Igår var vi hos lægen med begge pigerne ....det passede lige, så vi kunne slå et par fluer i ét smæk, som man siger.
Først skulle Celina have tjekket ørerne efter, da hun jo for et par uger siden havde mellemørebetændelse, så det skulle lige sikres, at ørerne igen ser pæne ud nu efter hun fik penicilin-behandling. Og det gjorde de skam!
Så blev Celina vejet.
Vi skulle have en opfølgning på hendes vægt, da hun pludselig ved 1-års undersøgelsen havde lavet et ret markant knæk på sit vækst-kurve.
Fra at ligge stabilt et lille stykke over midten/normalen, lå hun pludselig et godt stykke under midten.
Så for at sikre, at hun ikke fortsatte sin kurve nedad, blev hun vejet igen ved dette lægebesøg. Og hendes vækstkurve er stadig under midten, men følger sin "nye kurs", så den har bare lavet et knæk, og har så fortsat sin vej længere nede, og det er okay, fortalte lægen. Så længe den bare ikke fortsatte med at dykke. Og det gør den ikke mere!
Hun vejer 9,4 kg.
Hun blev ikke målt dernede, men jeg vil tro hun måler omkring 78 cm. nu.
Hun er 16 måneder gammel om 4 dage ....sikke altså tiden går hurtigt.
Så blev det Bianca's tur til at blive tjekket. Og hun er også bare helt, som hun skal være!
Hun blev dog lidt forlegen og fjollet, da lægen tjekkede hendes ører, lyste hende i øjnene og lyttede til hendes hjerte, mv...
Så da han ville tjekke hendes motorik var hun lidt "kuk-kuk" og lalle-fjoget...
Hun skulle hente en bil, så han kunne se hendes gang, og hun skulle hoppe, og vise ved at pege, at hun forstod hvor de forskellige ting (såsom knæ, ører, tæer) sad henne.
Hun kiggede meget lurendrejer-agtigt på ham, mens hun lidt usikker og fjoget udførte opgaverne.
Lægen ville dog gerne have hørt hende tale mere, men hendes generthed/afholdenhed, fik hende til at tale uhyre lidt, mens vi var der. Så han måtte jo tage vores ord for gode varer, når vi fortalte, at hun SAGTENS kan sige en masse ord, og sætninger!
Bianca blev også målt og vejet. Hun målte 92 cm, og vejer nu 13,2 kg.
Store tøs! Jeg har så svært ved at forstå, at hun bliver 3 år på fredag.
Så sluttede vi af med, at Celina skulle have sit vaccine-stik.
Det tog hun dælme fint! Kun lige et "piv", og ellers slet ingen gråd!
Og der har heller ingen reaktion været på det efterfølgende. Men HVIS der overhovedet kommer nogen, så sker det vist typisk først en uges tid efter .... i op til 1 måned, kan de reagere på den. Men jeg håber og tror på, at vi er heldige at slippe for det.
Da vi skulle til at gå derfra igen, var begge pigerne tøet tilpas meget op, og Bianca var da også begyndt at snakke lidt. Og da vi gik ud af døren sagde de pænt "HEJ HEJ" og vinkede, og Bianca sluttede da lige med at sende lægen et finger-kys
...hehe.
Så det var hurtigt og nemt overstået, og mine unger er helt som de skal være. Så jeg kan jo kun være glad og tilfreds! ....Og det havde jeg såmænd været uanset, hvad nogen som helst andre måtte vurdere
JEG ELSKER SGU DE TO DEJLIGE PIGER UBETINGET HØJT!