cyster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. september 2010

AnneH

Hej alle.

Jeg har en rigtig god veninde, som sammen med sin mand også prøver at blive gravide, men det kan heller ikke rigtig lykkes for dem.

Derfor er ´hun gået til sin læge og der er nu i flere måneder fundet cyster. Og hver måned for hun meldigen at så må de vente til næste måned og se hvordan det ser ud der.

Jeg føler med dem og forstå hendes smerte.

Jeg undre mig dog over den melding de får hver gang. Vi må lige vente og se til næste måned. Nu har jeg ikke selv problemer med cyster, så jeg ved jo ikke hvad der er normalt når der bliver fundet cyster. men undre mig over at de ikke kommer i en eller anden form for behandling?!?! Er der nogen af jer som ved noget om det??

hun ved ikke hvorfor hun får cysterne og jeg forstår ikke hvorfor de ikke finder ud af det. Kan man finde en oversag til det? Og kan man ikke få behandling i mod det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Con

Er det PCO?

Anmeld

18. september 2010

Mutti2B

Ups, citerede forkert

Det kunne måske godt lyde som endometriose. Prøv at google det

Anmeld

18. september 2010

Dictes mor

Jeg har endometriose, og der får man cyster, nogen gange så store, at de skal fjernes inden man kan blive gravid. Det fik jeg, og blev gravid med IVF. Jeg synes, at det lyder mærkeligt, at de bare mener, at de skal vente og se om de forsvinder... Det gør endometriosecysterne jo ikke sådan lige... hmmm.... Er det fordi de selv skal prøve i et stykke tid, eller venter de på behandling?

Anmeld

18. september 2010

Nadia&Daniel

Jeg har en vandcyste (i venstre side) - og av for pokker den kan mærkes ofte.. Jeg fik af vide af hende som scannede mig første gang, at hun ikke kendte så meget til det, så hun ville lige få en overlæge til at scanne mig. Sød dame - dog fra Sverige, så jeg forstod næsten ingenting, men men men, hun forklarede at jeg havde vandcysten pga (for) meget hormoner i kroppen, den var ikke farlig, men kun godt briste - den kunne briste på 2 måder:

1. som en ballon mister luften lige så stille - altså at cysten ville gå i sig selv

2. igen som en ballon - kunne/kan den springe - DETTE vil dog kunne mærkes, og jeg BURDE IKKE være i TVIVL når det skete/sker

Men vandcysten jeg bærer på, vil ikke påvirke babyen eller fødselsen engang i November.

Da de opdagede den (til NF-scanningen) - målte den 5 cm. - nu måler den 2½ cm. og jeg har ikke hafte den vilde smerte, selvom jeg mærker den meget for tiden - især når guldklumpen lige sparker i det område..

Et vennepar af os - mandens mor havde tre vandcyster da hun var gravid med ham, de var alle væk til fødselsen - og hun havde slet ikke ondt på noget tidspunkt..

Anmeld

19. september 2010

BubbieBear

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvor mange cyster der er tale om.. men jeg blev scannet i fredags og de opdagede 1 cyste i hver side. Underligt da der ikke var nogen sidste cyklus da jeg blev scannet inden nedregulering
Fik forklaringen at nogle gange er kvindekroppen lidt "sjov". De cyster jeg har kommer ikke til at betyde noget for ægudtagningen heldigvis.

Lægen sagde at der var  nogle kvinde der havde så mange cyster, at det er svært for dem at se hvad for nogle æg de skal stimulere.

Jeg synes din veninde skal gå lægen lidt på klingen. For det lyder mærkeligt at de "trækker tiden".

Anmeld

20. september 2010

AnneH

Jeg har også sagt til hende flere gange at de skal presse lidt på. Hun var længe om at komme til lægen, selvom de havde forsøgt i 2 år. Og da hun så kommer til lægen, så vil lægen ikke rigtig gøre noget da hun er ung. ( 25 år)

Så jeg sagde til hende at hun skulle presse lidt mere på hos lægen, da jeg jo ved at det hele tager tid at komme igennem.

De cyster hun får, springer af sig selv, men der kommer hver gang nye. Ved ikke om hun har æl. Men kan ikke se fornuften i af hun bare skal vente og vente. Jeg hader selv ventetiden. Så jeg håber at hun snart kommer videre i systemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.