Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. september 2010

Moar2011

Hvordan er det man regner sin test dag ud ? - altså hvor man er gået over tid og skal teste om man er gravid? - kan ikke helt forstå det. :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Con

Forventet menstruationsdag = testdag.

Hvis du ikke kender din cyklus-længde, så bliver det lidt sværere.

Anmeld

18. september 2010

Moar2011

Con skriver:

Forventet menstruationsdag = testdag.

Hvis du ikke kender din cyklus-længde, så bliver det lidt sværere.

- den kender jeg ikke helt præcis, da jeg lige er stoppet på p-piller, men plejer man ikke at sige, når mens er startet får man den ca igen 4uger efter? - eller er jeg helt fra den :s (er lidt Bing Bing på det punkt her) .. men har næsten lige haft æg-løsning altså torsdag i sidste uge, bekræftet min læge. :s

Anmeld

18. september 2010

Con

Nå-nå, så bliver det nemmere, hvis du ved, hvornår du har ægløsning (konstateret ved blodprøver eller hvad?), så skal din mens komme ca. 14 dage efter dette, så dét er så din testdag.

Anmeld

18. september 2010

otlitrom

Babyklar skriver:

- den kender jeg ikke helt præcis, da jeg lige er stoppet på p-piller, men plejer man ikke at sige, når mens er startet får man den ca igen 4uger efter? - eller er jeg helt fra den :s (er lidt Bing Bing på det punkt her) .. men har næsten lige haft æg-løsning altså torsdag i sidste uge, bekræftet min læge. :s

Så vil jeg tro det er bedst at vente med at teste, til der er gået 14 dage, fra den dage hvor lægen sagde du havde ÆL, altså på torsdag.. Som tommelfingerregl kan man regne med mens ca. 14 dage efter ÆL... Men der er jo forskelligt fra kvinde til kvinde, så der er aldrig regler uden undtagelser!

Anmeld

18. september 2010

Moar2011

kitty skriver:

Så vil jeg tro det er bedst at vente med at teste, til der er gået 14 dage, fra den dage hvor lægen sagde du havde ÆL, altså på torsdag.. Som tommelfingerregl kan man regne med mens ca. 14 dage efter ÆL... Men der er jo forskelligt fra kvinde til kvinde, så der er aldrig regler uden undtagelser!

-Okey, det prøver jeg , så der ingen grund til at blive ved med at teste.

Taak for hjælpen,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.