, arme og ben. Rimelig scarry!

Nå, men jeg kom til NF og der var kun ét sundt barn i min mave, INGEN blæksprutte Jeg fortalte lægen om min drøm og han sagde at det er meget almindeligt at gravide drømmer meget og "udlever" deres værste frygt i drømmeverden. .. Så hvis jeg læser din mail korrekt er det nok det der også er sket for din kæreste. I er bange for at få et barn med down efter dit resultat til NF og den frygt kører rundt i jeres/ din kærestes underbevidsthed.

JEG tror personligt at man ikke skal lægge så meget i sine drømme når man er gravid. Om ikke andet er det da godt at det i drømmen er "den anden kvinde" der er gravid med en barn, der har down og ikke dig. Min lommefilosofi siger mig at I inderst inde må være klar over at jeres barn er sundt og rask

Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke - er sikker på at alt nok skal gå godt.

Hilsen Christina 21+5

Rart at høre at det ikke kun er mig der bliver psykotisk her under graviditeten

Tror også det er underbevidstheden der spiller ind og frygten for at få et barn med downs. Ikke at dette ikke ville være en gave, for de er da naturligvis et barn ligesom alle andre, frygter bare at et barn med en sygdom ville kræve så meget af os at vi lidt vil mangle overskud til min store pige på 6.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.